close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: selmen dodano: 21 lut 2018, 08:11

Nawiązując do wpisu Beniamina...

Obrazek

Na przykład ten motocykl jest wyjątkowo ładny. Silnik 250-400 do tego i byłoby nad czym myśleć. Oby części były potem... Obecnie chyba jedynym motocyklem ze sprzedawanych przez krajowych importerów, do którego można kupić na allegro każdą śrubkę jest Romet scmb 250. A to najbardziej zachęca do kupna. Ileż już to motocykli przeżyliśmy, po których ślad zaginął wraz z dostępem do części... :zalamka:

Mnie cały czas kusi taki nowy classic:

Obrazek

Obrazek

Czekam, patrzę i rozglądam się ale to wciąż mało popularna maszyna na naszych drogach i mało jest opinii realnych użytkowników na jej temat. Przydałoby się coś takiego do pośmigania wkoło komina...nie powiem
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1431
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Snajper dodano: 21 lut 2018, 21:44

Selmen :)
Temat Classica osobiście przerabiałem od momentu kiedy tylko pojawiła się informacja że będzie dostępny na rynku (to był mój typ i zamierzałem kupić go jako pierwsze większe moto mając kat A) Jeśli chodzi o jego małą popularność, wydaje mi się, że wynika to z akcji "promocyjnej" jaką zafundował mu Romet. Najpierw był wielki szum na początku roku 2016. Nagroda Motor Show Awards w Poznaniu, prezentacje na każdym portalu i w każdej gazecie oraz każdej wystawie (planowana cena 10-12 tyś). Osobiście jeździłem, żeby się do niego przymierzyć na wystawy, mało tego, miałem możliwość wypróbować go w czasie załatwiania spraw w siedzibie Rometa w Dębicy. Później nagle zrobiło się cicho. Na maile Romet odpowiadał że już, już będzie w sprzedaży ale w czerwcu...lipcu... sierpniu... wrześniu... Z Classica zrobił się motocykl widmo. Nawet w internecie ucichły informacje na jego temat. Jedyny egzemplarz oferował sklep centrum sportowe "Bidon", ale kiedy z nimi rozmawiałem, okazało się, że jeszcze go nie mają, ale jak tylko będzie to się odezwą. Dopiero przed zimą 2016 roku nagle okazało się że jest! Tylko że:
kosztuje nie 10-12 tyś tylko 18, nie ma wersji z niemalowanym na czarno silnikiem i co najciekawsze, będzie sprzedawany w edycji limitowanej więc (mały cytat z pamięci): "biegnijcie do salonów żeby zrobić przedpłatę, bo możecie nie zdążyć do wyczerpania się serii". Kto zna Rometa wie, że limitowana seria, oznacza równie limitowany dostęp do części (a właściwie jego brak). No i stało się jak stało. Tłumy nie rzuciły się do salonów Rometa, a motocykl po nagłym podniesieniu ceny o ponad pięć tyś nie stał się hitem. Ja też temat odpuściłem.

Zresztą w 2016 Romet skupił się głownie na sprzedaży ADV 250, więc pewnie celowo odpuścił temat Classica, a potem żeby wyjść jakoś z twarzą, wymyślił tę limitowaną sprzedaż.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, 21:54 przez Snajper, łącznie zmieniany 1 raz
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1281
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 21 lut 2018, 21:52

Może i dobrze że go nie kupiłeś...


Może test długodystansowy ponad 18tyś.kmpomoże?


http://www.jiche.com/article/zixun--14161.html


Przeglądarka google i prawym przyciskiem myszki --> Przetłumacz na język polski.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6324
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacor dodano: 22 lut 2018, 02:13

17 tys niby to nie jest jakaś straszna cena za motocykl z silnikiem 400 bo Yamaha sprzedaje 125 w tej cenie.Ale KTM swojego Duke 390 za 18 tys też sprzedaje. A Bajaj Dominara za 15 tys.A jak się znudzi to za ile go się odsprzeda?A i Classic ma tylko 28 km.
Awatar użytkownikaOnline
jacor
Klubowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 10 cze 2013, 14:30
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: Versys650
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG-1158940

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Snajper dodano: 22 lut 2018, 11:05

Mnie osobiście te 28 KM nie przeszkadzało. Przecież to ma być chińska wersja staromodnego motocykla (moim zdaniem śliczna w niedostępnej wersji ze szkiełkowanym a nie malowanym silnikiem ). Tyle tylko, że odstraszyła mnie te limitowana wersja, i tak jak mówisz, cena w porównaniu z ofertą konkurencji. Praktycznie do tej chwili nie trafiłem w internecie na jakikolwiek filmik w którym właściciel chwaliłby się że go ma. Widocznie Romet przestrzelił się w planach. Nawet na olx-ie jest bodaj jedna oferta sprzedaży, ale nowego. Podejrzewam, że Classica jak na razie nie ma na polskich drogach. Z ciekawości sprawdzałem dostępność części zamiennych i tak jak przypuszczałem szału nie ma. Teraz kiedy wchodzi oferta Benneli, Bajaj też może mieć problem choćby ze względu, że też importuje go Romet, z całą tą swoją polityką całowania klientów po rękach przed zakupem i niezauważaniem ich problemów kiedy już pozbędzie się motocykla.

Mnie osobiście w Romecie najbardziej drażni to, że sprzedają stosunkowo krótkie serie, a potem wcale nie starają się aby ludzie mieli dostęp do części. W praktyce najnowszy ZK 125 FI jest chyba z innej fabryki niż poprzedni ZK, ale to już Beniamin musiałby się wypowiedzieć.
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1281
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 22 lut 2018, 14:51

Snajper pisze: W praktyce najnowszy ZK 125 FI jest chyba z innej fabryki niż poprzedni ZK, ale to już Beniamin musiałby się wypowiedzieć.


FI to fosti
Stary ZK to senke
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6324
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: selmen dodano: 22 lut 2018, 22:19

Czyli w segmencie nowy klasyczny motocykl do polatania bez większego bagażu i nadający się z racji małej wagi do szybkiego zaladunku na przyczepkę i zabrania go na niej w trasę wakacyjną w stylu "dogodzić wszystkim w rodzinie" ...ufff... Najlepszym wyborem wydaje się romet scmb 250 bo i ładny i cena dobra a przede wszystkim dosłownie wszystko jest do niego na allegro.
Obrazek
Obrazek
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1431
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacor dodano: 22 lut 2018, 23:42

Czerwony jest za 12 tys.Division też był ładny.Ale nie jeździł za dobrze.Po tym SCMB też bym się za wiele nie spodziewał.A musi być klasyk?Bierz Dominara! To najciekawsze moto co ostatnio się pojawiło.
Awatar użytkownikaOnline
jacor
Klubowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 10 cze 2013, 14:30
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: Versys650
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG-1158940

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 23 lut 2018, 08:24

Nie jest zły ten SCMB:
Firma Longjia nie jest Chińską marką Premium, ale nie jest też najgorszym producentem, mimo że nie znajduje się w pierwszej 50-tce exporterów Chińskich motocykli. Osobiście umieściłbym ją na poziomie Senke (np.Romet K125) czy Zontes (np.Junak 123) Motocykle z tej fabryki są dostępne w wielu Europejskich krajach (SCMB jest sprzedawany we Włoszech jako Italjet Bucanner 250). W Polsce o jakości tej fabryki możemy dowiedzieć się czytając opinie o skuterach Romet White/Black City. Nowy Scrambler Rometa jest napędzany fajnym silnikiem, bo dwucylindrową V-ką. Daje nam to przyjemny dzwięk, i dobre oddawanie mocy, tak zwane od dołu, czyli od niskich obrotów. Podobno użytkownicy narzekają na drgania, ale tych podczas 100 km testu nie odczułem jakoś strasznie, szczególnie, że miałem porównanie do Keeway Cruisera, który wibrował podobnie. Kupując SCMB cieszyć nas będzie niskie spalanie, bo te silniki potrafią zejść do 2,8litra/100km. Motocykl dysponuje mocą 17 KM, co raczej jest maksem dla tego silnika. Przy jego masie własnej wynoszącej 149 kg można nim bardzo sprawnie poruszać się w ruchu miejskim. Niestety dostępne w sprzedaży motocykle są z rocznika 2016 i nie posiadają ABS-u. Rocznik 2017 musi taki system otrzymać aby spełnić normę EURO IV, ale jak na razie producent pracuje nad jego wdrożeniem, mamy luty 2018 a na stronie Rometa czytamy „dostępny wkrótce”. Motocykl w cenie 11999PLN oferowany jest na nie najgorszych Chińskich oponach CST.

ALE, lepiej poczekać na Benelli Leoncino, bo ma być też 250tka z silnikiem 25KM, zamiast 17 w SCMB.

Myślę że Romet wycofa się raczkiem z tego modelu. Nie ma rocznika 2017, części się skończą i będzie dupa i kamieni kupa.

Zresztą obawiam się że Bajaja w Polsce też Romet położy, bo opinie na forach są jednoznaczne,NIESTETY. BO NIE ZAWSZE TAK BYŁO.
Choć przy Bajaju czy Benelli masz ten plus że to marka globalna i z częściami nie powinno być problemu za granicą.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6324
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: selmen dodano: 23 lut 2018, 08:53

Jakoś te kanciaste kształty współczesnych motocykli do mnie nie przemawiają... Longjia powiadasz.. Mam skuter 50 cc tej marki od chyba 8 lat i nie zaliczyłem w nim żadnej poważniejszej awarii. Kupiłem go nowego w sklepie.
Te klasyczne Benelli Leoncino widziałem, piękny jest, ale cena będzie nieporównywalnie większa od Rometa.

Obrazek
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1431
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości