close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Napęd 520 a 530

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Napęd 520 a 530

Postautor: Bull dodano: 05 wrz 2016, 13:48

Witam. Mam pytanie tak jak w temacie. Mógłby ktoś mi wyjaśnić różnice pomiędzy tymi typami łańcucha (wiem że różnią się wielkością)? Mam obecnie zestaw 530, taki miałem oryginalnie założony. Czy opłacalna i przede wszystkim potrzebna jest wymiana na 520? Zyskamy coś dzięki temu?
金牛座
Awatar użytkownika
Bull
Forumowicz
 
Posty: 106
Rejestracja: 30 mar 2016, 06:27
Lokalizacja: Rosnowo
Motocykl: Lifan 250->Suzuki GSF 600
Tel. kom.: 696991608
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 12451347
Wiek: 48

Re: Napęd 520 a 530

Postautor: Luca dodano: 05 wrz 2016, 14:36

Łańcuch 530 jest szerszy od 520 i do niego idą szersze zębatki. Długość ogniw jest taka sama.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Napęd 520 a 530

Postautor: Bull dodano: 05 wrz 2016, 15:04

Tak. Zgadzam się. Czytałem, że większość ludzi zmieniła z czasem 530 na 520 tylko czy taka zmiana jest konieczna, i co ona zmienia, co daje? Oprócz satysfakcji, że mam napęd taki jak Virago 250.
金牛座
Awatar użytkownika
Bull
Forumowicz
 
Posty: 106
Rejestracja: 30 mar 2016, 06:27
Lokalizacja: Rosnowo
Motocykl: Lifan 250->Suzuki GSF 600
Tel. kom.: 696991608
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 12451347
Wiek: 48

Re: Napęd 520 a 530

Postautor: Luca dodano: 06 wrz 2016, 11:51

Bull pisze:... tylko czy taka zmiana jest konieczna, i co ona zmienia, co daje?

Tańszy zestaw napędowy, mniejsze opory przeniesienia momentu i lżejszy motocykl o parę gramów ;)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4982
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Napęd 520 a 530

Postautor: Bull dodano: 06 wrz 2016, 12:24

Rozumiem. Czyli kupuję zębatkę tylną mniejszą o 2 zęby w rozmiarze 530. A właśnie BTW. Zmieniłem już zębatkę z przodu z 16 z na 17 z. Jednak obroty silnika na 5 biegu są wciąż bardzo wysokie. Przelotowa wzrosła jedynie o 5 km/h. Czy aby nie przesadzam, że zmniejszam zębatkę tylną o 2 zęby ??
金牛座
Awatar użytkownika
Bull
Forumowicz
 
Posty: 106
Rejestracja: 30 mar 2016, 06:27
Lokalizacja: Rosnowo
Motocykl: Lifan 250->Suzuki GSF 600
Tel. kom.: 696991608
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 12451347
Wiek: 48

Re: Napęd 520 a 530

Postautor: selmen dodano: 14 wrz 2016, 19:56

Ocena tej przesady należy wyłącznie do Ciebie. Jeśli elastyczność jest do zaakceptowania i nie masz problemów z ruszaniem to i 5 km/godz więcej jest ok. Za wiele więcej prędkości zębatkami nie zyskasz.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Napęd 520 a 530

Postautor: Bull dodano: 15 wrz 2016, 07:38

Też doszedłem do takiego wniosku. Zostanę póki co na ustawieniu 17-45. W przyszłości przy zmianie całego napędu pomyślę o 16-43 ale na łańcuchu 520, ponieważ ceny zestawu na łańcuch 530 są bardzo wysokie. Dodatkowo w przypadku mocy mojego motocykla łańcuch 530 to gruba przesada ;)
金牛座
Awatar użytkownika
Bull
Forumowicz
 
Posty: 106
Rejestracja: 30 mar 2016, 06:27
Lokalizacja: Rosnowo
Motocykl: Lifan 250->Suzuki GSF 600
Tel. kom.: 696991608
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 12451347
Wiek: 48


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości