Ziiimna rura...

Ziiimna rura...

Postautor: Ikar dodano: 14 lip 2009, 01:30

Miałem chyba taki sam problem. Problem był w regulacji gaźników, w szczególności wolnych obrotów. Miałem za bogatą mieszankę w lewym cylindrze na wolnych obrotach. Niestety nie są one identyczne, co w założeniu miało być i każdy trzeba regulować indywidualnie. U mnie w lewym gaźniku otwór na śrubę regulacji wolnych obrotów jest o milimetr za głęboki i w związku z tym śrubkę regulacji powietrza trzeba wstępnie wykręcić o ¾ obrotu i dopiero potem regulować wolne obroty. Sygnałem tej sytuacji może być różny wygląd świec. Jeżeli świeca w lewym cylindrze jest bardziej okopcona, to jest to zapewne ta przyczyna. Ta wada działa zarówno w normalnej pracy jak i na ssaniu. Jak już to znalazłem, to po odpowiedniej regulacji problem znikł.
Awatar użytkownika
Ikar
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:47
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Junak M11 był ROMET R 250
Płeć: mężczyzna

Ziiimna rura...

Postautor: Mort dodano: 15 lip 2009, 14:33

Jeszcze nie udało mi się ustalić przyczyny, choć coraz więcej wskazuje na gaźnik.

Po przeczytaniu postu Ikara, odłączyłem prawą fajkę i wkręciłem nieco śrubę do regulacji obrotów (tę z prawej strony). Lewy cylinder zaczął palić na wolnych ładnie.

Natomiast prawy chodził na dość wysokich obrotach (po podłączeniu).

Bardzo możliwe że teraz to tylko kwestia regulacji tymi małymi śrubkami od dołu gaźnika. Chociaż wczoraj próbowałem metodą prób i błędów i wydaje mi się, że gaźnik baaardzo słabo reaguje na obroty tymi śrubkami nie osiągnąłem praktycznie nic :(

Kurcze, chyba trzeba będzie uderzyć do innego serwisu...

Aha, grzybki są ok :)

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!
Mort
 

Ziiimna rura...

Postautor: Ikar dodano: 16 lip 2009, 23:43

Przy regulacji wolnych obrotów trzeba jednocześnie kręcić śrubą wstępnego wychylenia przepustnicy i śrubkami regulacji powietrza. Kręcenie tylko śrubką regulacji powietrza nic nie daje. Przy danym ustawieniu przepustnicy silnik reaguje na niewielkie ruchy śrubką powietrza, gdzieś o ćwierć czy pól obrotu w tak zwanym punkcie regulacji. Przy dwóch gaźnikach wskazana potem jest synchronizacja.
Awatar użytkownika
Ikar
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:47
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Junak M11 był ROMET R 250
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości