Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: Jaro2002 dodano: 19 maja 2009, 20:36

Dziękuję za rady, zlokalizowałem śrubkę przy gażniku. Mam nadzieję, że to dysza wolnych obrotów. Jutro jak rozgrzeję silnik, sprubuję podregulować.
Jarek
Jaro2002
 

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: Shipp dodano: 19 maja 2009, 21:41

Jaro2002 pisze:Dziękuję za rady, zlokalizowałem śrubkę przy gażniku. Mam nadzieję, że to dysza wolnych obrotów. Jutro jak rozgrzeję silnik, sprubuję podregulować.
Jarek

To nie jest dysza wolnych obrotów. Dyszą wolnych obrotów reguluje się mieszankę paliwową tak, aby uzyskac optymalne obroty i regularną pracę silnika. To o czym pisałem wcześniej to jest regulacja wstępnego otwarcia przepustnicy. Mniej więcej wygląda to tak, że śrubka regulacyjna nie pozwala przepustnicy całkowicie się zamknąc i utrzymuje ją lekko otwartą, na tyle żeby utrzymac pracę silnika na odpowiednich obrotach. To jest tak, jakbyś przez cały czas trzymał lekko odkręconą manetkę gazu. No już jaśniej nie potrafię wytłumaczyc... _bezradny
Oczywiście nie muszę wspominac, że jakiekolwiek regulacje przy gaźniku czy silniku wykonuje się przy rozgrzanej jednostce napędowej?
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: Jaro2002 dodano: 20 maja 2009, 13:16

Podregulowałem i jest dobrze. Praca regularna i obroty wolniejsze. Nie mam opisu gaźnika i nie wiem co to za śruba ale jest łatwo dostępna po prawej stronie gaźnika.
Pozdrawiam
Jaro2002
 

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: Jachu dodano: 20 maja 2009, 16:29

U mnie faktycznie łapał lewe powietrze, dociąg cybanta był zdarty i nie można było go dociągnąć żeby mocno obłapiał.
Po wymianie cybanta "falowanie" ustało. Przesmarowałem nawet minimalnie te gumę olejem którym się pryska filtr powietrza.(jest bardzo kleisty) . Teraz się elegancko reguluje i trzyma obroty, wcześniej nie falował tylko jak była duża wilgotność powietrza. Ustawiłem idealne pyr pyr :))
(nie wiem czy gdzie indziej cybantem nazywa się metalową opaske dociskową ale u mnie tak :D ) )
Jachu
 

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: roberto dodano: 27 maja 2009, 10:01

Widze ze poradziles sobie z usterka ale dodam od siebie cos na temat tego otworu ktoremu zrobiles zdjecie. Otoz sa dwa takie otwoty i Yamaha montuje tam podgrzeacze gaznika. wyglada to jak sruba z koncowka na ktora osadza sie przewod. doszedlem do tego jak moto zaczynalo wariowac ponizej 5stC. Po analizie serwisowki zamowilem takowe w serwisie Yamahy i zamontowalem. usterka zniknela. Po kilku konsultacjach udalo mi sie ustalic ze niektore chinczyki maja takie podgrzewacze zamontowane oryginalnie.
roberto
 

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: Jachu dodano: 29 maja 2009, 08:58

roberto pisze:Widze ze poradziles sobie z usterka ale dodam od siebie cos na temat tego otworu ktoremu zrobiles zdjecie. Otoz sa dwa takie otwoty i Yamaha montuje tam podgrzeacze gaznika. wyglada to jak sruba z koncowka na ktora osadza sie przewod. doszedlem do tego jak moto zaczynalo wariowac ponizej 5stC. Po analizie serwisowki zamowilem takowe w serwisie Yamahy i zamontowalem. usterka zniknela. Po kilku konsultacjach udalo mi sie ustalic ze niektore chinczyki maja takie podgrzewacze zamontowane oryginalnie.

Wreszcie rozwiązała się sprawa otworu.
Powiedz jak zamontowałeś to- tak że grzałka pracuje cały czas czy ją włączasz tylko w przypadku zimna, a drugie pytanie gdzie jest drugi otwór ? przejrzałem gaźnik i mam tylko jeden.(chyba że drugi jest zaślepiony) Droga jest ta grzałka ? Dzisiaj demontuje bak bo odkręciły mi się nakrętki z linek przy gaźniku i bez demontażu ich nie dokręce więc dokładnie to obejrzę. Chciałem jeszcze zapytać czy u innych linka powrotna gazu przy manetce nie ma regulacji (u mnie jest tylko na cięgle gaźnika)
Jachu
 

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: roberto dodano: 03 cze 2009, 09:30

Drugi otwor powinien byc w tylu gaznika (patrzac od strony cylinderka iglicy po lewej stronie za cylinderkiem). podgrzewacze kosztowaly mnie ok 18£ za sztuke. sa tam dwa rodzaje podgrzewaczy jeden mocniejszy drugi slabszy (chyba 35w i 25w). ja zainstalowalem wlacznik ktory urzywam jak jest zimno..
roberto
 

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

Postautor: LEFTHANDY dodano: 03 cze 2009, 10:46

Panowie jak tak czytam ten temat, to też wydaje mi się, że zasysa mi chyba lewe powietrze. Myślałem, że to świece, ale teraz dochodzę do przekonania, że to chyba jednak jakiś left air.

Odpala mi jakoś tak niemrawo ostatnio. Muszę przytrzymać zapłon, a w tamtym sezonie odpalał mi niemal telepatycznie.

Znalazłem oryginalne króćce ssące, ale do Yamahy XV 125
Patrząc z wyglądu to powinny pasować chyba? Jak myślicie?
http://motomax24.com/krocce-ssace-gazni ... -2930.html
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Poprzednia

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron