autor: Markossa dodano: 27 lut 2018, 23:14
Sezon zimowy to i czas się pobawić przy Raven-ie LUX:
1) Na pierwszy ogień poszło zamontowanie stelaży od R250 i sakw (małe przeróbki potrzebne ale efekt końcowy zacny)
2) Zmiana tylnej zębatki na 39 przednia bez zmian 15
3) W trakcie dostawy czujnika i wskaźnika temperatury oleju z redukcją pod korek oleju + obrotomierz (montaż kubeczków chrom pod dodatkowe liczniki 52mm poprzez uchwyt od junaka m11 (podwójny))
Najbliższe plany to wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika na synchronizację gaźników i skrócenie łańcucha no i montaż liczników.
A w nieco dalszej przyszłości montaż szyby - nawet już wybrana i dopasowana.
Co do eksploatacji - całkiem przyjemna i bezstresowa szczególnie po przesiadce z Rometa ADV125 (stara seria). Silniczek zaskakująco elastyczny w dolnym i średnim zakresie obrotów generujący znikome wibracje w tym przedziale obrotów. Przy prędkościach przelotowych 80-95 km/h GPS (licznikowe 95-110) drgania już są wyczuwalne ale ręce nawet po 200km nie mrowie ją (w przeciwieństwie do ADV-ki). Pozycja jak na 187 cm wzrostu wygodna a kanapa naprawdę miękka. Zawieszeni daje radę nawet z 170 kg balastu. Hamulce ... jest jedna mała denerwująca przypadłość - piszczące przednie klocki hamulcowe przy lekkim muskaniu dźwigni i prędkości poniżej 15 km/h. Jak mocniej hamuje to cisza. Skuteczność przednich hamulców z dużym zapasem - dwoma paluszkami, spokojnie bez wysiłku. Tylny hamulec wzorowa skuteczność, brak piszczenia - chyba, że opony. Eksploatacyjna pojemność zbiornika paliwa to 10 litrów + 1 litr jak będę lał pod korek. Czyli od pełnego do rezerwy, której nie sprawdzałem. Spalanie waha się w granicach 3,5 do 4 litrów. Olej silnikowy Motul 10w40 a świece NGK.
Jeśli ktoś wie dokładnie jakie są zamienniki (lepsze) kolocków hamulcowych do ZIPP Raven Lux to proszę o info - chętnie zmienię na takie co nie piszczą.
Jednym słowem zimą dużo czytałem przeglądałem mierzyłem i wydawałem, aby w tym sezonie odstawić cztery kółka na rzecz dwóch.