ROMET R 250V

ROMET R 250V

Postautor: scOti dodano: 02 kwie 2009, 15:45

rewelka!

bardzoo fajnie wyglada :oklasky:
scOti
 

ROMET R 250V

Postautor: piernikus dodano: 03 kwie 2009, 21:44

Dzisiaj po przejechaniu całych 300 km zrobiłem przegląd motocykla z wymianą oleju.
W silniku Rometa 250V zamontowany jest filtr oleju wielorazowego użytku. Metalowa siatka, która zatrzymuje zanieczyszczenia. Przyznam szczerze, że zdziwiła mnie ilość syfu na tej siateczce (jakby opiłków ). Pewnie normalne przy nowym silniku.
Dodatkowo olej nie został spuszczony przeznaczoną do tego śrubą, a będącym zupełnie na spodzie dużym otworem. A to dlatego że w ty miejscu jest jeszcze jeden mały filterek, który też był cały zabrudzony. A dodatkowo olej szedł do ostatniej kropli - bo to najniższe miejsce w silniku.

Do silnika weszło 1,6 litra nowego oleju- wlali pól-syntetyk. Filtr po umyciu trafił z powrotem na miejsce. Zostały sprawdzone wszystkie śruby i śrubeczki i poluzowana była ...tylko jedna -przy sprzęgle. Reszta ok.
Po ustawieniu sprzęgła z zmianie oleju biegi wyraźnie lepiej wchodzą - ale z N cały czas walka. Jako ciekawostkę podam, że przy wyłączonym silniku N wchodzi prawie zawsze. Jak uruchomię sprzęt to N prawie nie do znalezienia.

Na przeglądzie okazało się, że nie zapala się stop jak wciskam hamulec nożny (tylni). Za długa była sprężyna, która załącza stop po naciśnięciu hamulca nogą. Na szczęście przedni był ok.
Ciśnienie w oponach dali 3 na przód i 3,6 na tył.
Za cały przegląd (trwał prawie 2h - wszystko sprawdzali) z ich olejem i przesmarowaniem łańcuch dałem równo 100 zł.

Teraz już tylko życzyć samej przyjemności z jazdy. Wszystkim :mrgreen:

A i przemalowałem plastikowe boczki na czarny mat - chyba lepiej :)
Awatar użytkownika
piernikus
Forumowicz
 
Posty: 94
Rejestracja: 02 lis 2008, 22:53
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Romet 250V -- SWM SV
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

ROMET R 250V

Postautor: mlynaszz dodano: 03 kwie 2009, 22:48

piernikus pisze:Za cały przegląd (trwał prawie 2h - wszystko sprawdzali) z ich olejem i przesmarowaniem łańcuch dałem równo 100 zł.


Hmmm... ja za taki + sprawdzenie zaworów (niby, bo nie wpuścili mnie do warsztatu) dałem 340 pln-ów :wrr:
Awatar użytkownika
mlynaszz
Zarząd KCM
 
Posty: 3093
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

ROMET R 250V

Postautor: piernikus dodano: 04 kwie 2009, 20:27

mlynaszz a gdzie to było?
na C Skłodowskiej w Bydgoszczy? firma MOTOR?
Awatar użytkownika
piernikus
Forumowicz
 
Posty: 94
Rejestracja: 02 lis 2008, 22:53
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Romet 250V -- SWM SV
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

ROMET R 250V

Postautor: Dobry dodano: 03 cze 2009, 19:27

Opis moich doświadczeń kieruje do PIERNIKUSA.Kolego przejechałem moim rometem V250 już prawie 3 tyś i siedzenie wcale nie jest takie wygodne po przejechaniu ok 300 tyłek boli,pamiętaj o kontrolowaniu elementów gumowych pod śrubami przy podnóżkach u mnie całkowicie sparciały i kruszyły się,kufry po przejechaniu ok.500 wyrzuciłem bo zaczęły trzeszczeć i stukać zakupiłem sakwy ze skóry,owiewkę kupiłem uniwersalną ale ma tylko dwa uchwyty i stuka mi o zegary będę musiał dorobić uchwyty,z tymi podnóżkami dla pasażera do zdejmij je i rozciągnij tą sprężynkę co dociska kulkę u mnie pomogło i pamiętaj żeby uważać podczas czyszczenia na obramówki na błotnikach bo potrafią się odklejać,większość śrub nadaje się do wymiany bo kiepska jakość łącznie z zabezpieczeniami,śruby trzymające szare boczki zaczęły rdzewieć tak więc pomału wymieniam,opony po deszczu trochę się ślizgają ale da się opanować.Po podsumowaniu moto ok za tą kasę i na pewno nie zamienię na nic innego,troszkę pracy i chęci.POZDRAWIAM
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1703
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

ROMET R 250V

Postautor: LEFTHANDY dodano: 03 cze 2009, 19:58

piernikus pisze:Na przeglądzie okazało się, że nie zapala się stop jak wciskam hamulec nożny (tylni). Za długa była sprężyna, która załącza stop po naciśnięciu hamulca nogą.


