Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Deamiens dodano: 25 lip 2012, 14:08

Komplet dobrych świec 100-120pln, i będziesz wykręcał jedynie żeby sprawdzić, czy kolor mają satysfakcjonujący :)) A jak będziesz ze wszystkim latał do mechanika, to się okaże, że chińskie moto jest w utrzymaniu niewymiernie drogie w stosunku do ceny, bo czasem lubi się coś sypać, a mechanicy raczej nie cenią się w zależności od powagi wykonywanej pracy, a od czasu jaki na to poświęcili. Tak więc chociażby banalne zajrzenie w zawory - sama ewentualna regulacja 10 min, do 20-40pln, zdjęcie baku, rozpięcie elektryki i wężyków, odkręcenie pokryw i cała reszta - nawet 2h, i cena leci do ponad 100pln. Przypomniał mi się cytat z filmu (choć niedokładny): "Jeździć umie, ale chodzić koło sprzętu jeszcze się nie nauczył". A przeglądem się nie ma co przejmować, kiedyś w aucie zanim się zorientowałem że mam nieważny ponad 2 miesiące minęły :))
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 25 lip 2012, 14:19

To faktycznie trzeba będzie w świece zainwestować, muszę tylko poczekać, żeby mi pensja przyszła. Niestety;/ Klucze mam, a jakby co, to od sąsiada wezmę (mieszkam w bloku, ale sąsiedzi emeryci jeździli w młodości motocyklami i co rusz mnie zagadują i cmokają z aprobatą) :)
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: beniamin82 dodano: 25 lip 2012, 14:24

Deamiens pisze:Komplet dobrych świec 100-120pln, i będziesz wykręcał jedynie żeby sprawdzić, czy kolor mają satysfakcjonujący :))


Nie wiem czy warto wydawać pieniądze na irydowe świece, to raczej temat rzeka.
Nie wiem jaka jest trwałość tych świec, ale moim zdaniem lepiej (łatwiej) co 8-10tyś kupić świecę za 15-20zł niż raz na 20tyś wydać 50zł.
Ale to już jest tak że ile motocyklistów tyle opinii.

Deamiens pisze: A jak będziesz ze wszystkim latał do mechanika, to się okaże, że chińskie moto jest w utrzymaniu niewymiernie drogie w stosunku do ceny, bo czasem lubi się coś sypać, a mechanicy raczej nie cenią się w zależności od powagi wykonywanej pracy, a od czasu jaki na to poświęcili.


Z ust mi to wyrwałeś, ja miałem fajne początki, bo synowie Pana Henia (blacharz-mechanik) potrzebowali korepetycji z Matmy, a ja potrzebowałem korepetycji z WSKi...
I za obopólną zgodą ja udzielałem korepetycji za free, a w zamian korzystałem podczas napraw i regulacji z wyposażonego warsztatu Pana Henia oraz jego fachowej porady i oka.

Ale myślę że informacje z forum wystarczą żeby poradzić sobie samemu. Zdaj się na nas.
Jeśli Ci "forum" poradzi żebyś udał się do mechanika, to tylko wtedy do niego jedź.
Te motocykle są proste jak drut i nabędziesz wprawy w mig. A szkoda twojej kasy.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 25 lip 2012, 14:51

Nie, no z tym mechanikiem, to trochę się rozminęliśmy :) Nie stać mnie na serwisowanie czy jazdy z "byle czym" do fachmanów, więc co najwyżej do kumpla, który zna się na mechanice. Ale faktycznie zabrzmieć mogło inaczej :)

Znalazłem ładne świece do Virażki 250, nie irydowe, ale poczytałem, że mają dobrą opinię. Muszę swoje wykręcić i przeczyścić/przedmuchać, może się okaże, że to kwestia zabrudzeń. Dziś np. odpaliła bez ssania. A propos - Beniamin - nie jeżdżę na ssaniu, chyba że znaczek pioruna w nawiasach oznacza właśnie ssanie... :D
Bardziej zastanawiam się jak naciągnąć łańcuch... nie mam stopki centralnej, a moja wiedza na ten temat jest... czysto teoretyczna. Ale coś wymyślę, jak to mówią, lepiej na własnych błędach, niż po kieszeni :D
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Karol dodano: 25 lip 2012, 15:33

Deamiens pisze:Komplet dobrych świec 100-120pln

Na polskim ebayu 2 świece irydowe, to koszt 68 zł. ;)

Podobno jednak na rynku wiele świec NGK to podróbki, więc ja zamówiłem przez ebay z ameryki za 85 zł z przesyłką. Zatem jeśli nie okradną mi na poczcie przesyłki, to być może niedługo sam będę mógł wypowiedzieć się czy to coś daje, czy faktycznie pic na wodę.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Deamiens dodano: 25 lip 2012, 16:39

Fakt, można wyrwać taniej niż podana przeze mnie cena, ale jakoś tak mam że wolę dać zarobić te parę złotych prowizji miejscowym sklepom, wilk się mniej naje ale owca przeżyje :) Co prawda nie wiem, jaka jest trwałość tych świec bo działają już ponad 25k km, ale poza trwałością powinny dawać bardziej "punktową" iskrę, co powinno ułatwiać spalanie mieszanki. A że to temat rzeka, to nie zaśmiecajmy już Lepesowi tematu :))
(...)chyba że znaczek pioruna w nawiasach oznacza właśnie ssanie
Obrazek Co prawda pioruna w nawiasach to nie przypomina, ale jak ktoś ma dobrą wyobraźnię...

A po co Ci centralka do naciągania łańcucha? Luzujesz nakrętkę na osi, dokręcasz nakrętki naciągu o powiedzmy 30...45 stopni, siadasz, sprawdzasz luz, jak satysfakcjonuje to dokręcasz nakrętkę osi i po zabawie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 26 lip 2012, 01:33

Ten symbol. No fakt, pioruna nie przypomina, ale usprawiedliwia mnie fakt, że jak pisałem, to tylko mi "majaczył" gdzieś przed oczami :) Właśnie przeczytałem w instrukcji, że dźwignia w lewo = ssanie, a w prawo nie. A więc jednak nie jeżdżę na ssaniu.

Hmmm, jakoś wydawało mi się, że naciąganie łańcucha jest... bardziej skomplikowane. To w takim razie będę musiał tak zrobić. Wiecie, czasem najprostsze rzeczy mogą laika przerosnąć, bo... nie będzie w ogóle myślał takim tokiem :)

Co do cytatu... w ten sposób myśląc, musielibyśmy najpierw poznawać zasady działania i budowę wszystkich urządzeń, zanim je zakupimy, a to głupie. :P

Dobiłem dziś kilka kilometrów więcej, moto ładnie jedzie (ale prędkości mniejsze), tylko strasznie się nagrzewa. Wiem, że chłodzone powietrzem, w mieście, podczas upałów tak mają, więc się nie przejmuję. Ważne, że żadnych nowych przebarwień, ani innych objawów przegrzania nie ma.

PS Muszę poszukać info o tych cewkach i zaciskach. Ale, jeżeli myślimy o tym samym, to nie kumam dlaczego mam sprawdzać prądnicę?
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Deamiens dodano: 26 lip 2012, 08:30

"Co do cytatu... w ten sposób myśląc, musielibyśmy najpierw poznawać zasady działania i budowę wszystkich urządzeń, zanim je zakupimy, a to głupie."
"Właśnie przeczytałem w instrukcji, że dźwignia w lewo = ssanie, a w prawo nie."
No wiesz, nikt nikomu nie każe poznawać zasady działania wszystkiego, wtedy wszelcy mechanicy nie mieli by na czym zarabiać, ale po zakupie zwykle dostajemy taki bajer jak "instrukcja obsługi" właśnie. I jak sam widzisz, ciekawych rzeczy można się z niej dowiedzieć :)) Fakt, że obecne instrukcje nadają się głównie do rozpalania ogniska, ale weź sobie taką książeczkę od chociażby Jawy TS 350 czy MZ ES 250, tam poziom informacji jest mniej więcej taki, jaki każdy motocyklista posiadać powinien, żeby w razie drobnej awarii chociażby gdzieś w trasie mógł sobie poradzić sam.

Nie sądzę abyśmy myśleli o tym samym, jeśli ktoś tu wspomniał o cewkach, to zapewne zapłonowych, tych na końcu kabla wychodzącego z fajki :))

Najlepiej zrób jak mówi Luca, przegoń go gdzieś dalej, niech się wszystko ładnie wygrzeje, przedmucha, bo na dobrą sprawę jeździsz tyle, że silnik się dobrze nie zagrzeje. Wyskakujesz chociażby na 7, robisz pełnym ogniem ze 40km i wracasz tak samo.

edit:// Poza tym, jak moto stało chwilę nieużywane, możesz spróbować przeczyścić gaźnik takimi różnymi cudami (najczęściej w spray`u), niektórzy twierdzą że pomaga :)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2012, 11:37 przez Deamiens, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 26 lip 2012, 11:12

Instrukcję ściągnąłem z net'u, dzięki forum zresztą, bo kupując moto, jej nie było. Przeczytaj jeszcze raz moje posty, a zobaczysz, że po prostu chciałem się upewnić, a nie dowiedzieć (btw - w instrukcji jest tylko położenie dźwigni, nie symbole). Robiłem co mogłem "na sucho", bez moto, żeby się jak najwięcej dowiedzieć, ale jak się ma blade pojęcie o mechanice, to przyznasz chyba, że sama teoria niewiele daje... Coś myślę, że odbiję od tematu mojej wiedzy o instrukcji, kwestii budowy czy zasad działania, bo ani się dogadamy, ani to na temat. I chyba sam o to apelowałeś. Spoko, jakoś sobie poradzę, choćby dlatego, że muszę.

Postaram się przegonić trochę moto, zobaczymy, jak będzie chodzić. Kolejny dzień, kolejne kilometry :)
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Grzeno dodano: 26 lip 2012, 19:15

Lepes zajedź do mnie jutro (piątek) i obaczymy temat godzina do ustalenia powiedzmy po 12-stej
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron