Przestroga dla wszystkich mających ochotę na poprawę dźwięku .nigdy nie próbujcie rozwalać tej rurki w tumiku ani przez nią cokolwiek manipulować !! Tak jak postąpił poprzedni właściciel mojego motocykla , chcąc uniknąć widocznych zmian masakrował wszystko wewnątrz zostawiając ostatnia przegrodę nienaruszona . W mojej sytuacji problem z dźwiękiem wynikał właśnie z działań poprzedniego właściciela , pouszkadzane fragmenty wkoncu przerdzewiały i odpadły zatykając tumik !! . Po otwarciu za pomocą wiertła koronowego ( polecam bo wycinamy cała przegrodę i nie ma problemu z nierównymi krawędziami ) odkrylem ta niespodziankę . Moim zdaniem to co ten ktoś zrobił i tak było bez sensu dźwięku to nie zmieniło tylko mi dołożyło roboty . Dla innych porada jak już coś to w ostateczności
- zastanowić się czy na pewno tego chce
- wiercić tylko i wyłącznie w 1 przegrodzie
- wiertło dobrać do średnicy nitów w razie problemów za pomocą podkładki i nitownicy wrócisz do " ustawień pierwotnych "
- pod żadnym pozorem nie rozwalać przegród ani rurki za 1 przegroda .
Jak ktoś będzie miał podobny problem jak ja to :
- niestety usuwamy 1 przegrodę w całości
- sprawdzamy stan tego co pozostało i usuwamy wszystkie luźne elementy zmasakrowanego tumika które moga rezonować w trakcie pracy silnika
- spawany sobie lub kupujemy db killera ( ja mam zamiar zrobić ruchoma przesłonę coś w tym.stylu
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7475347384Montaż na silikonie termo- odpornym + śruby a na koniec tumika jakas rozetka ze sklepu z armatura wodociągowa żeby ukryć ingerencję w tumiku .
Serdecznie pozdrawiam Staszek