To można bez problemu sobie wyregulować. Po prostu kręcisz taką nakrętką na tym włączniku "stop". Wtedy on się wysuwa lub wsuwa. Możesz to zrobić nawet palcami, bez żadnych narzędzi.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

ROMET R 250V

Postautor: piernikus dodano: 05 cze 2009, 18:11

Temat 'stopu' dawno zamknięty.

Temat elementów gumowych - mam to samo - jak kupiłem to już były sparciałe. Nie wiem jak to robią bo produkcja z karty w kwietniu - kupowałem w październiku i już takie były. Witać można.

Kufry mam zdjęte od nowego i nigdy z nimi nie jeździłem. U nas to łatwe w odróżnieniu od Rometa R250 (bo kierunki są na stelażach od nich).
Lamówki z błotników nie schodzą, ale nie pucuję maszyny jak dziki.
Owiewki brak ale tak chcę.
Nie robię dużo kilometrów za jednym razem (max 100) więc nie spieram się w kwestii siedzenia. Nie jestem kościsty więc może to pomaga.
Podnóżki dla pasażera zdjąłem - podobnie jak oparcie, ale dzięki za radę. Rozumiem, że naciągnięcie sprężynek pomoże im pozostać w stanie złożonym.
Śruby są przesmarowane i rdzy nie widać , ale prawda jest też taka, że unikam deszczu.

Przy okazji - czy tylny hamulec bierze Ci 'ostro', czy łagodnie. Mam wrażenie, że linki mają duże luzy i mają za dużo dźwigni po drodze. Trudno wyregulować.

A teraz ciekawostka. Postanowiłem kupić zapasowe świece - instrukcja podaje NGK D7EA. Kupiłem D9EA - nie mieli D7.
Ale jak sprawdziłem jakie mam fabrycznie wkręcone, to okazało się, że mam NGK R ale jedną CR6HS aa drugą CR7HS.
Maszyną chodzi bez problemów - odpala zawsze. Przejechane 2000 km na tych świecach. Ale czy tak jest ok?
Jeździć dalej czy mieszać.? Czy to czymś grozi - dodam, że to fabrycznie w nowym Romecie zamontowane świece.

Jak jest u Ciebie Żołnierz?
Jak wrażenia z jazdy - ile masz wzrostu - to jednak gabarytowo spora maszyna?
Pozdrawiam
Tomasz
Awatar użytkownika
piernikus
Forumowicz
 
Posty: 94
Rejestracja: 02 lis 2008, 22:53
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Romet 250V -- SWM SV
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

ROMET R 250V

Postautor: Dobry dodano: 06 cze 2009, 09:03

Słuchaj mam 174 cm wzrostu i dosyć wygodnie mi się jeździ a co do hamulca moim zdaniem dosyć ostro hamuje bez żadnych problemów ale i tak po mieście używam przedniego i oczywiście biegami też da rade wyhamować.pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1703
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

ROMET R 250V

Postautor: LEFTHANDY dodano: 15 cze 2009, 14:38

Gdzie macie w tych Romanach filtr powietrza?
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

ROMET R 250V

Postautor: piernikus dodano: 16 cze 2009, 09:30

Pod prawym plastikiem na gumowym kolanku - metalowy filtr stożkowy siatkowy.
Filtr bierze powietrze spod motoru. Plastik przy okazji zabezpiecza przed brudem z powietrza i owadami. Nie wiem, czy to zamierzone ale taki im wyszło.

-- Dzisiaj, 20:59 --

Szukam pomocy.
Otóż po przejechaniu zwykle ok. 80 - 100 km ciągiem przestaje mi pracować jeden gar. Nie pada na amen. Tylko przerywa, czasem na kilka sekund a czasem na pól minuty. Załączy, pociągnie i znowu pada. Zmieniłem świece na nowe i to samo - czyli nie one.
Czy może to przewody (fajka), czy może cewka pada.
Przez pierwsze 50 -70 km wszystko primo i dopiero jak się maszyna dobrze rozgrzeje to zaczyna szarpać wyłączając gar.

Co radzicie?
Dodam, że ostatnio była robiona regulacja zaworów - okazała się konieczna. Może to mieć związek?

O mało mi rąk nie urwało jak ruszając na jednym garze spod świateł dodałem fest gazu by nie zgasł i wtedy odpalił drugi. _boisie
Awatar użytkownika
piernikus
Forumowicz
 
Posty: 94
Rejestracja: 02 lis 2008, 22:53
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Romet 250V -- SWM SV
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

PoprzedniaNastępna

Wróć do Romet 250V

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron