Luca pisze:Widzę, że temat docierania budzi nadal kontrowersje.
Najważniejsze by nie przegrzać silnika, nie mulić i pamiętać o częstej wymianie oleju na początku.
Czyli na samiutkim począteczku docierania wykonujemy krótkie jazdy z częstą zmianą biegów i obrotów. Krótkie przygazówki na 70% możliwości jak najbardziej zalecane ale krótko i zaraz odpuszczamy manetkę. Chodzi o to by pierścienie tarły o cylinder ze zmienną prędkością.
Pierwszą zmianę oleju zalecam po pierwszych 100km a potem wg instrukcji. Do 500km polecam jeździć na mineralnym a potem to wedle upodobań użytkownika.
Luca pisze:Jak masz zamiar jeszcze pojeździć to wymień ten olej teraz. W chińskim motocyklu pierwsza wymiana oleju powinna być po około 100km a nie po 500. Te silniki w fabryce są słabo docierane lub wcale i przy pierwszych kilometrach jazdy tworzy się najwięcej wiórów i to wszystko pływa w układzie. W twoim modelu na szczęście jest filterek który to wszystko wyłapuje.
Najważniejsza jest ta pierwsza szybka wymiana by się pozbyć tych śmieci a potem wg zaleceń producenta.
Hawk1985 pisze:Faktycznie wymiana po 100 km ma sens, i tak zrobię.
Potem wymienię jednak przy 500, tylko znów pytanie czy na mineralny czy jednak półsyntetyk
beniamin82 pisze:Michał tutaj chodzi raczej o to czy przez pierwszy tysiąc jeździć na mineralu żeby szybciej dotrzeć. Półsynstetyk tak będzie chronił że motor dotrze się po 3tyś. km... Nie o oszczędność tutaj chodzi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości