close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 02 paź 2017, 12:26

Cześć.

Na razie jedynie się zastanawiam i teoretyzuję, gdyż popsuć coś dobrego jest bardzo łatwo niestety.

Pytanko do kolegów forumowiczów znających temat z autopsji:

Chodzi o dyszę 107. Obecnie w Zippie VZ-2 mam 100, dla mnie wystarczy, ponieważ Zipp z założenia jest tanim środkiem transportu do pracy i ogólnie jak widzę wszędzie, może za miastem prędkość max mała, ale i tak śmigam 80-85 km/h żeby go nie żyłować/pałować czy jak kto, to tam nazywa :) (muszę tylko poprawić położenie iglicy po partaczach z serwisu... )

Niech wypowie się ktoś, kto miał dyszę 100 i założył 107 - jakie spalanie jest na niej? I co z silnikiem, nadal był bezawaryjny bo tym zabiegu?

Druga kwestia, czy silnik nie dostanie po dupie za bardzo. Nie chciałbym mu skrócić żywotności, a Zipp zostanie u mnie na długie lata, nawet jak zrobię prawko, to będzie do jazdy po mieście, do czego jest idealny :D

W zimę będę zmieniał zębatki (przednią na większą o 1 ząb, tylną na mniejszą też o 1 ząb + łańcuch oczywiście).
Zastanawiam się, czy gdybym założył dyszę 107 to wtedy z pewnością mogę zębatkę tylną założyć jeszcze mniejszą i spadną mi bardziej obroty przy prędkościach z jakimi się poruszam obecnie. Lecz czy dysza 107 za bardzo nie nadwyręży silnika i nie skróci jego żywotności? Nie zależy mi na zapierd***niu (od tego mam auto), to przecież 125 ccm - ma być ekonomicznie.

LWG.
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: robson dodano: 02 paź 2017, 14:02

Niepotrzebnie sobie tym zawracasz głowę. Na takiej dyszy wzbogacisz tylko spaliny w zapach benzyny, nic poza tym. Silnikowi krzywdy tym nie zrobisz, chociaż jakby tak się chwilę zastanowić to... nagaru powinno się sporo nazbierać w układzie wydechowym po jakimś czasie :)

Jak chcesz zwiększyć dynamikę to nie do końca tędy droga.
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 04 paź 2017, 00:45

Dzięki za odpowiedź Robson.

Jakieś sugestie? Ktoś coś doradzi, wypowie się?
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 04 paź 2017, 06:26

Powymieniaj zębatki tak jak zamierzasz, to da efekt jakiego oczekujesz . Przy gaźniku nic nie zmieniaj poza regulacjami.
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2223
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny xj600N Szpetka
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: robson dodano: 05 paź 2017, 10:53

ktoś ŁDZ pisze:Jakieś sugestie? Ktoś coś doradzi, wypowie się?


Sens wymiany dyszy (zakładając, że motocykl na "fabrycznej" dyszy jedzie poprawnie) czyli zwiększenia dawki paliwa jest przy robieniu "luźnego" wydechu, czyli przelotu, nie jest to żadna nowość. Ale też w małej pojemności 125 nie będa to jakieś spektakularne efekty, delikatnie poprawia się oddawanie mocy w dolnym i środkowym zakresie.

Chociaż z drugiej strony ostatnio kilka razy spotkałem się w pz26 z dyszami 85 i uważam jest, że jest za mała. 92 jest optymalna.
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 07 paź 2017, 02:41

Nie chodzi o spektakularne efekty. To jest tylko 125 ccm - ściga z tego nie zamierzam robić kombinując jak koń pod górkę, bo to się mija z celem (zrobię kat. A, to wtedy będzie do tego adekwatny motocykl :D ). Zipp jest i będzie u mnie nadal traktowany jako tanie wozidełko :D Na fabrycznej dyszy 92 dusił się, kaszlał, regulacje nie pomagały - robiłem je sam, bo serwisanci nie ogarniali. Wymienili na gwarancji 100 i po problemie.

Rozważam 107, bo wtedy mógłbym dać znacznie mniejszą zębatkę z tyłu, co polepszy prędkość przelotową np. na ekspresówkach czy A1 koło Łodzi, zachowując wtedy obecny stan dynamiki - nie chciałbym go zamulić, że np. pod górkę czy pod wiatr będzie zwalniał. To jest moją główną ideą, przy zachowaniu obecnego lub zbliżonego spalania.

W serwisie straszyli, że silnik padnie szybko. Choć patrząc na to jak robili przeglądy i naprawy, te ich wywody, to mam do ich zdania moją własną, niepochlebną opinię. Jednak można totalnie bredzić, będąc trzeźwym :D

Interesuje mnie również spalanie o ile wzrośnie. Myślałem, że ktoś kto zrobił taki zabieg także się wypowie w tej kwestii. Przypuszczam że nie będzie to duży skok tylko jakieś 0,5 L/100km. A wy jak sądzicie? (sporo kilometrów robię w ciągu roku, więc to jest ważny parametr dla mnie, choć w tym roku znacznie mniej nabiłem kilometrów niż Rometem).
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: grzechu78 dodano: 07 paź 2017, 07:50

Zmianą dyszy nie polepszysz prędkości maksymalnej, bo do tego trzeba mocy. Większa dysza daje więcej paliwa, ale ilość powietrza zostaje ta sama, więc tylko wzbogacasz mieszankę.
Zmieniając do tego zębatkę z tyłu na znacznie mniejszą obniżysz obroty przy danej prędkości, a prędkość maksymalna również nie wzrośnie, bo tu również trzeba więcej mocy.
Większą dyszą silnika nie zepsujesz, co najwyżej z czasem katalizator zabije się sadzą. Po prostu silnik tego nie spali i paliwo poleci w komin = czysta strata.

Reasumując: dyszę daj 100 lub 102 i co najwyżej jeden ząbek większą zębatkę zdawczą.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 46

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: robson dodano: 07 paź 2017, 11:07

Montuj 130 mówię ci będzie dobrze. Tylko nie zapomnij opisać wrażenia :D
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 07 paź 2017, 22:59

grzechu78 pisze:Zmianą dyszy nie polepszysz prędkości maksymalnej, bo do tego trzeba mocy. Większa dysza daje więcej paliwa, ale ilość powietrza zostaje ta sama, więc tylko wzbogacasz mieszankę.
Zmieniając do tego zębatkę z tyłu na znacznie mniejszą obniżysz obroty przy danej prędkości, a prędkość maksymalna również nie wzrośnie, bo tu również trzeba więcej mocy.
Większą dyszą silnika nie zepsujesz, co najwyżej z czasem katalizator zabije się sadzą. Po prostu silnik tego nie spali i paliwo poleci w komin = czysta strata.

Reasumując: dyszę daj 100 lub 102 i co najwyżej jeden ząbek większą zębatkę zdawczą.


Dzięki za konkret odpowiedź. :)

robson pisze:Montuj 130 mówię ci będzie dobrze. Tylko nie zapomnij opisać wrażenia :D


I do tego podtlenek azotu schowany w kufrze :buttrock: :D
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Rozmiar dyszy vs żywotność silnika.

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 18 lis 2018, 23:19

Obiecałem odpowiedzieć i to robię.

Dyszę dałem 110 i zębatkę zdawczą o 1 ząb większą.

Jazda się poprawiła, literatka czyt. Zipp wyraźnie lepiej przyśpiesza, nawet lepiej niż nie jeden japończyk 125 - sprawdzonne. Poprawiła się też kultura pracy silnika. Nie zwalnia pod górę czy mocny wiatr. Lepiej ciągnie do przodu, dodatkowo prędkość max wzrosła. Spalanie pozostało bez zmian.

Pzd.

Wysłane z mojego HT16 przy użyciu Tapatalka
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 168
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron