close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Obsługa łańcucha i tylnego koła?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Obsługa łańcucha i tylnego koła?

Postautor: herrmannek dodano: 26 sie 2008, 11:27

Hej wiem, ze ten temat po forum dość często krąży, był nawet chyba tutorial na stronie mkurawkich ale padł. Stąd pytanie Jak to zrobić w naszych motorkach. Pod tym względem nasze moto chyba są identyczne więc daje temat w dziale ogólnym.

Na początek w ramach wprowadzenia opowieść. Więc chciałem sobie naciągnąć łańcuch bo wyciągnął się do tego stopnia, że leżał już na stopce centralnej. Postawiłem moto na stopkę centralną, rozkręciłem oś, śruby regulujące, I tu oczywiście pogubiłem wszystkie ustawienia, wszystko się rozlazło. Poskręcałem wszystko na oko. Ale pewnie to nie jest dobry pomysł i tak jeżdżę motor prowadzi się chyba normalnie, nic nie bije. Ale sam fakt, że mogłem coś spieprzyć albo nie dorobić mnie denerwuje ponad miarę. Wiec moje pytanie jest jak z punktu zerowego ustawić liniowość koła, naciąg łańcucha i hamulec nożny. Mając przy tym tylko 2 ręce, nie za dużo siły, klucze i suwmiarkę. Generalnie chodzi mi o patent, który zawsze działa. Czy łańcuch ustawia się na centralnej czy bocznej nóżce itp. Z góry dzięki.

A i jeszcze jedno pytanie poboczne. jaki rozmiar klucza ma oś i jej nakrętka... 17 jest za mała, 19 za duża 18 nie mam w żadnym z zestawów(w ogóle robią takie?). Czy może, część śrub w tych motorkach jest UK/US i trzeba albo nastawny albo zamówić zza morza. Też niektóre inne śrubki robią wrażenie niewymiarowych.
herrmannek
 

Obsługa łańcucha i tylnego koła?

Postautor: LEFTHANDY dodano: 13 wrz 2008, 17:48

Ja sobie ustawiam na suwmiarkę: odkręcam koło, najpierw reguluję naciąg czyli reguluję lewą stronę z zebatką, potem biorę suwmiarkę zaznaczam odległość wysuniętej tej szpili do regulacji naciągu do końcówki wachacza i potem z prawej strony ustawiam to samo.
Jeśli chodzi o łańcuch, to ostatnio jak pojechałem na przegląd, mechanik mnie opierdzielił, że nie smaruję łańcucha i jest suchy (kurcze, dla mnie ten łańcuch zawsze był upierdzielony smarem ponad miarę). Powiedziałem mu o tych smarach grafitowych i innych, to gość powiedział żebym nie bredził głupot i dał mi taki spray do smarowania łańcucha Castrola i powiedział żebym co 300km go trysnął tym specyfikiem bo inaczej będzie źle.

U mnie te śruby od osi koła mają 25mm średnicy. Weź po prostu kup taką mnieszą hydrauliczną żabę i będziesz miał spokój zamiast latać i przymierzać po kolei wszystkie klucze.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Obsługa łańcucha i tylnego koła?

Postautor: herrmannek dodano: 13 wrz 2008, 21:32

Więc mówisz mierzysz suwmiarką od końca śruby regulującej do nakrętki? Dobry pomysł..
herrmannek
 

Obsługa łańcucha i tylnego koła?

Postautor: Luca dodano: 15 wrz 2008, 10:28

Do łańcuchów bezoringowych tylko i wyłącznie olej przekładniowy, może być też olej do łąńcuchów rowerowych.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4980
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron