close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Superlight - sakwy i stelaże

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: jacek.rc dodano: 12 kwie 2015, 19:57

joanna1684 pisze:zostały już przetestowane wypadem na jezioro
,to one też pływają ?? :D (no dobra czepiam się :lanie: )
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2205
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: joanna1684 dodano: 12 kwie 2015, 20:01

jacek.rc pisze:
joanna1684 pisze:zostały już przetestowane wypadem na jezioro
,to one też pływają ?? :D (no dobra czepiam się :lanie: )


keeway raczej na motorówkę się nie nadaje, ale motorynką zdarzyło mi się pokonać rzekę ;)
joanna1684
Forumowicz
 
Posty: 198
Rejestracja: 15 mar 2015, 00:53
Lokalizacja: DDZ
Motocykl: Keeway, Piaggio MP3 500
Płeć: kobieta

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: Hawk1985 dodano: 19 kwie 2015, 13:33

No nic zrobię mały update apropo stelaży i sakw, i kilka moich spostrzeżeń

Stelaże ktoś mi zrobił z surowej nierdzewki, trochę się namordowałem aby ją wypolerować, nie jest doskonale ale i tak stelaż jest schowany pod sakwami
Obrazek

I tu podczas montażu pojawiły się pierwsze problemy, śruby które są przeznaczone do mocowania stelaży były różnej długości, różnica dochodziła do cm, najkrótsza miała 65mm i tą 65 mm nie moglem chwycić podkładki pod błotnikiem
Obrazek
Pomimo ze fabryczne śruby są ładne polecam zaopatrzyć się w śruby z nierdzewki o długości 70-80 mm - śruby i tak będziecie mieli schowane pod sakwami

Po zamontowaniu stelaży i założeniu sakw wygląda to tak
ObrazekObrazek
Obrazek

Pas który kładziemy na błotniku owinąłem gąbką z dwóch stron aby nie przesuwał się podczas jazdy no i żeby zabezpieczyć lakier na błotniku przed zarysowaniem (warto dodatkowo błotnik okleić folią przeźroczystą w tym miejscu)
Obrazek
Minusem takiego montażu jest brak dostępu do tylnej rączki za która można było stawiać motocykl na stopce centralnej, jest też trudniej zamocować siatkę do przytrzymywania ładunku, no i nasze sakwy ktoś mozę sobie w każdym momencie zabrać

Nawet przy największym skróceniu pasa łączącego sakwy, prawa sakwa opiera się nieco o tłumik
Obrazek

Zależy kto jakie ma stelaże (jaka długość) ale ten sznureczek do mocowania ich na dole niewiele da, podczas większych prędkości sakwy mogą telepać od pędu powietrza
Obrazek

---

Osobiście będę chciał je przymocować na stałe do stelaży i zdejmować je będę poprzez odkręcenie śrub mocujących stelaże. Będę chciał zrobić mocowanie u siebie tak jak beniamin ma w Cruiserze

Między stelażami a motocyklem dać jeszcze jakieś podkładki dystansujące aby między sakwy a uchwyt motocykla zmieściła się dłoń http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03 ... 29e867.jpg

Sakwy przymocować za pomocą blaszki z otworami o odległości 17,5cm tak jak tu https://lh5.googleusercontent.com/-zXcs ... -04-13.JPG

Chwycić je w kilku miejscach do stelaża trytytkami https://lh6.googleusercontent.com/-p7LV ... -04-13.JPG lub w jakiś inny sposób

Wtedy pas ktory jest pdo fotelem wywalamy, a zamki będzie trzeba odpruć.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1653
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650 + F650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: rafip dodano: 06 maja 2015, 22:04

Szukam stelaża do Keeway i znałazłem trzy rozwiązanie. Dwa proste i jedno też proste :)

MOTO-RECAMP (dostępni na allegro ale akurat do Keeway nic nie wystawiają)
odpowiedź jaką otrzymałem:
...mamy taki tylko wysokość ma 17 cm a nie 20 cm tak jak Pan chciał.
Natomiast rozstaw środków śrub wynosi 175mm...
...159 zł plus koszt przesyłki - za zestaw 2 stelaży...
...M8, długość 6 cm...

Obrazek

Drugi zakup gotowego stelaża ale jeszcze nie potwierdzony czy pasuje. Stelaże pod sakwy HONDA Shadow:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5314471654&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
Koszt z przesyłką to 130zł.

Trzecie rozwiązanie to jak pisał kolega wcześniej to przygotować samemu. Tu się przymierzam ale jak będzie mnie to kosztować zbyt dużo fatygi to wrócę do zakupu :D

Pozdro
Awatar użytkownika
rafip
Klubowicz
 
Posty: 846
Rejestracja: 23 mar 2015, 22:21
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Piaggio MP3 LT Sport
Tel. kom.: 691829631
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: Hawk1985 dodano: 07 maja 2015, 08:17

Nie podoba mi się sposób wygięcia tego stelaża :/ lepiej żeby sakwa stykała się z nim większą powierzchnią.
Śruby długości 6cm będą na pewno zbyt krótkie, ja mam teraz 8cm z nierdzewki a jak założę dodatkowe dystanse chyba będę musiał je wymienić na 9cm.

Taki mały update aparopo moich sakw.

Zdecydowałem się zamocować je na stałe, odprułem zamki
Obrazek

Od spodu dałem podkładki (wymienię je na 20cm płaskownik), na dole udało mi się chwycić taśmą od sakw, a po bokach dodatkowo chwyciłem dwoma trytytkami
Obrazek

Od środka płaskownik - od zewnętrznej strony też muszę dać jak już wspomniałem
Obrazek

No i muszę zrobić podkładki dystansowe tak aby w uchwyt mieściła się ręka w rękawiczce - min 10mm max 20mm, jeszcze muszę się zastanowić _bezradny
Obrazek
Obrazek

Niestety nie zrobiłem zdjęcia z boku motocykla, ale sakwy są teraz wyżej niż w przypadku mocowań paskiem - prawa opierała się o wydech.
W moim odczuciu mocowanie na stałe jest dużo lepsze:
- sakwa się nie przesuwa i nie lata od pędu powietrza
- jest stabilna co się przydaje przy wkładaniu/wyjmowaniu z niej rzeczy
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1653
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650 + F650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: Nowicjusz dodano: 07 maja 2015, 08:58

Oj Bartek idziesz do przodu, co rusz coś nowego :brawa:
Nowicjusz
Awatar użytkownika
Nowicjusz
Forumowicz
 
Posty: 83
Rejestracja: 22 lut 2015, 14:58
Lokalizacja: Śląskie Bytom
Motocykl: Keeway superlight 125
Tel. kom.: 601335530
Płeć: mężczyzna
Komunikator: gg22190948
Wiek: 58

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: rafip dodano: 14 maja 2015, 20:49

Nie podoba mi się sposób wygięcia tego stelaża :/ lepiej żeby sakwa stykała się z nim większą powierzchnią.
Śruby długości 6cm będą na pewno zbyt krótkie, ja mam teraz 8cm z nierdzewki a jak założę dodatkowe dystanse chyba będę musiał je wymienić na 9cm.


Też się zgadzam, ze odwalasz kawał roboty i pozazdrościć.

Ponieważ pozazdrościłem wziąłem przykład z Ciebie :)
Stelaż zmontował znajomy - koszt 35 zł. Śruby 9.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zamontowane na stałe. Nie odprułem tylko tego zamka jeszcze ale chyba trzeba będzie to zrobić. Płaskownik od wewnątrz też dałem ale trochę większy. Na dole podwiązałem tylko tym sznurkiem.

Zrobię bardzie szczegółowe zdjęcia to wstawię.

Dzięki za Twoje zdjęcia.

Pozdro
Awatar użytkownika
rafip
Klubowicz
 
Posty: 846
Rejestracja: 23 mar 2015, 22:21
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Piaggio MP3 LT Sport
Tel. kom.: 691829631
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: beniamin82 dodano: 14 maja 2015, 20:59

No maszyny jak ta lala! Teraz jak już sakwy są to tylko trasy planować :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6665
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: to.st dodano: 14 maja 2015, 21:23

Zamiast trytytek trzeba było dać od wewnątrz pionowe płaskowniki, które trzymają sakwę przy stelażu. Tak jest w oryginalnych.
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 848
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Superlight - sakwy i stelaże

Postautor: Hawk1985 dodano: 15 maja 2015, 10:43

Ale ma kolega ładne sakwy :piwa: :D

Ten sznurek polecam jednak wyjąć i chwycić może trytytką, albo chociaż związać na supeł i odciąć nadmiar.
U siebie włożyłem stelaż w to dolne ucho w których są zamocowane sznurki, było ciężko ale się udało, stare ludowe przysłowie się sprawdza "jak się popieści to się zmieści" :rotfl:

Zamki wg mnie bezwzględnie do odprucia, tylko to trochę upierdliwy proces bo zamki dodatkowo są chwycone dwoma "nitami" po obydwóch stronach. Ja odpruwając zamki oderwałem też trochę nici łączące właśnie przy tych zamkach i potem czekało mnie szycie.

Co do dokładania trytytek po bokach to nie jest to mus, sam płaskownik od wewnątrz dobrze trzyma w połączeniu z mocowaniem na dole. Osobiście chce jednak dać jeszcze płaskownik nierdzewny z zewnątrz.
to.st nie widziałem jak jest w oryginałach, ale moje mocowanie zdaje egzamin ;)

---

Stelaże u mnie miały jeden minus, zbyt mało miejsca aby włożyć tam rękę, co przekładało się na trudniejsze mocowanie torby na motocyklu.
Postanowiłem założyć więc dystanse 15-16mm
Obrazek

Teraz dłoń się mieści, co przełożyło się na łatwiejszy montaż ładunku - torbę mocuje siatką/pająkiem za te czarne podkładki
Obrazek

Może podkładki nie wyglądają idealnie ;( , ale spełniają swoją funkcje
Obrazek
Miałem spory problem z zmajstrowaniem takich dystansów. Tulejki przez które przechodzi śruba w stelażach mają 16 mm na zewnątrz (8mm wew.) od teścia dostałem rurkę nierdzewienie o ściance 1 mm co po założeniu głupio wyglądało.
Osoba która mi robiła stelaże prawdopodobnie nawierciła otwory na tokarce w pręcie 16tce, a że jest osobą z bardzo małą ilością wolnego czasu byłby problem z zrobieniem takich 4rech podkładek.
Tak czy siak kupiłem 40 podkładek 8 z nierdzewki (wymiar zewn. 16), które po skręceniu 10ciu szt ciasno na śrubie dały ok 16mm, nałożyłem na to koszulkę termokurczliwą, zgrzałem nad świeczką i wyszło takie cudo ;)
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1653
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650 + F650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

PoprzedniaNastępna

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości