autor: garfik dodano: 01 sie 2019, 19:02
Dokładnie, alternator najlepiej sprawdzać na kostce podłączanej do regulatora. Powinno być tam 4 lub 5 przewodów (3 x biały lub żółty - z alternatora, czerwony - wyjście na instalację, i - nie zawsze - czarny, masowy). Mierzysz jak eNgine pisał, najpierw rezystancja między wszystkimi uzwojeniami (3 pomiary - wyniki muszą być takie same, w granicach 0.5 - 2 omów; miernik ustawiony na minimalny zakres pomiaru oporności). Trzeba jeszcze sprawdzić, też na każdym przewodzie, czy nie ma przebicia do masy.
Potem, po odpaleniu, napięcie między wszystkimi uzwojeniami - powinno być takie samo w każdym z trzech pomiarów, od kilkunastu V na wolnych obrotach, aż do 60 - 80 przy przegazówce - miernik ustawiony na maksymalny zakres napięcia przemiennego.
Jeżeli wszystko jest prawidłowo czyli między wszystkimi uzwojeniami zawsze tak samo - alternator na 99% sprawny a problem jest z reglerem lub połączeniami. Zresztą, regler w motocyklu to element eksploatacyjny który się co jakiś czas smaży i to jest normalne.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.