close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Postautor: Wloczykij555 dodano: 24 lip 2021, 00:30

Mam mały problem z wyregulowaniem przepustnicy i jej czujnika.

Położenie przepustnicy w pozycji "zerowej" reguluje mały wkręt, który robi za stoper. Kręcenie nim zwiększa lub zmniejsza wolne obroty i to jest oczywiscie zrozumiałe.

ale.

Jest też czujnik położenia przepustnicy, który można regulować osobno i manipulacja nim, również zmienia wolne obroty.

Trochę się pogubiłem bo nie wiem czym kręcić najpierw i jaka jest ogólnie metodyka takiej regulacji w silniku na wtrysku mając do dyspozycji regulację mechaniczną przepustnicy i TPSa. Pierwotnie chciałem ustawić trochę bogatszą mieszankę bo zmieniłem wałek rozrządu na ostry ale osiągnąłem na razie tyle, że silnik głupieje :D Mechanicznie jest wszystko ok, zawory wyregulowane itd. Po samej zmianie wałka i przed kombinowaniem z przepustnicą silnik pracował w 100% prawidłowo.

Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny a za serwisówkę do QJ157FMI na wtrysku całuję po stopach :D
Wloczykij555
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2020, 22:21
Motocykl: Keeway TXM 125
Płeć: mężczyzna

Re: Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Postautor: paweljunkers dodano: 24 lip 2021, 11:33

Nie chcę Cię straszyć ale bez interfejsu by ustawić mape wtrysku sie nie odbędzie _bezradny
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 841
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Postautor: Wloczykij555 dodano: 24 lip 2021, 11:57

Z tym też się liczę ale manipulacja TPSem - wg wszelkich źródeł - daje właśnie efekt bogatej mieszanki (podobnie jak obejście czujnika temperatury powietrza rezystorem :D )

Na tą chwilę ustawiłem TPSa na minimum i pod to ustawiłem śrubą obroty jałowe. Działa ale nie o to chodzi :mur:
Wloczykij555
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2020, 22:21
Motocykl: Keeway TXM 125
Płeć: mężczyzna

Re: Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Postautor: krysz dodano: 24 lip 2021, 12:19

Jeżeli na "bajpasie" nie masz silniczka krokowego tylko śrubę, to wolne obroty regulujesz (tylko) tą właśnie śrubą. Czujnika położenia przepustnicy nie powinieneś ruszać... obawiam się, że już przekombinowałeś.
Czym chciałeś ustawić bogatszą mieszankę!!?? To nie gaźnik...
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1563
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Imperiale, Cruiser, Monkey
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Postautor: Wloczykij555 dodano: 25 lip 2021, 10:43

Przestawiając czujnik położenia przepustnicy można sprawić, że ECU będzie odczytywał większą wartość jej otwarcia niż w rzeczywistości a więc będzie dawał więcej paliwa.

Oczywiście to tylko fragment całego algorytmu bo są jeszcze inne czujniki ale ten ma największy wpływ na dawkę paliwa (obok tego można kombinować np. z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza czy sondą lambda).

Fabrycznie był ustawiony na śrubie na minimum (specjalnie sprawdzałem) i do tego były ustawione wkrętem obroty także żadnej filozofii tu nie było - ustawiłem z powrotem do tego stanu.
Wloczykij555
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2020, 22:21
Motocykl: Keeway TXM 125
Płeć: mężczyzna

Re: Ustawienie obrotów w silniku EFI 125cc (QJ157FMI)

Postautor: NIKT dodano: 29 lip 2021, 08:21

Nie wiem jak jest w Twoim motocyklu ale jak Brat miał w samochodzie podnoszoną moc to nie bardzo cokolwiek się kombinowało mechanicznie z czujnikami.
Kolega podpinał się przez OBD robiona była jazda próbna i sprawdzane wszystkie parametry i odczyty czujników itd. z racji, że działają one w określonym zakresie/marginesie np od 0,988 do 0,999. W uproszczeniu mega wielkim rzeczywisty odczyt z czujnika wskazał 0,990 więc zostały parametry w mapie podkręcone do wartości 0,997.

Na podstawie zebranych danych były nanoszone zmiany w mapie silnika i ziomeczek co ogarniał temat mapy zaznaczył, że przy wymianie jakiegokolwiek z czujników (tutaj je wymienił) będzie istniała potrzeba ponownej wizyty bo nowy czujnik może działać w zakresie 0,986 - 0,996 więc nastawy w mapie na 0,997 będą powodowały błąd silnika przy dynamicznej jeździe bo przekroczone zostaną wartości na czujniku.

Tyle co pamiętam, a zaznaczę iż jestem laikiem mechanicznym :)
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości