close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Przewiercanie wydechu.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Przewiercanie wydechu.

Postautor: kalin20 dodano: 22 wrz 2012, 19:55

Czytałem, czytałem i dalej nie wiem co i jak.
Czytałem że przerwiercenie wydechu daje fajny efekt dzwiękowy i troszku lepsze osiągi.
Tylko jak w moim divisionie przewiercić wydech. Normalnie wkładając wiertło przez wylot i wiercąc ?
Proszę wyjaśnijcie mi to dokładnie, bo mam mały mentlik w głowie.
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 28

Przewiercanie wydechu.

Postautor: beniamin82 dodano: 22 wrz 2012, 20:31

Proponuję pójść za radą Krysza i DaJana i przewiercić tylko ostatnią przegrodę, zamykającą niejako tłumik.
W przypadku Divisiona proponuję nawiercenie 2-3 otworów fi 6 symetrycznie nad otworem fabrycznym tlumika, i jednego na dole tegoż otworu (symetrycznie żeby wyglądało że tak ba być).
Pojeździj tak z tydzień i stwierdzisz czy chcesz więcej dB czy nie.
Jeśli chcesz więcej, to bierzesz wiertło fi 8 i poprawiasz istniejące dziury.
Po kolejnym tygodniu zastanawiasz się czy jeszcze chcesz więcej dB czy nie. I w razie czego powiększasz na fi 10.

Miej na uwadze że nie wszyscy diagności są głusi, a twoi sąsiedzi tez niekoniecznie.

Czy uzyskasz więcej mocy nie wiem, ale nie wydaje mi się że to odczuwalna różnica.
Natomiast dzwięk powinien się polepszyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6112
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Przewiercanie wydechu.

Postautor: michal_krk dodano: 22 wrz 2012, 20:35

Pewnie tak też by się dało, ciekawe tylko jaki byłby efekt.
Spotkałem się z wybebeszonymi tłumikami, trochę zabawy to przy tym jest bo trzeba rozciąć na spawach i puszkę i później ją pospawać.
Swoją drogą to chyba mniej kłopotu byłoby z dopasowaniem jakiegoś akcesoryjnego komina pytanie tylko jaki najbardziej by podpasował
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 30

Przewiercanie wydechu.

Postautor: kalin20 dodano: 22 wrz 2012, 20:52

michal_krkjestem chętny zamontować taki tłumik, tylko w divisionie jest ten problem że każdy okrągły wydech będzie haczył przy złożeniu o ziemię, a tri owalnych takich jak w divisinie jest jak na lekarstwo.

beniamin82, A te otwory mają być bezpośrednio nad otworem wydechowym, czy bardziej w rogach ?

Jeszcze mam jedną sprawę. Wywalić katalizatory czy zostawić ?

Edit
Czyli otwory mam nawiercić tak jak na tym zdjęciu ?
I przewiercić mam tylko zewnętrzną powłokę, nie to co jest głębiej ?
https://picasaweb.google.com/kalin20/Dr ... 3988239218
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 28

Przewiercanie wydechu.

Postautor: beniamin82 dodano: 22 wrz 2012, 22:06

Przewiercić tylko zewnętrzną powłokę.
Moim zdaniem w którym miejscu są otwory nie ma znaczenia, wypadałoby tylko żeby były jakoś ładnie rozmieszczone.
Możesz zrobić więcej na dole niż u góry, możesz zrobić kółeczko z otworów.

To już twoja inwencja twórcza.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6112
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Set666 dodano: 09 gru 2018, 18:15

Witam serdecznie
Myślę nad rozwierceniem seryjnych wydechów w swoim r150 .
Czy dobrze myślę że mam zacząć wiercić od rozmiaru 6 mm dookoła fabrycznego wylotu ? ( Ta rurka co jest pośrodku ?
Zauważyłem że ktoś juz coś tam grzebał bo ta cienka rurka w środku jest jakoś dziwnie porozginana . Może ma ktoś zdjęcie jak coś takiego robił bo nie chce zepsuć czegos na dzień dobry .
Pozdrawiam Staszek
Set666
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Set666 dodano: 09 gru 2018, 22:33

Set666 pisze:Witam serdecznie
Myślę nad rozwierceniem seryjnych wydechów w swoim r150 .
Czy dobrze myślę że mam zacząć wiercić od rozmiaru 6 mm dookoła fabrycznego wylotu ? ( Ta rurka co jest pośrodku ?
Zauważyłem że ktoś juz coś tam grzebał bo ta cienka rurka w środku jest jakoś dziwnie porozginana . Może ma ktoś zdjęcie jak coś takiego robił bo nie chce zepsuć czegos na dzień dobry .
Pozdrawiam Staszek

No nic poszło wiertło koronowe 26 mm na całą długość tumnikow efekt osiągnięty
Set666
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Set666 dodano: 11 gru 2018, 21:31

Przestroga dla wszystkich mających ochotę na poprawę dźwięku .nigdy nie próbujcie rozwalać tej rurki w tumiku ani przez nią cokolwiek manipulować !! Tak jak postąpił poprzedni właściciel mojego motocykla , chcąc uniknąć widocznych zmian masakrował wszystko wewnątrz zostawiając ostatnia przegrodę nienaruszona . W mojej sytuacji problem z dźwiękiem wynikał właśnie z działań poprzedniego właściciela , pouszkadzane fragmenty wkoncu przerdzewiały i odpadły zatykając tumik !! . Po otwarciu za pomocą wiertła koronowego ( polecam bo wycinamy cała przegrodę i nie ma problemu z nierównymi krawędziami ) odkrylem ta niespodziankę . Moim zdaniem to co ten ktoś zrobił i tak było bez sensu dźwięku to nie zmieniło tylko mi dołożyło roboty . Dla innych porada jak już coś to w ostateczności
- zastanowić się czy na pewno tego chce
- wiercić tylko i wyłącznie w 1 przegrodzie
- wiertło dobrać do średnicy nitów w razie problemów za pomocą podkładki i nitownicy wrócisz do " ustawień pierwotnych "
- pod żadnym pozorem nie rozwalać przegród ani rurki za 1 przegroda .
Jak ktoś będzie miał podobny problem jak ja to :
- niestety usuwamy 1 przegrodę w całości
- sprawdzamy stan tego co pozostało i usuwamy wszystkie luźne elementy zmasakrowanego tumika które moga rezonować w trakcie pracy silnika
- spawany sobie lub kupujemy db killera ( ja mam zamiar zrobić ruchoma przesłonę coś w tym.stylu http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7475347384
Montaż na silikonie termo- odpornym + śruby a na koniec tumika jakas rozetka ze sklepu z armatura wodociągowa żeby ukryć ingerencję w tumiku .
Serdecznie pozdrawiam Staszek
Set666
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Sułek dodano: 11 gru 2018, 22:38

Wiercenie tłumików to jak wydrukowanie sobie prawka albo świadectwa zdrowia :mur: Po godzinie jazdy tracisz słuch a jadący za Tobą po pół godz. :conf:
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 177
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: NIKT dodano: 11 gru 2018, 23:04

Nie mow :P
Ja mam nawiercone po 6 dziur 6mm w kazdym tlumiku i bardzo ladnie pracuje :)

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Forumowicz
 
Posty: 849
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 29

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron