close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Podłączenie halogenów

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Podłączenie halogenów

Postautor: Hawk1985 dodano: 04 mar 2016, 08:47

Dobry ludzie planuje w motórze montaż gniazda zapalniczki i halogenów.

O ile gniazdo zapalniczki to będzie prosty temat - podłączenie pod przekaźnik do zapłonu lub do żaróweczki podświetlenia kokpitu, tak z podłączeniem halogenów będę miał ciężko.

Mam taką wizje:
Przełącznik na kierownicy (tylko nie taki 1/0 a powiedzmy 1/2 :) )
W jednej pozycji halogeny działają po włączeniu długich - przekaźnik podpięty pod kontrolkę od długich
W drugiej pozycji świecą cały czas po uruchomieniu silnika (np z mijania, z pozycyjnymi, lub bez świateł) - czyli na np pod ten sam przekaźnik co gniazdo zapalniczki.

Dodatkowo po drodze drugi wyłącznik - może być schowany - który rozpina cały układ (robię pstryk i włącznik na kierownicy nie działa w żadnej pozycji)

:pomocy:
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1237
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: Mariuszz dodano: 04 mar 2016, 10:49

Hawk1985 pisze:Dobry ludzie planuje w motórze montaż gniazda zapalniczki i halogenów.

O ile gniazdo zapalniczki to będzie prosty temat - podłączenie pod przekaźnik do zapłonu lub do żaróweczki podświetlenia kokpitu... :


Nie wiem czy to dobry pomysł by podpinać pod oświetlenie kokpitu gniazdo zapalniczki. Ja podłaczyłem bezpośrednio pod akumulator wstawiajac "po drodze" bezpiecznik 15A. Ma to taka zaletę że zawsze (niezależnie od zapłonu) można korzystać z napięcia i przede wszystkim nie obciaża taki układ instalacji nie przystosowanej do dodatkowych poborów pradu (a tak może być przy wpięciu w podświetlenie).
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 681
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Tel. kom.: 698037259
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: Hawk1985 dodano: 04 mar 2016, 10:55

Podpinam pod przekaźnik
Tzn gniazdo zapalniczki będzie podłączone pod akumulator ale steruje nim przekaźnik, przekaźnik jak dostanie prądu z żaróweczki to puści prąd z akumulatora na gniazdo.
Inaczej mówiąc dzięki zastosowaniu przekaźnika prąd popłynie do gniazdka dopiero w momencie zapalenia motocykla. Przekaźnik nie obciąża instalacji, pobiera śladowe ilości prądu.
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1237
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: beniamin82 dodano: 04 mar 2016, 19:26

Hawk, ja bym podłączył gniazdo zapalniczki bezpośrednie do aku. Przetestowałem przy podróży do Italii, spokojnie możesz ładować komórkę bez odpalonego moto.
Np.wrzucasz telefon do kufra i rozbijasz obóz czy idziesz do sklepu.
Drugi plus jest taki że zimą możesz ładować aku podpinając prostownik do gniazdka zapalniczki.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 5935
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: Hawk1985 dodano: 05 mar 2016, 19:54

Na podstawie schematu podpięcia gniazda zapalniczki
Obrazek

Sięgnąłem po piwo i uruchomiłem proces myślowy :piwo:
I tak mam
Schemat podpięcia halogenów na stałe (świecą po włączeniu zapłonu)
Obrazek

I schemat podpięcia halogenów przez przekaźnik pod kontrolkę długich
Obrazek

Ale piwo się skończyło a ja nadal nie wiem jak dać tam przełącznik aby świeciło w dwóch trybach:
- halogeny świecą tylko po włączeni długich
- halogeny świecą cały czas (po zapaleniu motocykla z pozycyjnymi, mijania, długimi etc)

ktoś pomoże?
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1237
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: cezar1t1 dodano: 25 mar 2016, 13:23

Jeżeli aktualne:
znacznie prościej: przekaźnik 30 (styk) do klemy "+" przez bezpiecznik 15A , do 87 - (drugi styk) kable od halogenów
Masa halogenów albo do ramy albo kablem do masy. Styk 85 przekaźnika (cewka) do masy. Styk 86 (cewka) do środka przełącznika typu "prawo-0-lewo"
opis na obudowie ON-OFF-ON na jeden z bocznych styków przełacznika podajesz z kontrolki długich (lub bezpośrednio z lampy od zasilania włókna długich) na drugi boczny do kabla od pozycji przód (z lampy lub przełacznika świateł)
Uzyskujesz trzy stany: "środek" - halogeny wyłączone, jeden "bok" - włączone z długimi a drugi - z pozycyjnymi i/lub mijania.

Uwagi:
1. niektóre motocykle wygaszają pozycję przy załączeniu mijania - wtedy można wstawić dwie diodki od mijania i od pozycji.
2. Sprawdź wydajność alternatora - niestety dwa halogeny mogą "zeżreć" i ładowanie i akumulator. Najprościej sprawdzić napięcie na aku przy załączonych światłach i halogenach i obrotach ok. 3-4krpm. Jak powyżej 13V to można jeździć jak poniżej - ryzykujesz ;-(

szerokości :-)
Pozdrawiam
Cezar
cezar1t1
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 lis 2012, 11:29
Lokalizacja: Kobyłka
Motocykl: Romet R150, Malibu 320
Tel. kom.: 601320438
Płeć: mężczyzna

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: Maciu56 dodano: 25 mar 2016, 19:39

Możesz też, jak ja, wymienić żarówki na 35W i po problemie z brakiem "prąda". :)
Awatar użytkownika
Maciu56
Sympatyk
 
Posty: 1317
Rejestracja: 19 lis 2013, 10:17
Lokalizacja: Warszawa (obecnie UK)
Motocykl: Była"Ziuta"...
Płeć: mężczyzna
Komunikator: Skype: maciu561
Wiek: 62

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: Hawk1985 dodano: 09 maja 2016, 14:03

Jednak stwierdziłem że podłączenie w sposób w który chce jest zbyt skomplikowany, więc położyłem tylko przewód pod bakiem, a elektryk ogarnął mi elektryk.
I mam tak ja chciałem:
W pozycji 0 halogeny załączają się po włączeniu długich (czy to na stałe czy "zajączkiem")
W pozycji 1 działają niezależnie od świateł (po zapłonie)

Dodatkowo wymieniłem standardową żarówkę na Osram Night Breaker (różnica jest :buttrock: )

Tak to wygląda, zdjęcia z komórki oczywiście nie oddają tego (przy mijania i drogowych wyszły bardzo ciemne)

Mijania:
Obrazek

Długie:
Obrazek

"Zabójcy wiewiórek" :rotfl: :
Obrazek
Musze je jeszcze wyregulować trochę na boki i może odrobinę podnieść do góry, ale jest jasno :ok:

---

Gniazdo zapalniczki podłączone przez bezpiecznik na stałe.
Jawa 50 -> ... -> KSL 125 -> Honda XL650V -> Suzuki DL650 -> Suzuki XF650 -> Suzuki DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Kandydat
 
Posty: 1237
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: Suzuki DL650 V-Strom
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: Podłączenie halogenów

Postautor: Groot dodano: 12 lip 2016, 21:11

Witam. Masz dokładnie ten sam rodzaj instalacji który podpinałem parę dni temu. Ja podłączyłem bezpośrednio do akumulatora z bezpiecznikiem. Halogeny podłączyłem bezpośrednio do długich w kloszu lampy. Wydaje się mnie że jeśli używam to halogeny razem z długimi...ale może nie mam racji... :]
Ładowanie długie +halogeny 13-14....daje radę.. :)
Awatar użytkownika
Groot
Forumowicz
 
Posty: 568
Rejestracja: 18 cze 2016, 15:50
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Jinlun 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55


Wróć do Wszystko na temat...



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron