close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: szesnasty dodano: 06 sty 2012, 22:35

Zaraz po zakupie motocykla zamontowałem dodatkowy filtr paliwa.
Było to efektem naczytania się opowieści jak to się wszystkim gaźniki zatykają przez syf w paliwie.
Przejeździłem tak dwa sezony. Wszystko było dobrze, ale sprawa nie dawała mi spokoju.
Ostatnio wymontowałem kranik z baku i okazało się że jest on wyposażony w gęste sitka.
Jeżeli nawet jakiś paproch przez nie przejdzie to na pewno nie oprze się w dyszach gaźnika.

Wywaliłem dodatkowy filtr i uważam że był zbędny.

Obrazek
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: Dobry dodano: 06 sty 2012, 22:51

W każdym baku jest sitko ale 2 filtr w cenie 10zł nie zaszkodzi choć wydaje się zbędny przy jakiejkolwiek usterce masz 100% pewność że gaźnik masz drożny ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: Wiesław dodano: 07 sty 2012, 08:25

W tym przypadku nie chodzi tylko o zabezpieczenie z zbiornika ja miałem przypadek że musiałem wymienić gaźnik gdyż w kolanku przy pompce paliwowej zebrała się korozja w postaci piasku i uszkodziła tłoczek z cylinderkiem w gaźniku więc by temu uniknąć zamontowałem dodatkowy filterek między pompką a gaźnikiem no i teraz jest ok :chopper2: koszt filtra to 16zł a gaźnika 300-900 w zależności od marki
Pozdrowienia z Borów Tucholskich
Awatar użytkownika
Wiesław
Klubowicz
 
Posty: 719
Rejestracja: 04 maja 2009, 16:41
Lokalizacja: CEKCYN
Motocykl: KEEWAY SUPERSHADOW 250 V
Tel. kom.: 602899398
Płeć: mężczyzna
Wiek: 68

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: daro dodano: 07 sty 2012, 14:39

Jak kiedyś miałem takie mało fajne przygody, że motong gasł na trasie. Więc odkręcam bak,przekręcam gaznik, odkręcam komorę pływakową a tam syf. Przepłukałem komorę, dmuchałem w duszę i pomagało to zaledwie na kilka kilometrów. Po kilku kilometrach to samo...Ile ja się paliwa opiłem i ile nakląłem zanim dotarłem do domu to moje :)) Założyłem więc wreszcie ten dodatkowy filtr jak większość zalecała i problemy się skończyły. Ty lepiej również załóż go z powrotem aby nie mieć pózniej żadnych niespodzianek gdzieś na trasie.
Awatar użytkownika
daro
Forumowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 kwie 2008, 23:45
Lokalizacja: Izabelin k/Wawy
Motocykl: prawie Yamaha Virago 250:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: Peliks dodano: 07 sty 2012, 16:29

Wielokrotnie i to nie tylko na tym forum udowodniono że filtr jest KONIECZNY ! A nawet dwa filtry (drugi za pompą paliwową) o czym pisał Wiesław. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: Luca dodano: 09 sty 2012, 10:52

szesnasty pisze:.... i okazało się że jest on wyposażony w gęste sitka.
Jeżeli nawet jakiś paproch przez nie przejdzie to na pewno nie oprze się w dyszach gaźnika.

Wywaliłem dodatkowy filtr i uważam że był zbędny.

Nie był zbędny, sitka choć gęste, to drobinki się przedostają i osadzają w komorze pływaka. Z czasem pojawią się kłopoty i gaźnik będzie do czyszczenia.
Masz dodatkowy filterek, to masz spokój i czysty gaźnik. :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: mike_russ dodano: 09 sty 2012, 18:18

Dodatkowy filterek jest na ogół papierowy, zatem dużo gęściejszy od takiego sitka. Nie wiem jakie sitko mam w Lisku (jakieś pewnie jest), ale w dodatkowym filtrze widać nieco syfu (takie szare "coś") a dla gaźnika i silnika im czystsze paliwo tym lepiej.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: LEFTHANDY dodano: 26 lut 2012, 23:12

Syf w baku głównie dotyczy nowych motocykli jeszcze na dotarciu. Zdarza się też ale rzadko zassanie syfu z paliwa ale tylko wtedy jeśli niefartownie tankowaliśmy na stacji z dystrybutora, który został napełniony niespełna godzinę przed naszym tankowaniem.

Szesnasty, z tego co pamiętam twój sprzęt pochodzi "z importu" :D pytanie, czy we wszystkich "lifanoidach" montują takie filtry.

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 22:17 --

Wiesław pisze:W tym przypadku nie chodzi tylko o zabezpieczenie z zbiornika ja miałem przypadek że musiałem wymienić gaźnik gdyż w kolanku przy pompce paliwowej zebrała się korozja w postaci piasku i uszkodziła tłoczek z cylinderkiem w gaźniku więc by temu uniknąć zamontowałem dodatkowy filterek między pompką a gaźnikiem no i teraz jest ok :chopper2: koszt filtra to 16zł a gaźnika 300-900 w zależności od marki


Wiesław, potrzebujesz nowego gaźnika? Daj mi cynk.
A może skusisz się na wtrysk? :D
Mogę załatwić układ wtrysku, specjalnie dedykowany do tych silników i zorganizować montaż i diagnostykę bo to jest trochę roboty. Trzeba wymienić: wiązkę, moduł, bak z pompą, gardziel z wtryskiwaczem, wydech z sondą lambda.
Ale za to zużycie paliwa jest bardziej przewidywalne no i zawsze można ustawić mu jakąś mapę extra :D
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: Wiesław dodano: 27 lut 2012, 16:57

LEFTHANDY pisze:Syf w baku głównie dotyczy nowych motocykli jeszcze na dotarciu. Zdarza się też ale rzadko zassanie syfu z paliwa ale tylko wtedy jeśli niefartownie tankowaliśmy na stacji z dystrybutora, który został napełniony niespełna godzinę przed naszym tankowaniem.

Szesnasty, z tego co pamiętam twój sprzęt pochodzi "z importu" :D pytanie, czy we wszystkich "lifanoidach" montują takie filtry.

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 22:17 --

Wiesław pisze:W tym przypadku nie chodzi tylko o zabezpieczenie z zbiornika ja miałem przypadek że musiałem wymienić gaźnik gdyż w kolanku przy pompce paliwowej zebrała się korozja w postaci piasku i uszkodziła tłoczek z cylinderkiem w gaźniku więc by temu uniknąć zamontowałem dodatkowy filterek między pompką a gaźnikiem no i teraz jest ok :chopper2: koszt filtra to 16zł a gaźnika 300-900 w zależności od marki


Wiesław, potrzebujesz nowego gaźnika? Daj mi cynk.
A może skusisz się na wtrysk? :D
Mogę załatwić układ wtrysku, specjalnie dedykowany do tych silników i zorganizować montaż i diagnostykę bo to jest trochę roboty. Trzeba wymienić: wiązkę, moduł, bak z pompą, gardziel z wtryskiwaczem, wydech z sondą lambda.
Ale za to zużycie paliwa jest bardziej przewidywalne no i zawsze można ustawić mu jakąś mapę extra :D

Niema takiej potrzeby gaźnik wymieniłem filterek tak jak w opisie zamontowalem i jest super poli jak dotad 2,7 l/100km nic dodać nić ująć aby tak dalej :))
Pozdrowienia z Borów Tucholskich
Awatar użytkownika
Wiesław
Klubowicz
 
Posty: 719
Rejestracja: 04 maja 2009, 16:41
Lokalizacja: CEKCYN
Motocykl: KEEWAY SUPERSHADOW 250 V
Tel. kom.: 602899398
Płeć: mężczyzna
Wiek: 68

Re: Dodatkowy filtr paliwa - czy niezbędny?

Postautor: miqul dodano: 08 mar 2013, 21:07

W ramach zimowego przeglądu w moim Ravenie wyjąłem kranik by go przedmuchać. Budowa jest trochę inna niż na zdjęciu w pierwszym poście ale też jest taka drobniutka siateczka na której zatrzymało się kilka paproszków. Jest jeszcze jedna siateczka w tej gruszce (dolna część kranika).
:eureka: Jeśli ktoś chce założyć filtr to najlepiej papierowy bo kolejnego siatkowego moim zdaniem nie ma sensu.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44


Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron