close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 06 gru 2014, 10:55

Znalazłem też inną stronę z częściami do Apki, ceny podobne:
http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-atlantic-500-2001-2004-cylinder-460.php
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 15 lut 2015, 23:02

Dziś skończyłem montaż instalacji pod ksenon i halogeny. Jak już pisałem same żarówki ledowe nie załatwiają sprawy. Uzyskalem niezły wynik na zrobionej instalacji- prawie 12 V ładowania na włączonych wszystkich światłach. Efekt do sprawdzenia w jeździe. Inaczej to czcze gadanie...
Obrazek
swoją drogą chciałbym poznać skurwiela co zaprojektował łączenia plastików w tym sprzęcie...rozbiórka przodu to była droga przez mękę :pomocy: jutro składanie i nowy polski tłumik przelotowy z "Huzara" czeka na montaż:
Obrazek

Pasuje i brzmi doskonale. Solidna firma ten "Huzar". :brawa:
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: jarb dodano: 15 lut 2015, 23:24

selmen pisze:Obrazek

Pasuje i brzmi doskonale. Solidna firma ten "Huzar". :brawa:

i wygląda przyzwoicie :brawa:
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 21 lut 2015, 19:25

Jakby ktoś kiedyś miał w tym modelu problem z temperaturą (zbyt niska) niech nie zwleka jak ja i zmieni termostat. Oryginalny od Apki ciężki do dostania a przede wszystkim drogi. Dziś zaproponuję taki patencik:
Termostat oryginalny Atlantic i od chińskiego kłada:
Obrazek
Obrazek
Od Apki jest ten dłuższy dwustopniowy.
Wymiary bardzo zbliżone:
Obrazek
Obrazek
Srednica rdzenia- Chinol: 26,4 mm; Atlantic: 25,9 mm
Srednica gumy- Chinol: 32 mm; Atlantic: 32 mm.
Ja mam taki i jeżdżę bez problemu, trzyma temp w normie, temp wyższa niż na oryginale, na którym posadziłem cylinder, korbę i tłok.
Egzemplarz do niniejszego porównania kupiłem tutaj (jest na Allegro):
Obrazek
Cena nie porównywalnie mniejsza niż oryginału. :)
Tu jest też coś takiego:
http://allegro.pl/termostat-atv-quad-xy-250-st-9c-automat-shineray-i5047731013.html
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: Deamiens dodano: 21 lut 2015, 22:59

Mógłbyś rozwinąć myśl, że temp w normie, ale wyższa od oryginału? Zakładasz, że cieplejsza głowica i cylinder da cieplejszy olej a w rezultacie mniej gęsty/lepki i lepiej smarujący?
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1309
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 22 lut 2015, 09:52

Pisałem o tym wcześniej. Walnięty termostat to częste zjawisko w tych silnikach. Chłodzenie działa więc na pełnym obiegu i jazda szczególnie w niższych temperaturach odbywa się na silniku rogrzanym minimalnie. Niedogrzany silnik pracuje cały czas na ssaniu (jest automatyczne), co powoduje oprócz zwiększonego zużycia paliwa przedostanie się paliwa do oleju silnikowego. Nie wiem jak to możliwe ale tak jest- doświadczyłem tego kilkakrotnie. Winą należy obarczyć najprawdopodobniej uszczelnienie wtrysku- bo wtrysk zamontowany na smar grafitowy nie puszcza benzyny w obieg nieco dłużej niż zamontowany bez tego uszczelnienia. A więc stan oleju (mieszanki olejowo-benzynowej) robi się "pod korek" a moc gwałtownie spada. Jakie jest wtedy smarowanie nie trzeba chyba wyjaśniać. Temperatura rośnie na maks i zaczyna gotować płyn. Miałem tak kilka razy i zamiast wymienić termostat, uszczelniałem wtryskiwacz smarem. Efekt widoczny był rok temu na zakończeniu:
Obrazek
W zakupionym drugim silniku termostat został założony jak wyżej od chińskiego quada. Przejeździłem cały ubiegły sezon i stan oleju nie podniósł się. Zużycie paliwa spadło o około 1,5 litra na setkę a temperatura widoczna na wskaźniku stoi na rogrzanym silniku w granicach normy. Płynu nie gotuje ani nic się nie dzieje. Wyższa niż w oryginale znaczy więc w normie. Bo oryginał właściwej temperatury nigdy nie trzymał.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości