NIKT pisze:Jako ciekawostkę dodam, że:
opony motocyklowe nie mają tzw. etykiet. (Ustawodawca (UE) przewiduje taki obowiazek tylko dla opon samochodowych)
Co za tym idzie jeżeli producent podaje: przyczepność, opory toczenia, hamowanie na mokrym; to robi to z własnej nieprzymuszonej, a ponadto porównuje jedynie swoje własne produkty, a nie produkty innych producentów (swojego rodzaju marketing).
Jedynie mozna porownac te parametry na podstawie opinii uzytkownikow lub ogolny ranking najczesciej wybieranych producentow lub modeli.
Też sobie dodam
Opona motocyklowa jest integralną częścią konstrukcji motocykla i samowolne dobieranie zamienników wpływa ujemnie na komfort a i bezpieczeństwo prowadzenia motocykla. Dlatego powinny być stosowane takie opony jak zamontował producent. Może dlatego nie ma tych etykiet?
Na temat jakości stosowanych opon przez producentów nie powinniśmy dyskutować, bo na pewno odpowiadają jakości motocykla.
Przykład:
Wyprodukowano motocykl 125 ccm , o V-max 80 km/h i zastosowano opony o prędkości 100 km/h wszystko o.k. ? A nam mało
zmieniamy cylinder na 150 cmm , przerabiamy napęd i osiągnęliśmy 115 km/h no i jak tam, wszystko o.k. ? chińskie opony są bee