close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Po przewrotce ,nie wszystko da się wymienić

Po przewrotce ,nie wszystko da się wymienić

Postautor: board dodano: 13 cze 2011, 16:16

Gdy oddajemy do naprawy warto wiedzieć i widzieć jak naprawa prawidłowo będzie wyglądała bo możemy się naciąć na fachurę z Bożej łaski który odwali robotę i będzie próbował wmówić że nie da się naprawić lepiej.
Ja jakieś pojęcie mam więc chętnie pomogę.
Naprawa ramy i innych elementów nośnych, wgniecenie ,malowanie, zabezpieczanie przed korozją, jest to napewno nie łatwa praca ,ale gdy ma ktoś na karku głowę potrafi zrobić to sam, niekiedy lepiej niż tak zwani fachowcy w serwisach ,a pomoc osób znających się na tym czasami zachęci lub zniechęci do zabawy w remont, tu mamy wybór.
Ja zakupiłem motocykl naprawiony przez fachowca ,dla tego postanowiłem po fachowcu poprawić .
Motor zakupiony po przewrotce, fachowiec ,a raczej nie fachowiec, odwalił lipę , przyspawał nie dbale na stałe podnóżek do ramy nie naprawiając pęknięcia korzystanie z podnóżka grozi odłamaniem .Chcę zrobić tak jak było pierwotnie na śrubę tylko mam do was pytanie czy metal na ramę wymaga specjalnych elektrod lub drutu ( posiadam spawarkę i migomat) ,z tego co usłyszałem to spawa się go bardzo trudno ,niestety nie mam kawałka ramy żeby sprawdzić .Może ktoś spawał lub ktoś komuś ,i wie czym by ten materiał solidnie pospawać.
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Po przewrotce ,nie wszystko da się wymienić

Postautor: bebo73 dodano: 13 cze 2011, 18:50

ja spawałem rurki cięzka sprawa łatwo przepalic myslę ze podobnie jest z ramą najlepiej popros kogoś kto spawa na codzien i ma wprawe

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 18:54 --

spawałem podpore centralna (wzmocnienie rurką) i raz mi sie przepaliło delikatnie cienka scianka ale udało mi sie zalac spawałem zasadowymi i jechałem po tej grubszej rurce

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 18:55 --

elektroda 1,5
Awatar użytkownika
bebo73
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 12 cze 2010, 20:48
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Motocykl: ROMET 125Z
Płeć: mężczyzna

Po przewrotce ,nie wszystko da się wymienić

Postautor: board dodano: 13 cze 2011, 22:53

Jak cienka ścianka to bezpieczniej było by migomatem ,ale cienką elektrodom też można .Ja też myślałem o nakładce na rurkę i w spawaniu jej ,ale nie chcę robić zgrubień. Ja bardzo dobrze spawam ,ale zależy mi na doborze elektrody czy drutu bez prób na elemencie by go nie potrzebnie nie dewastować ,najlepiej było by zrobić próbę na podobnym elemencie ale nie mam takiego ,jeśli zdobędę ,to metodom prób i błędów dobiorę właściwe elektrody lub drut ,a na razie liczę na pomoc kogoś kto już to wykonywał .Jaki kolor lub symbol miała ta elektroda? Czy pienił się materiał ?(bo podobno jest taki efekt)


Masz fajny motorek ja oglądałem się za 150 są dość sprytne Zki, nie stety mój taki nie jest :chopper:
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Po przewrotce ,nie wszystko da się wymienić

Postautor: Luca dodano: 14 cze 2011, 13:29

board pisze: .Jaki kolor lub symbol miała ta elektroda?

Przyspawywałem mocowanie pod stopkę centralną, zwykłą elektrodą rutylową i wszystko trzyma. Nie wiem u ciebie na ile odpowiedzialny jest ten spawany element, ale bez specyfikacji materiałowej nic lepszego nie dobierzesz, niż najbardziej popularny drut, czy elektroda. Nie wiadomo co się podzieje w strukturze materiału pod wpływem wysokiej temperatury. Najprościej to obserwować potem, czy nie tworzą się jakieś pęknięcia podczas eksploatacji.
Oczywiście mówimy o elementach mniej odpowiedzialnych, bo główna część nośna jeśli pękła nie powinna być spawana, tylko rama do wymiany.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna


Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość