Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Arcon dodano: 12 wrz 2012, 14:09

Nieźle. Z tego co pamiętam, kolega Daro miał podobny przypadek, tylko przy mniejszym przebiegu. Jakieś felerne te KEEWAY-owskie zawory :(

I co będziesz robił, naprawiasz czy szukasz nowego silnika?
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: cruenzo dodano: 12 wrz 2012, 16:16

kurde...historia podobna do pewnego intruza VS 800, ale tak koleś dał ostro w gaz i za drugim odkręceniem zawór poszedł sie kochać....Jakby nie było współczuję. Moge spróbowac uderzyć do mojego dealera keewaya jak już napiszesz co potrzeba.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Michał_66 dodano: 12 wrz 2012, 16:21

Arcon pisze:Nieźle. Z tego co pamiętam, kolega Daro miał podobny przypadek, tylko przy mniejszym przebiegu. Jakieś felerne te KEEWAY-owskie zawory :(

I co będziesz robił, naprawiasz czy szukasz nowego silnika?

no właśnie ??? bo tu tłok do wymiany i na fotkach tego nie widać ale ciekawi mnie czy szklanka cylindra nie dostała i nie ma rys ?? no i wiadomo jak nowe zawory to docieranie gniazd itd więc nie wiadomo co wyjdzie taniej no chyba że kolega Peliks ma jeszcze ten silnik to możesz wziąć od niego komplet cylinder tłok pierścienie no i oczywiście głowicę kompletną z zaworami
Michał_66
 

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Wiesław dodano: 12 wrz 2012, 19:32

Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 08:29 przez Wiesław, łącznie zmieniany 1 raz
Pozdrowienia z Borów Tucholskich
Awatar użytkownika
Wiesław
Klubowicz
 
Posty: 719
Rejestracja: 04 maja 2009, 16:41
Lokalizacja: CEKCYN
Motocykl: KEEWAY SUPERSHADOW 250 V
Tel. kom.: 602899398
Płeć: mężczyzna
Wiek: 68

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Zbigniew dodano: 12 wrz 2012, 20:23

Wiesław pisze:No i się okazało że za awarie silnia odpowiedzialny jest ZAWÓR
https://plus.google.com/u/0/photos/1136 ... 5912751153

Wiesiu pytaj Marka , lub montuj cały kpl. silnik tak jak ci mówiłem . Po fotkach widać że głowica oberwała też porządnie , a co z tłokiem i cylindrem ? .
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Peliks dodano: 12 wrz 2012, 20:28

Wiesiu, jakby co to mam wszystko co potrzebujesz. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: dorplas dodano: 12 wrz 2012, 20:41

Wiesiu, no nieźle to wygląda, widać że musiałeś spory kawałek na tym przejechać, w takim przypadku to mógł dostać i korbowód, jeśli zdecydujesz się na remont to i wymień tą korbę
Awatar użytkownika
dorplas
Klubowicz
 
Posty: 1538
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: jacecek dodano: 12 wrz 2012, 21:33

Wiesław pisze:No i się okazało że za awarie silnia odpowiedzialny jest ZAWÓR
https://plus.google.com/u/0/photos/1136 ... 5912751153


Ja bym tego tak nie uogólniał.
Napewno za spustoszenie w cylindrze odpowiedzialny jest złamany (a nie urwany) grzybek zaworu. Analiza zdjęć pozwala przypuszczać, że zawór się nie zamknął i dostał strzała od tłoka (najlepiej widać ślad na zdjęciu P91200017 - czarny półksiężyc na godzinie 6) co spowodowało widoczne na zdjęciu P9120020 zgięcie trzonu zaworu i pewnie jego zablokowanie w otwartej pozycji. Trudno stwierdzić czy zawór złamał się od razu, czy upalił się przy kilku kolejnych cyklach napełniania i spalania z otwartym układem wylotu spalin. Stawiam na to drugie bo jak by złamanie zablokowało silnik to miejsce pęknięcia nie byłoby tak okopcone i grzybek nie zrobiłby takiego spustoszenia w tłoku. Teraz należałoby poszukać przyczyny pozostania zaworu w pozycji otwartej - albo zatarł się w prowadnicy, albo pękła sprężyna, albo sam nie wiem co.
Następną przyczyną może być zablokowanie otwartego zaworu przez dźwigienkę (zatarcie lub poluzowanie śruby regulacji luzu i w konsekwebcji niekontrolowana samoregulacja w najbardziej niekorzystnym kierunku). Może stanął wałek rozrządu (pęknięcie łańcuszka, ścięcie klina czy wielowypustu czy jakiś inny diabeł ?
Przez dziurę w tłoku widać sworzeń oraz korbowód - materiał z tej dziury na pewno poszedł na dół do skrzyni kobowej. Nie znam tego silnika, ale myślę że przy naprawiena koniecznie należy rozpołowić silnik i usunąć resztki tłoka.

Jeśli możesz to znajdź i podaj rzeczywistą przyczynę tej niefortunnej awarii - może pomoże to innym uniknąć takich niemiłych przygód.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 670
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Michał_66 dodano: 13 wrz 2012, 06:06

jacecek pisze:
Wiesław pisze:No i się okazało że za awarie silnia odpowiedzialny jest ZAWÓR
https://plus.google.com/u/0/photos/1136 ... 5912751153


Ja bym tego tak nie uogólniał.
Napewno za spustoszenie w cylindrze odpowiedzialny jest złamany (a nie urwany) grzybek zaworu. Analiza zdjęć pozwala przypuszczać, że zawór się nie zamknął i dostał strzała od tłoka (najlepiej widać ślad na zdjęciu P91200017 - czarny półksiężyc na godzinie 6) co spowodowało widoczne na zdjęciu P9120020 zgięcie trzonu zaworu i pewnie jego zablokowanie w otwartej pozycji. Trudno stwierdzić czy zawór złamał się od razu, czy upalił się przy kilku kolejnych cyklach napełniania i spalania z otwartym układem wylotu spalin. Stawiam na to drugie bo jak by złamanie zablokowało silnik to miejsce pęknięcia nie byłoby tak okopcone i grzybek nie zrobiłby takiego spustoszenia w tłoku. Teraz należałoby poszukać przyczyny pozostania zaworu w pozycji otwartej - albo zatarł się w prowadnicy, albo pękła sprężyna, albo sam nie wiem co.
Następną przyczyną może być zablokowanie otwartego zaworu przez dźwigienkę (zatarcie lub poluzowanie śruby regulacji luzu i w konsekwebcji niekontrolowana samoregulacja w najbardziej niekorzystnym kierunku). Może stanął wałek rozrządu (pęknięcie łańcuszka, ścięcie klina czy wielowypustu czy jakiś inny diabeł ?
Przez dziurę w tłoku widać sworzeń oraz korbowód - materiał z tej dziury na pewno poszedł na dół do skrzyni kobowej. Nie znam tego silnika, ale myślę że przy naprawiena koniecznie należy rozpołowić silnik i usunąć resztki tłoka.

Jeśli możesz to znajdź i podaj rzeczywistą przyczynę tej niefortunnej awarii - może pomoże to innym uniknąć takich niemiłych przygód.


co do rozpoławiania to może się obyć bez pod warunkiem dobrego płukania silnika
ja tak kiedyś miałem w CZ350 jak posypało mi się łożysko igiełkowe sworznia no ale miałem to ułatwienie że wiedziałem iż tych igiełek jest 28 i płukałem dopóki tych igiełek 28 nie naliczyłem tu zawsze może rodzić się pytanie czy już na pewno dobrze wszystko się wypłukało ??
Michał_66
 

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Wiesław dodano: 13 wrz 2012, 07:37

Cały czas szukam przyczyny ? śruba regulująca luz zaworu była dobrze z kontrowana , sprężyna ok, mocowanie zaworu polega na; podkładka z gniazdem na stożek w którą wchodzą dwie części po złożeniu; zewnątrz stożek wewnątrz otwór i w tym otworze umieszczona jest końcówka zaworu całe to ustrojstwo było na miejscu więc końcówka z tego musiała się wyślizgnąć oczywiście z powrotem w to miejsce nie ma możliwości wejścia dlatego powstały takie szkody które były już tylko konsekwencją zniszczeń https://picasaweb.google.com/1136656903 ... directlink
Pozdrowienia z Borów Tucholskich
Awatar użytkownika
Wiesław
Klubowicz
 
Posty: 719
Rejestracja: 04 maja 2009, 16:41
Lokalizacja: CEKCYN
Motocykl: KEEWAY SUPERSHADOW 250 V
Tel. kom.: 602899398
Płeć: mężczyzna
Wiek: 68

PoprzedniaNastępna

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości