close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: Arcon dodano: 10 lis 2013, 20:44

Czytałem podobne opinie jak pisze Niebieski, wynikało z nich że żarówka LED nie świeci dookólnie i zbyt mała ilość światła odbija się od odbłyśnika reflektora, co w konsekwencji daje zbyt słaby snop światła żeby oświetlić drogę. Ale też jestem ciekaw Twoich doświadczalnych opinii.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 10 lis 2013, 20:55

Niebieski pisze:To raczej będzie porażka, weź ze sobą koniecznie zwykłą żarówkę do testów i narzędzia, latarkę jeśli są potrzebne do wymiany tej żarówki. W dzień będziesz pewnie widział różnicę na plus, jaśniejsze światło, wydawać się będzie, że nawet jest lepiej, ale w nocy raczej nie będziesz widział dobrze drogi... Jest to intensywne światło ok, ale nie dające długiego snopu, nie ta technika, dopiero kombinują nad lampami z LEDami w reflektorach, niektóre najnowsze i najdroższe samochody takie mają, ale nie takie zamienniki, to nie ta bajka. No ale ciekaw jestem kolejnego zdania na ten temat, kiedyś kilka już przeczytałem, stąd te spostrzeżenia ;)

W AA500 są na przodzie 3 żarówki- 1 na mijania (h11) i 2 na długie (h8), nie jest to więc klasyczna instalacja na 1 żarówkę dwuwłóknową z wew odbłyśnikiem np. h4 a więc może nie będzie tak źle. W domu powymieniałem niedawno 5 żarówek na ledowe i jest jaśniej, trudno więc mówić, że dają słabsze światło...resztę załatwia odbłyśnik w lampie. Ważne żeby ledy były dookoła na cokole. W sumie to też dumam jak to będzie, myślałem o instalacji na żarnik ksenonowy- co z całą pewnością załatwiłoby problem słabego światła i tez ograniczyłoby pobór prądu- ale koszt 3X130zł za 3 instalacje xenonowe z przetwornicą to póki co trochę bogato. Jako światła dzienne LED się sprawdzi na pewno.. :D będę wstawiał jeszcze halogeny bo w lampach bocznych są zagłuszki i gotowe miejsca na coś takiego. Obaczymy jak to będzie... W razie czego wrzucę jednak ksenon na centralna lampę ale wtedy będzie sporo kombinacji bo na to pójdzie już żarnik 2-włóknowy.
Kacpero- myśłisz podobnie jak ja, u mnie tak to wygląda:
1. Maksiskuter- pojazd na długie trasy
2. Cruiser- średnie traski po bocznych drogach
3. Suzuki DR800- ekstremalne i pozbawione sensu przejazdy totalnie beznadziejnymi drogami po których każdorazowo drżą ręce od wysiłku, euforii, strachu i głupoty... :D
Arek, mnie się wydaje że te cudo świeci "dookólnie" :D
Obrazek
ale jak mówię, się obaczy jak założę...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: jacek.rc dodano: 10 lis 2013, 21:24

Mam w swoim Keeway-u założone lighbay(metalowe z met, odbł.)oryginalnie były przygotowane pod żar. halogenowe ja włożyłem tam 9-cio ledowe żarówki i używam ich jako światło do jazdy w dzień.Akurat w piątek,jak jechałem A1 zatzymała mnie policja i powiedzieli mi ,że wyglądało jak bym jechał bez świateł (słońce mocno świeciło)i dopiero ja do nich dojechałem to widzieli,że mam zał. światła.Powiedziałem,że te ledowe są do jazdy w dzień,sprawdzili dokum. i życzyli szerokości ;-) ,nie mieli problemu,a była to drogówka.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2218
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 10 lis 2013, 21:49

Dalsze dywagacje na temat LED-ów w moim moto będę wrzucał tutaj: viewtopic.php?f=8&t=4019
bo się dyskusja wywiązała ze hej...ciekawa poniekąd zresztą...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: Niebieski dodano: 10 lis 2013, 22:00

selmen pisze:W AA500 są na przodzie 3 żarówki- 1 na mijania (h11) i 2 na długie (h8)....
...W sumie to też dumam jak to będzie, myślałem o instalacji na żarnik ksenonowy- co z całą pewnością załatwiłoby problem słabego światła i tez ograniczyłoby pobór prądu- ale koszt 3X130zł za 3 instalacje xenonowe z przetwornicą to póki co trochę bogato....


W takim wypadku ksenon na mijania jeszcze ok, na długie jeśli miało być to w osobnym żarniku, to już niezbyt, ksenon zanim zaświeci swoją mocą musi chwilę się rozgrzewać, więc na same światło drogowe nie nadaje się. Co innego, gdybyś miał jedną żarówkę np. H4 dwuwłóknową, zamienić ją można na tzw. biksenona, który raz się zapala, a zmiana z "krótkich" na "długie" występuje tylko poprzez ruchomą przesłonę, ona reguluje snop światła dając efekt na jednym żarniku ksenona świateł zarówno mijania jak i drogowych. Przesłona działa na zasadzie elektromagnesu, więc zmiana jest błyskawiczna i wszystko działa jak natura chciała ;)
Tak swoją drogą, to chyba to raczej wiesz, coś tak czuje, no ale może innym się na coś przyda... :)
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: mrzysty dodano: 13 lis 2013, 12:59

No ładnie temat ,,nie na temat ,, sie rozwinął, ale to dobrze, ponieważ mysle nad grzanymi manetkami i żeby instalacja w Jennifer nie padła, trzeba trochę prądu zaoszczędzić, ledy wydają się najlepszym rozwiązaniem. Może mikołaj jakies oxfordy w swoim worku dla mnie znajdzie.
Awatar użytkownika
mrzysty
Forumowicz
 
Posty: 255
Rejestracja: 16 lip 2009, 03:09
Lokalizacja: piast?w woj.mazowieckie
Motocykl: Biała Dama Z-175
Tel. kom.: 793303381
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 28 maja 2014, 08:37

Skoro temat o tym moto jest, nie ma co zakładać kolejnego...Ci co byli w Wielonku wiedzą jak było, a bylo chu...o:
Obrazek
Dzięki bardzo wszystkim, którzy mi pomogli dowieźć sprzęt do Wielonka a potem do Dorplasa. Flachy czekają :czapa: . Każdy się pewnie zastanawia co dalej...a więc kupilem używany silnik wraz z przekładnią i zregenerowanym wałem ale z walniętym pierścieniem zgarniającym na tłoku. Okazyjnie bo za 6 stów i to od gościa od którego kupilem to moto. Dobry z niego mechanik i pewnie sumienie go ruszyło że mi to moto walnęło- pewnie temu silnik sprzedał tak tanio. Silnik poszedł do bagażnika w Polonezie i zaliczył trasę Białystok- Chojnice do Dorplasa. Tam ten znany KCM-owy fachowiec dokona przekładki :D . Chciałem kupić nowy tłok i pierścienie i zrobić szlif od razu ale części do tego nie ma nigdzie. Dopiero niedawno odezwał się serwis Aprilii Moto-Italia, który bombardowałem mailami i może coś niedługo ściągną z Włoch. Koszt zestawu tłokowego na szlif to około 4 stówy. To na razie tyle, zobaczymy co dalej... _bezradny
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: Jack dodano: 28 maja 2014, 08:43

Paskudna awaria. Powodzenia z naprawą.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2239
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 23 lis 2014, 11:55

Parę tysięcy juz nakręcone po wymianie silnika. Dorplas zrobił dobra robotę z przekładką. Silnik, który zanabyłem za 600 zł daje radę bez zająknięcia. Wał mam po regeneracji, robiona w Białymstoku w profesjonalnym warsztacie. Obawy moje budzi jedynie tłok i cylinder bo to używka na nominale. Tłok z nowego silnika, pierścienie z mego. Na razie nie dymi, oleju nie bierze i fajnie ciągnie. Po wymianie termostatu na zamiennik od chińskiego quada :D , trzyma temperaturę i spadło spalanie. Więcej jak 4,5 nie bierze.
W końcu kolo dał mi namiary na firmę, która ma części do tego moto, strona holenderska, wersja po polsku dostępna. Wyglada na to że w razie czego szlif można robić. cena za tłok z pierścieniami 360,33 zeta. A więc tragedii nie ma:
http://www.pl.easyparts.nl/showdrawing/1232/26321/ac/0-4019-1-m412-m1613-m1232-s1749-d26321/Cylinder.html
Obrazek
tylko czy Cat. 1 oznacza 1 szlif? A może nominał? może uda mi się otrzymać odpowiedź na maila, którego wyslałem...jest światło w tunelu :rad:
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Moja nowa maszynka Aprilka vel Jennifer

Postautor: selmen dodano: 24 lis 2014, 21:18

Radość była krótka, poniżej odpowiedź ze sklepu przetłumaczona za pomocą google translator:
Cześć,  Nie, te kategorie mają nic wspólnego z remontów.  Na każdym tłoku opisana kategorię (w górnej części tłoka).  W przypadku wymiany tłok należy sprawdzić kategorię (1,2,3 lub 4)  i zastąpić go do tej samej kategorii.  Ale kiedy remont cylinder te tłoki są bezużyteczne (do małej średnicy). Niestety Aprilia nie dostarcza tłoki remontowych.  Tak więc jesteś zmuszony do zakupu zupełnie nowego cylinder z tłokiem.
ale...
Cena zakupu nowego cylindra z tłokiem na tej stronie nie jest astronomiczna- 1157,79. Biorąc pod uwagę, że taki zestaw posłuży dośc długo nie jest źle...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron