close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Pierwszy motor 125

Pierwszy motor 125

Postautor: tomek4495 dodano: 16 kwie 2018, 20:48

Cześć chciałbym kupić jakiś motor 125 na kat. B. Służyłby do turystyki. Niestety nie jestem pewien co wybrać. Może cos doradzicie?
Powiedzmy że mógłbym wydać ok. 8 k. Myslałem nad Bartonem Blade i Hyper, Keeway'em Superlight oraz TXM. Także nad Bartonem Travel i Junakiem RZ.
Mam 182 cm wzrostu i szczątkowe doświadczenie z jednośladami (poza rowerami :D ).
tomek4495
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:33
Płeć: mężczyzna

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: beniamin82 dodano: 16 kwie 2018, 21:56

Masz dosyć rozstrzelony budżet.
Junak RZ czy Racer będzie zbyt wolny w trasie, to raczej miejski motocykl.
Hyper jest dosyć ciężkawy ale wygodny, sam jestem ciekaw TX-a (będe miał go od środy na testach, dam znać)
Barton Blade, jest jeszcze do kupienia? Na wtrysku nie wejdzie, więc jeżeli chcesz go kupić to musisz się spieszyć...
Oglądałeś może Rometa Z-One T?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6665
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: tomek4495 dodano: 17 kwie 2018, 11:53

Oglądałem. Co do Blade'a to chyba można jeszcze go gdzieś kupić ,ale chyba tylko na gaźniku.
A może jakis maxiskuter? Ale chińskie to mają chyba tylko 8-9 KM? Myslałem nad Bartonem B-Max.
Z drugiej strony to podobno miłośnicy 50-tek zjechali już nimi pół Europy i dali radę więc może wielka moc nie jest aż tak potrzebna.
Używanej Japonii nie chcę. Nie wierzę że 12-15 letnie motory(prawdopodobnie z Włoch) są tak zajebiste i niewymagające kosztownych remontów jak twierdzą ich miłośnicy.
tomek4495
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:33
Płeć: mężczyzna

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: beniamin82 dodano: 17 kwie 2018, 14:49

Jak turystycznie to nie bierz maxi skutera.
Lepiej manuala.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6665
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: tomek4495 dodano: 17 kwie 2018, 22:11

A co złego w automacie? :-)
tomek4495
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:33
Płeć: mężczyzna

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: beniamin82 dodano: 17 kwie 2018, 22:26

tomek4495 pisze:A co złego w automacie? :-)
Nic, tylko 125cc chińskie w automacie nie są zbyt silne, jak już zauważyłeś. Duży maxi barton Bmax fajnie przyśpiesza ale w trasie objedzie Cię Junak Racer.

Taki B-max moim zdaniem to na miasto, i na wypady nad pobliskie jezioro.
Przez Polskę bym nim nie jechał.
Choć jeśli marzą Ci się turystyczne wypady, na prawko B, do Czech czy Słowacji to musisz mieć automat.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6665
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: tomek4495 dodano: 18 kwie 2018, 07:18

A jak się sprawuje Junak RS Pro na wtrysku? To chyba nieco kontrowersyjny motocykl, ale może warto?
A może jakiś chopper? Przyznaję że nie jestem pewien na co się zdecydować,ale i wybór maszyn jest spory!
A może Junak Racer lub Barton Travel dałyby jednak radę? W końcu niektórzy na K 125 robili gigantyczne trasy!
tomek4495
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:33
Płeć: mężczyzna

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: beniamin82 dodano: 18 kwie 2018, 08:33

Po pierwsze musisz określić budżet i styl. Bo nie będziesz umiał się zdecydować.

Motocykl musi CI się podobać, masz mieć banan na twarzy gdy na niego wsiadasz.
Po drugie musi Ci być na nim wygodnie, nie ma w tych 125-tkach regulowanych foteli jak w samochodzie.

To podstawa, a potem dopiero cała część praktyczna wchodzi w grę.

Jeżeli rozważasz Travela a Racera (RZ) do turystyki, to wybrałbym Travela. Lepiej dobrana skrzynia biegów w trasy.
Jeżeli masz więcej kasy do wydania to myślałbym nad Keewayem, Bladem lub którymś Z-Onem.
Ewentualnie ADV 125FI z kuframi, ale to już większy wydatek.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6665
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: Fragles dodano: 18 kwie 2018, 10:45

tomek4495 pisze: (...) A może jakiś chopper? (...)

A może: viewtopic.php?f=11&t=7461 ?
Tak się nieśmiało zareklamuję. :D
Chociaż widzę, że raczej idziesz w kierunku "naked", "turystyk".
Barton Classic 125 --> Honda NT 650 V Deauville.
Awatar użytkownika
Fragles
Forumowicz
 
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:29
Lokalizacja: Luboń k. Poznania
Motocykl: Honda Deauville 650
Tel. kom.: 502389579
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Pierwszy motor 125

Postautor: Markossa dodano: 18 kwie 2018, 15:27

Moto 125 na kat B jest cała masa i raczej sam musisz się zdecydować jaki styl, rodzaj będzie Tobie pasował i na czym będziesz miał banana.
Jak sam opisujesz moto
Służyłby do turystyki

Turystyka na jedno popołudnie czy kilka dni w siodle ?
Jeśli na jeden dzień to po asfaltach czy bocznymi trasami z dużą ilością tras po szutrach lub kiepskiej jakości dróg?

Na ADV125 wybierałem się na jednodniowe wypady głównie po szutrach, polach, bocznych trasach i do tego był wręcz wspaniały. Ale już jazda asfaltem głównymi drogami to mały koszmarek. Plecaczek nie chciał jeździć na tym moto ze mną jak nie musiał - wibracje. Na RAVEN LUX jazda drogami asfaltowymi na odcinkach 200 km jest spoko ale gorsze drogi to masa czyszczenia moto i mizerna przyjemność. Tym moto plecaczek jeździ bo generuje zdecydowanie mniej drgań.

Choć przed pierwszym zakupem rozmyślałem o wielu modelach po przymiarce wiele z nich odpadło z uwagi na pozycję na moto (187 wzrostu). Kolejnym czynnikiem (dla mnie ważnym) była możliwość zamontowania jakiś kuferków bocznych lub sakw na moto do danego modelu tak aby plecaczek też miał gdzie siedzieć. Sam montaż centralnego kufra odpadał ze względu na estetykę - tylko boczne.

Kolejna weryfikacja jak zwykle to cena moto...
... czyli coś co uniemożliwia w wielu wypadkach zakup tego co chcemy mieć.

Największy problem to to że nie ma motorów DEMO w salonach aby pojeździć jeden dzień i wiedzieć co lepiej Tobie pasuje.

Teraz już wiem jakimi kryteriami ja muszę się kierować:
- wygoda w trasach po asfalcie dla mnie i mojego plecaczka (przelotowa 90-110) na 200-300 km dziennie
- niskie drgania - wibracje podczas jazdy
- możliwość swobodnego wyprzedzania ciężarówki
- możliwość zamontowania sakw lub kufrów
- stopka centralna dla łatwego serwisowania łańcucha (itp.)
- hamulce które dadzą radę przy pełnym załadowaniu (ABS na mokry asfalt)
- wygląd moto

I jeszcze kilka drobiazgów przydatnych w trasie które czasami są lub można zamontować a czasami koszt jest zbyt duży.
- wskaźnik poziomu paliwa
- wskaźnik temperatury (oleju/cieczy)
- obrotomierz mile widziany
- wskaźnik biegu również czasami przydatny

Jak widać dopiero przy drugim moto mam bardziej sprecyzowane potrzeby a co za tym idzie konkretniej wiem czego chcę - niestety bez kat A się nie uda.

Czego oczekujesz po moto? Turystyka to wiemy choć to pojęcie zbyt ogólne i dla wielu może oznaczać tygodniowy wypad z ekwipunkiem po Polsce.
Awatar użytkownika
Markossa
Forumowicz
 
Posty: 43
Rejestracja: 11 lis 2017, 12:15
Lokalizacja: PIŁA
Motocykl: ZIPP RAVEN LUX
Tel. kom.: 531832646
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Następna

Wróć do Porady ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości