close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Dziwna praca sprzęgła

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Dziwna praca sprzęgła

Postautor: Michał_66 dodano: 08 maja 2015, 10:19

eNgine pisze: No i mam dylemat czy na następnej wymianie ryzykować znowu z Orlenem czy kupować dalej droższego Motula.

Wychodzi na to że trafiłeś na ujowy olej ja zrobiłem Roadstarem prawie 30 tysiaków na Platinum Moto 4T 10W/40 i nigdy nie miałem żadnych problemów ani ze skrzynią ani ze sprzęgłem
Michał_66
 

Re: Dziwna praca sprzęgła

Postautor: Agaton dodano: 08 maja 2015, 11:00

Motule, Castrole, ja to właściwie niedawno dowiedziałem się, że są osobne oleje do motocykli. Myślałem że tylko do wyczynowych dają jakieś wyszukane oleje. Kilka lat temu miałem Jawę TS 350 i lałem taki, żeby była tylko określona klasa lepkości oleju. Do WSK 125 lało się kiedyś taki olej Lux do mieszanki i skrzyni biegów i chodziło bez problemów;). A teraz wymyślają cuda, do silników osobny, smarowanie linek osobny, smarowanie łańcuchów też osobny olej. Ruskim olejem sobie zalejcie. Ciekawe jak będą maszyny chodziły:)).
Agaton
Forumowicz
 
Posty: 19
Rejestracja: 21 kwie 2015, 22:39
Lokalizacja: Warszawa - Targówek
Motocykl: Shineray 150-17
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Dziwna praca sprzęgła

Postautor: ZimA dodano: 15 maja 2015, 14:09

Zalałem także Ravena Motulem i jestem w szoku. Zrobione na Motulu już 300 km. Skrzynia biegów pracuje dużo płynniej, sprzęgło dużo delikatniej (podczas wysprzęglania czuje się jak by sprzęgło strało się bardziej miekkie).
Nie wiem dlaczego lałem jakieś Castrole i Orleny, naprawdę nie umywają się do Motula.
Do mojego drugiego motocykla (kawasaki zx600d) zawsze leje i lałem albo Motul syntetyk albo Bel-ray syntetyk i nie wiem dlaczego mnie podkusiło lać jakieś świństewka do Zipka :|. Już nigdy nie zrobię mu tej krzywdy.

U mnie szarpanie sprzęgła nie minęło, ale jest dużo mniejsze (bądź nie występuje wcale) na Motulu. Dużo mniej jest także odczuwalne "za wczesne sklejanie sprzęgła" o którym była już mowa kilkakrotnie na forum.

Czas zdjęć dekiel sprzęgłowy, uszczelkę już mam i przyjrzeć się organoleptycznie co dolega mojemu sprzęgłu.

Czy w Ravenie występuje jakiś mechanizm (blokada) wbicia biegu 1 lub 2 bez wciskania klamki sprzęgła? (lub jakieś inne magiczne ustrojstwo) Czasem mam tak że jak wbiję dwójkę to zostaje mi zmieniacz biegów w "pozycji dolnej" dopóki nie puszczę klamki sprzęgła.
Zastanawia mnie czy to nie coś innego blokuje się i nie pozwala u mnie na płynną pracę sprzęgła na rozgrzanym silniku.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Dziwna praca sprzęgła

Postautor: eNgine dodano: 15 maja 2015, 14:36

Zrobiłem 400 km od wymiany i tak jak pisałem różnica jest ogromna na + na Motulu, sam efekt braku płynności sprzęgła nie minął w 100 %, ale rzadko kiedy się pojawia i jest ledwo wyczuwalny. Także podobnie ZimA jak u Ciebie. Przy czym obecny stan mnie już w pełni zadowala dlatego nie będę nic w sprzęgle jeszcze ruszał, za to chętnie zobaczę jak to wygląda u Ciebie - powodzenia.

Efekt z blokującą się dźwignią gdy wrzucam 2 na postoju i nie puszczę klamki sprzęgła też czasem występuje - myślę że to nie jest żadna blokada - po prostu bieg nie do końca wskakuje jak nie wysprzęglimy choć trochę - podobna sytuacja jak redukcja biegów na postoju z 5 na luz.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Dziwna praca sprzęgła

Postautor: ZimA dodano: 15 maja 2015, 14:54

eNgine pisze:Efekt z blokującą się dźwignią gdy wrzucam 2 na postoju i nie puszczę klamki sprzęgła też czasem występuje - myślę że to nie jest żadna blokada - po prostu bieg nie do końca wskakuje jak nie wysprzęglimy choć trochę - podobna sytuacja jak redukcja biegów na postoju z 5 na luz.


Ja mam manie hamowania silnikiem i zmiany po jednym biegu w dół z odpuszczaniem całkowitym klamki sprzęgła, tak że tylko zauważyłem jak z 1 na 2 przerzucam i potem puszczam sprzęgło, to czasem mnie coś w tył buta lewego wali ;)
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości