close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Pół żartem pół serio

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Pół żartem pół serio

Postautor: gregor dodano: 27 lut 2016, 02:13

Ostatnio przypadkiem trafiłem na ofertę z allegro cytuję: "ODBLOKOWANY MODUŁ ZAPŁONOWY JINLUN 150 250 ROMET"
http://allegro.pl/odblokowany-modul-zap ... 33483.html
I tak się zastanawiam co można i w jakim celu blokować w motocyklu :wielkieoczy: O ile mi wiadomo to przepisy nie ujmują ograniczeń co do tego typu motocykli, one same mają mniej więcej takie same osiągi co ich japońskie odpowiedniki. R250 poleci te 110-120 km/h a niektórzy twierdzą, że nawet 130 dla porównania rebel cmx 250 tyle samo, no chyba, że chińska myśl techniczna przewyższa na głowę myśl japońską i chińska 250 bez "blokady" pocina 350 km/h :rotfl:
Co o tym myślicie? :D
Staraj się jeździć tak, aby Twój umysł zdążył ogarnąć co się dzieje w okół Ciebie.
Awatar użytkownika
gregor
Forumowicz
 
Posty: 97
Rejestracja: 29 lip 2015, 02:46
Motocykl: Romet R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Pół żartem pół serio

Postautor: eNgine dodano: 27 lut 2016, 18:42

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że blokada = odcięcie zapłonu przy założonych obrotach silnika. Zdjęcie tej blokady może spowodować, że silnik będzie miał większe obroty. Jednak skoro producent bezpieczne obroty silnika ustanowił na takim poziomie to ich przekroczenie może skutkować krótszą żywotnością silnika lub większym ryzykiem awarii. Inna możliwość to taka, że reklamując jako odblokowany łatwiej go sprzedać. Za to ciekawą rzeczą jest to, że sprzedawca opisuje moduł jako uniwersalny do jednocylindrowych 150 i 2 cylindrowych 250. Czy moduł obsługujący 2 cewki zapłonowe nie powinien mieć więcej styków ? Chyba, że chińczycy idą w drugą stronę i fabrycznie w jednocylindrowcach montują moduły przystosowane do dwucylindrowców i nadmiarowe styki są po prostu nieużywane.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Pół żartem pół serio

Postautor: Wajs dodano: 28 lut 2016, 09:48

Nie nadmierne styki, tylko nadmierne impulsy z modułu na cewkę.
Awatar użytkownika
Wajs
Forumowicz
 
Posty: 14
Rejestracja: 14 sty 2016, 15:01
Motocykl: Romet ZetKa125
Płeć: mężczyzna

Re: Pół żartem pół serio

Postautor: R63 dodano: 02 mar 2016, 13:27

Po podniesieniu iglic o 1 ząbek silnik można rozkręcić do ok 12,5-13tys.i następuje odcięcie (przerywa-skowyt oczywiście 2x rzadszy niż w ścigaczu),na fabrycznym 2 ząbku od dołu nie bardzo chciał dojść do nominalnych 8,5tys.I to jest chyba jedyna blokada,raczej pożyteczna w okresie docierania.Teraz przy 5,5tys.-90/h (rzeczywista).Jeszcze raz dziękuję za udokumentowanie wartości luzu zaworowego (0,05/0,05),silnik chodzi jak.......honda.Pozdrawiam-Rysiek.
R63
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 12 kwie 2015, 11:54
Lokalizacja: pomorskie okolice Kwidzyna-Sadlinki
Motocykl: Zipp Raven 250, Yamaha 535
Tel. kom.: 660845863
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

cron