
I co będziesz robił, naprawiasz czy szukasz nowego silnika?
Arcon pisze:Nieźle. Z tego co pamiętam, kolega Daro miał podobny przypadek, tylko przy mniejszym przebiegu. Jakieś felerne te KEEWAY-owskie zawory
I co będziesz robił, naprawiasz czy szukasz nowego silnika?
Wiesław pisze:No i się okazało że za awarie silnia odpowiedzialny jest ZAWÓR
https://plus.google.com/u/0/photos/1136 ... 5912751153
Wiesław pisze:No i się okazało że za awarie silnia odpowiedzialny jest ZAWÓR
https://plus.google.com/u/0/photos/1136 ... 5912751153
jacecek pisze:Wiesław pisze:No i się okazało że za awarie silnia odpowiedzialny jest ZAWÓR
https://plus.google.com/u/0/photos/1136 ... 5912751153
Ja bym tego tak nie uogólniał.
Napewno za spustoszenie w cylindrze odpowiedzialny jest złamany (a nie urwany) grzybek zaworu. Analiza zdjęć pozwala przypuszczać, że zawór się nie zamknął i dostał strzała od tłoka (najlepiej widać ślad na zdjęciu P91200017 - czarny półksiężyc na godzinie 6) co spowodowało widoczne na zdjęciu P9120020 zgięcie trzonu zaworu i pewnie jego zablokowanie w otwartej pozycji. Trudno stwierdzić czy zawór złamał się od razu, czy upalił się przy kilku kolejnych cyklach napełniania i spalania z otwartym układem wylotu spalin. Stawiam na to drugie bo jak by złamanie zablokowało silnik to miejsce pęknięcia nie byłoby tak okopcone i grzybek nie zrobiłby takiego spustoszenia w tłoku. Teraz należałoby poszukać przyczyny pozostania zaworu w pozycji otwartej - albo zatarł się w prowadnicy, albo pękła sprężyna, albo sam nie wiem co.
Następną przyczyną może być zablokowanie otwartego zaworu przez dźwigienkę (zatarcie lub poluzowanie śruby regulacji luzu i w konsekwebcji niekontrolowana samoregulacja w najbardziej niekorzystnym kierunku). Może stanął wałek rozrządu (pęknięcie łańcuszka, ścięcie klina czy wielowypustu czy jakiś inny diabeł ?
Przez dziurę w tłoku widać sworzeń oraz korbowód - materiał z tej dziury na pewno poszedł na dół do skrzyni kobowej. Nie znam tego silnika, ale myślę że przy naprawiena koniecznie należy rozpołowić silnik i usunąć resztki tłoka.
Jeśli możesz to znajdź i podaj rzeczywistą przyczynę tej niefortunnej awarii - może pomoże to innym uniknąć takich niemiłych przygód.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości