close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: krysz dodano: 30 mar 2019, 18:36

Na rynku wydawniczym pojawiło się w ubiegłym roku pismo Motocyklista. Wreszcie jest gazeta, w której można znaleźć dużo informacji o konstrukcjach, naprawach, zasadach działania podzespołów w motocyklach.
Inne pisma (u mnie) poszły w kąt; w ŚM czy Motocyklu większość artykułów (sporo sponsorowanych) ukazywała motocykle nowe, często z górnej półki cenowej...
Obrazek
Tu Gembara bazując na klasykach (i nie tylko; np. w ostatnim numerze "rozkłada na czynniki pierwsze" Rometa Ogara 125 FI) opisuje zasady działanie poszczególnych podzespołów, pracy silników, wad i zalet poszczególnych konstrukcji... to mnie interesuje.
Przeglądając dziś w pracy dwa ostatnie numery upewniłem się, że trafił tą publikacją w dychę...
czytam jak hindus Aniket zapragnął zbudować silnik V do Enfielda, wykorzystując części z tegoż silnika plus odlewy własnej produkcji. Po wielu latach dopiął swego.
Ja wymyśliłem sobie, żeby silnik z Cruisera (złożony w lutym) wmontować w ramę Jawy Kyvacki. To taki mój bunt na informację, że eksport hinduskiej Jawy 300 do Europy na razie nie jest przewidywany.
Tu filmik pracującego silnika, złożonego z części zalegających w garażu. Zamontowany tylko jeden wydech stąd wydaje się, że to jednocylindrowiec :D
https://photos.google.com/album/AF1QipM ... -ps9Om0PPD

Niestety, okazało się to niemożliwe; jawowska rama za wiotka, za mało miejsca pod zbiornikiem itp. problemy. Zaszła konieczność budowy nowej ramy bazując na tej z Blackstera i Jawy... teraz rozumiem Go (znaczy tego Aniketa co budował swojego Enfielda) i wiem ile czasu i samozaparcia to wymaga.
Z numeru kwietniowego dowiedziałem się, że w Romecie 125 z instalacją wtryskową Delfhi na tzw. "bajpasie" zastosowano silnik krokowy... tego nawet mój Keeway nie posiada, wolne obroty reguluję śrubą.
A tu kilka fotek z mojego projektu (raczej długoterminowego ):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Imperiale, Cruiser, Monkey
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: Hangman dodano: 30 mar 2019, 21:17

Ten link mi nie pracuje, a temat ciekawy...
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: Mist dodano: 30 mar 2019, 21:38

Brawo Krysz, cenna taka pasja :oklasky:
- a link też u mnie nie działa :(
mist
"nie jest błędem zrobić błąd, błędem jest trwanie w błędzie"
Awatar użytkownika
Mist
Klubowicz
 
Posty: 888
Rejestracja: 20 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Junak M12, FLSTCI
Tel. kom.: 726230066
Płeć: mężczyzna
Wiek: 69

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: Jan dodano: 30 mar 2019, 22:02

Nie działa. _bezradny
Awatar użytkownika
Jan
Klubowicz
 
Posty: 503
Rejestracja: 09 lut 2013, 14:33
Lokalizacja: Zachodniopomorskie Płoty
Motocykl: Yamaha Venture Royal 1300
Tel. kom.: 693386976
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: Jack dodano: 31 mar 2019, 09:33

Ciekawy pdojekt :oklasky:
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2234
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: krysz dodano: 31 mar 2019, 20:53

Jan pisze:Nie działa. _bezradny

No to inny filmik z pierwszego odpalenia tegoż silnika, z YT;
https://youtu.be/SW6Q8unBTJs
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Imperiale, Cruiser, Monkey
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: Jack dodano: 01 kwie 2019, 10:26

Teraz działa :oklasky:
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2234
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: Luca dodano: 01 kwie 2019, 10:54

A z przodu będzie hamulec tarczowy, czy bębnowy?
Powodzenia w tworzeniu jedynego w swoim rodzaju motocykla :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 4980
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: NIKT dodano: 01 kwie 2019, 12:06

A ja z ciekawosci zapytam o kwestie homologacji.
Trzeba to jakos robic jako pojazd typu SAM czy homologacja bedzie na Jawe ?

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1556
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Moje prace garażowe a pismo Motocyklista.

Postautor: krysz dodano: 02 kwie 2019, 10:56

Luca pisze:A z przodu będzie hamulec tarczowy, czy bębnowy?
Powodzenia w tworzeniu jedynego w swoim rodzaju motocykla :)

Cały przód zostawię oryginalny z Jawy czyli bęben, chociaż błotnik jest z późniejszego modelu, z takim kupiłem.
NIKT pisze:A ja z ciekawosci zapytam o kwestie homologacji.
Trzeba to jakos robic jako pojazd typu SAM czy homologacja bedzie na Jawe ?

No cóż... nie będzie zarejestrowany, o homologacji nawet nie myślę :) . Są za to drogi gdzie nie zagląda policja... Będąc młodym i nie mając prawa jazdy po tych drogach śmigałem, i na starość znów chciałbym poczuć ten klimat. W pewnym wieku dopada człowieka nostalgia :D .
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Imperiale, Cruiser, Monkey
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron