close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Docieranie silnika

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Docieranie silnika

Postautor: beniamin82 dodano: 17 sty 2016, 22:17

Zox, chińczycy kopiują wzory sprzed lat...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 5890
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Docieranie silnika

Postautor: Zox dodano: 17 sty 2016, 22:21

beniamin82 pisze:Zox, chińczycy kopiują wzory sprzed lat...

No chyba ze to ta kwestia...
Awatar użytkownika
Zox
Forumowicz
 
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2016, 21:17
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: brak :(
Tel. kom.: 512348250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 27

Re: Docieranie silnika

Postautor: Jack dodano: 17 sty 2016, 22:32

Zox pisze:
Jack pisze:Oleje syntetyczne nie nadają się do bardzo zużytych silników, i starych konstrukcji.


Ale mamy watek o docieraniu silników , czyli konstrukcje dość świeże :)


Oczywiście że do nowych się nadają, ale jak pisze Beniamin w tym wypadku to wyrzucanie kasy.
Napisałem że do starych się nie nadają bo w nich powodują to o czym pisze Snajper.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 1658
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Docieranie silnika

Postautor: Snajper dodano: 18 sty 2016, 10:57

Moim argumentem za olejami syntetycznymi jest to, że nie zawierają siarki, oraz reaktywnych węglowodorów, tak jak oleje półsyntetycne czy mineralne. Nie tracą właściwości smarnych w zbyt wysokich temperaturach. Są o wiele bardziej odporne na przegrzanie więc nie powodują wytrącania się w silniku osadu, co jest szczególnie intensywne przy przegrzaniu silnika, a nawet mały silnik chłodzony powietrzem na przykład w jeździe miejskiej w okresie letnim potrafi mocno się nagrzać. Wada syntetyka ? cena.

AIe wlewanie syntetyka mającego silne właściwości płuczące do starego silnika, który ma już osad (co nieuniknione) to ryzykowna sprawa.
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1178
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Docieranie silnika

Postautor: Mariuszz dodano: 18 sty 2016, 12:54

O smarowaniu silników na forum przedyskutowano chyba wszystko ale podam jeszcze ciekawostkę o której nie wszyscy być może wiedzą. Otóż ja mam do swojego "Zipp"-a dwie instrukcję- anglojęzyczną producenta i polską importera. I co się okazuje - o ile w polskiej instrukcji jest wyraznie napisane jaki olej stosować ( jest 15W40 i nie pytajcie czy to dobrze czy zle) o tyle w tej anglojęzycznej jest tabela z której wynika że można stosować praktycznie wszystkie klasy lepkościowe a uzależnione to jest od temperatury w jakich motocykl jest użytkowany. Ma to uzasadnienie bo silniki te jeżdżą po całym świecie i w różnych klimatach. Dyskusje więc czy lepiej syntetyk, czy półsyntetyk czy mineralny w tym kontekście tracą na znaczeniu bo w zasadzie oleje produkuje się jako 5W/30-40-syntetyki, 10W40 półsyntetyki i 15-20/40-50 - mineralne.
Chcąc więc użytkować motocykl np. na Syberii powinniśmy wlać 5W czyli syntetyk. U nas zaleca się 15W 40 i w tabeli (w instrukcji) odpowiada to -15 st do 40 st.C.
Znacznie lepszy zakres pracy ma olej syntetyczny -20 +40.
Pewnie więc nie bez powodu "wyjadacze" na forum zalecają 10W/40 bo ma on też szeroki zakres pracy a trzeba pamiętać że olej w motocyklu to nie tylko silnik ale i skrzynia oraz mokre sprzęgło. Dlatego trzeba jakoś pogodzić często sprzeczne wymagania tych podzespołów.
Jeśli w moim poście jest literówka bez polskich znaków to znaczy że piszę " ze smarkfona":-(
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 668
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Zipp Raven 250- Junak M 11 320
Tel. kom.: 698037259
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Docieranie silnika

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 sty 2016, 13:29

Tylko z tej tabeli tak naprawdę niewiele wynika. Wychodzi na to, że możesz lać "wszystko", a w rzeczywistości klient potrzebuje konkretnej informacji :czytaj:
Też nieraz "przerabiam" ten temat w samochodach. "Rozrzut" propozycji zastosowania olejów przez producenta jak w "ruskiej katiuszy" ;p . I większość po prostu stosuje dla "świętego spokoju" zasadę "złotego środka", więc półsyntetyk ;) .

