$zymon pisze:Z olejem nie chodzilo mi o predkosc tylko o stan ogolny, czy wymieniac teraz czy dokrecic do 300. Bo serwisowe 1000km wydaje mi sie troche poznym momentem na 1 wymiane ...
Cruiser miał pierwszą wymianę przy 300 xD
Jeżeli chcesz mieć gwarancję to jeździj, ale bierz własny olej - mi zalali Valvoline na pierwszym i miałem problemy ze skrzynią biegów (biegi mi przeskakiwały co 2, nie mogłem wbić 1dynki i moim zdaniem dziwne dźwięki się wydobywały z silnika). Pojechałem na 2gi serwis z motulem, a na kolejne jeździłem z 30stoma zł.
Teraz odnośnie jeżdżenia - jeśli ładnie ciągnie na niższych biegach to kwestia, że przełożenia radzą sobie np. z za małą ilością paliwa lub czymkolwiek. 5ty bieg jest już nadbiegiem przez co moto masz bardziej podatne na jadące tiry z przeciwka, silny wiatr i inne paranormalne zjawiska.
Przeszedłeś już etap samodzielnego dokręcenia wszystkich śrub
Polecam to zrobić - w najgorszym wypadku możesz uniknąć lewego powietrza, luźnego baku, luźnej piasty w kole, utraty śruby w osłonie łańcucha i innych przyjemnych rzeczy xD
Z którego roku masz moto
Bo może być nowy ale z 2015 albo nowy z 2018.
Po co mi info o roczniku ? Tak sobie - albo może mój ulubiony element "filtr paliwa" zawilgotniał albo inne ceregiele z nim związane nie wyobrażalne dla najlepszych fizjolofów xD
Jeżeli ładnie Tobie motocykl ciągnie na każdym biegu, a na najwyższym jedzie z prędkością systematycznie spadającą do pewnej wartości - warto wymienić filtr paliwa.
Keeway zaleca wymianę filtra paliwa co 3 lub 4 lata. Przerabiałem spadek prędkości na najwyższym biegu u mnie i pomogła wymiana filtra paliwa (niestety jest w chu* razy większy niż oryginał ale pomogło).
Jeżeli dotrwałeś do tego momentu czytania mojego poematu to gratulacje xD Więc kontynuuję - sprawdź czy nie zamontowali Tobie filtra paliwa odwrotnie - są one kierunkowe i mają na sobie narysowane strzałki przepływu paliwa (odkręcanie zbiornika aby do niego dojść jest u mnie).
Zapomniałbym!!! Ogarnij czy wszystkie wtyczki masz pozapinane prawidłowo - w sensie w ogóle zapięte czy któraś nie jest np. ułamana i przyłapana izolacją czy trytytką. Wtrysk paliwa potrzebuje informacji zwrotnych od mega wielkiej ilości czujników i informacji o wszystkim aby prawidłowo funkcjonować !!
Jeżeli będziesz sprawdzał wtyczki ROZEPNIJ KAŻDĄ i zapnij ponownie - jeśli masz zaśniedziałe styki zmienia się oporność i wartości podawane z czujników - rozpinanie i zapinanie ponowne to tzw. "odświeżenie styków". Jak ułamiesz wtyczkę (a jest to zrobić baaaaaardzo ciężko) jedziesz do nich i mówisz że oglądałeś moto i zobaczyłeś że wtyczka ułamana - masz gwarancję ? Masz
(nie że ułamałeś - usłyszysz "ułamałeś to se kup") !!!!! Tak wiem jestem złym człowiekiem
Najprawdopodobniej (u mnie pod zbiornikiem) pod zbiornikiem masz 1 czujnik biorący informację o Ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze tzw: (MAP).
I moje ulubione (lecz podobno to nie ma znaczenia), jak zajrzysz od spodu na dźwignię sprzęgła (lewa ręka xD) powinien być tak malutki switch (cycek czy jak kto woli) i opierająca się o jego koniec blaszka przykręcona na śrubkę do klamki. Zobacz czy blaszka wciska switch jak dzwignia jest puszczona (bez tykania klamki - w pozycji wyjściowej). Jeżeli nie jest wciśnięta lub jest wciśnięta minimalnie to prosiłbym o poprawienie jej aby blaszka wciskała switch. Ten switch to czujnik sprzęgła - on daje informację czy masz wciśnięte sprzęgło czy nie. Jeżeli switch jest niewciśnięty to idzie informacja do kompa, że masz wciśnięte sprzęgło (wyciśnięte) a z innego czujnika, że masz gaz na max. Komp to odbiera następująco: po co ten typek ciśnie gaz opór skoro ma wciśnięte sprzęgło
!! I ogranicza obroty.
Tak samo jest w samochodach - wciśnij sprzęgło i gaz w podłogę, a obroty max to będą ok 2.5 tys (gaz elektroniczny, nie linkowy).
W skrócie tyle.
Aaaaa jednak nie xD
Możesz zobaczyć samemu tzw. “BLINK CODES”
1. Upewnij się, że motocykl jest na luzie, stacyjka jest na pozycji OFF.
2.Przekręć zapłon 3 razy w przeciągu 5ciu sekund. (1 - ON, 2 - OFF, 3- ON) i za 3cim zostawiasz na ON
3. Patrzysz sobie na F1 (patrzysz czy dioda F1 mruga). Jeśli nie mruga wszystko jest dobrze. Jeśli mruga to jest jakiś błąd zapisany na komputerze albo nie ma łączności z czujnikiem danym.
WAŻNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Po ustawienu 3ci raz zapłonu na ON po 3,2sec zaczyna mrugać dioda (od 1 do 10 gdzie 10 oznacza 0 - ZERO ), potem 1,2 sec przerwy i kolejna cyfra, 1,2sec i cyfra, 1,2sec i cyfra. kolejne 3.2 sec i kolejny kod lub powtarza ten sam. PRZYKŁAD 3cie przekręcenie zapłonu = ON- 3,2sec - 10, 1,2sec - 2, 1,2sec 10 , 1,2sec 7 - kod błędu 0207.