Moto 125 na kat B jest cała masa i raczej sam musisz się zdecydować jaki styl, rodzaj będzie Tobie pasował i na czym będziesz miał banana.
Jak sam opisujesz moto
Służyłby do turystyki
Turystyka na jedno popołudnie czy kilka dni w siodle ?
Jeśli na jeden dzień to po asfaltach czy bocznymi trasami z dużą ilością tras po szutrach lub kiepskiej jakości dróg?
Na ADV125 wybierałem się na jednodniowe wypady głównie po szutrach, polach, bocznych trasach i do tego był wręcz wspaniały. Ale już jazda asfaltem głównymi drogami to mały koszmarek. Plecaczek nie chciał jeździć na tym moto ze mną jak nie musiał - wibracje. Na RAVEN LUX jazda drogami asfaltowymi na odcinkach 200 km jest spoko ale gorsze drogi to masa czyszczenia moto i mizerna przyjemność. Tym moto plecaczek jeździ bo generuje zdecydowanie mniej drgań.
Choć przed pierwszym zakupem rozmyślałem o wielu modelach po przymiarce wiele z nich odpadło z uwagi na pozycję na moto (187 wzrostu). Kolejnym czynnikiem (dla mnie ważnym) była możliwość zamontowania jakiś kuferków bocznych lub sakw na moto do danego modelu tak aby plecaczek też miał gdzie siedzieć. Sam montaż centralnego kufra odpadał ze względu na estetykę - tylko boczne.
Kolejna weryfikacja jak zwykle to cena moto...
... czyli coś co uniemożliwia w wielu wypadkach zakup tego co chcemy mieć.
Największy problem to to że nie ma motorów DEMO w salonach aby pojeździć jeden dzień i wiedzieć co lepiej Tobie pasuje.
Teraz już wiem jakimi kryteriami ja muszę się kierować:
- wygoda w trasach po asfalcie dla mnie i mojego plecaczka (przelotowa 90-110) na 200-300 km dziennie
- niskie drgania - wibracje podczas jazdy
- możliwość swobodnego wyprzedzania ciężarówki
- możliwość zamontowania sakw lub kufrów
- stopka centralna dla łatwego serwisowania łańcucha (itp.)
- hamulce które dadzą radę przy pełnym załadowaniu (ABS na mokry asfalt)
- wygląd moto
I jeszcze kilka drobiazgów przydatnych w trasie które czasami są lub można zamontować a czasami koszt jest zbyt duży.
- wskaźnik poziomu paliwa
- wskaźnik temperatury (oleju/cieczy)
- obrotomierz mile widziany
- wskaźnik biegu również czasami przydatny
Jak widać dopiero przy drugim moto mam bardziej sprecyzowane potrzeby a co za tym idzie konkretniej wiem czego chcę - niestety bez kat A się nie uda.
Czego oczekujesz po moto? Turystyka to wiemy choć to pojęcie zbyt ogólne i dla wielu może oznaczać tygodniowy wypad z ekwipunkiem po Polsce.