Z drugiej strony może po prostu producent "broni" się przed sytuacjami, że klient "zarzuci" mu, że "kazał" wlać konkretną klasę oleju, a silnik i tak "zdechł" :pomocy: .

To tak samo, jak "norma" zużycia oleju - podają nawet do 1L na każde 1000 km (!). Toż to "kapa" silnika :wielkieoczy: .

Przecież "normalnie" silnik zużywa stosunkowo niewielkie ilości oleju w zależności od warunków pracy i stylu jazdy itd.


http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/i ... eju/21j20r
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 751
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Docieranie silnika

Postautor: Mariuszz dodano: 18 sty 2016, 13:40

andrzej_sl pisze:Tylko z tej tabeli tak naprawdę niewiele wynika. Wychodzi na to, że możesz lać "wszystko", a w rzeczywistości klient potrzebuje konkretnej informacji :czytaj:

A może ta tabela jest dla importera (który jest zazwyczaj gwarantem) i powinien określić gdzie sprzedaje swój wyrób oraz dostosować klasę oleju? Tak myślę i tak chyba zrobił "Zipp".

andrzej_sl pisze:Też nieraz "przerabiam" ten temat w samochodach. "Rozrzut" propozycji zastosowania olejów przez producenta jak w "ruskiej katiuszy" ;p . I większość po prostu stosuje dla "świętego spokoju" zasadę "złotego środka", więc półsyntetyk ;) .


Nie wiem czy jeszcze znajdziesz nowy samochód w którym zaleca się inny olej niż syntetyk.
Jeśli w moim poście jest literówka bez polskich znaków to znaczy że piszę " ze smarkfona":-(
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 668
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Zipp Raven 250- Junak M 11 320
Tel. kom.: 698037259
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Docieranie silnika

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 sty 2016, 13:44

No fakt. Do nowego samochodu to już wyłącznie syntetyk, chociaż zdarzało się, że niektórzy do kilkuletnich samochodów lali na zasadzie "poprawiania" fabryki olej 0W-40 i już zaczynały "klepać" popychacze hydrauliczne zaworów. Po powrocie na 5W problem "znikał".


http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/co- ... leju/5efdh


Oczywiście Auto Świat to nie jest "specjalista" w branży ;p , ale coś tam można poczytać. To bardziej taki motoryzacyjny "Super Express" :cwaniak:

Dla bardziej zainteresowanych należałoby poszukać bardziej specjalistycznych źródeł informacji.

A tutaj można poczytać co nieco na temat "wydłużonych" przez producentów samochodów interwałów wymian oleju silnikowego

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/o ... -km/e6q0k1
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 751
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Docieranie silnika

Postautor: michalbialystok dodano: 03 lut 2017, 22:27

Może minął rok i to mój pierwszy post na tym forum poza tym to temat o docieraniu a nie olejach to nie wydaje się wam że wciskanie olejów bardzo drogich to lobby? Chińczyki to kopie silników z lat siedemdziesiątych. Toż wtedy jeszcze WSKi robili (do dziś jestem dumnym posiadaczem) i jak zostało wspomniane wcześniej ma to jeździć na wszystkim w afryce. Wydaje mi się że to pojeździ tak samo dobrze na oleju słonecznikowym. To nie moto GP.
A wracając do tematu docierania. Ja dotrę (jak tylko Pani Wiosna przyjdzie) wypadkową stylów zamulania i pełnego dawania w piz*ę. Najważniejsze aby nie przegrzać. Trudniej to zrobić na wiosnę niż w upały. Trzeba brać na to poprawkę. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
michalbialystok
Forumowicz
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2017, 20:25
Motocykl: ZIPP VZ-1, WSK 125 76r.
Płeć: mężczyzna

Re: Docieranie silnika

Postautor: beniamin82 dodano: 03 lut 2017, 22:49

No słonecznikowy to przesada ale każdy olej pojazdowy da radę. Na niektórych olejach ciężej chodzi sprzęgło, czasem na zimnym się klei. Ale po za tym...to ...temat rzeka.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 5890
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości