Zepsuty silnik

Zepsuty silnik

Postautor: danon555 dodano: 08 sie 2010, 19:55

Witam,
pisałem niedawno, że zakupiłem rometa R250, który jedzie tylko 50km/h, a poza tym kaszle z jednego gara, oddałem go na serwis i wymienili cewkę od zapłonu i wyregulowali, jednak dużo to nie pomogło, motor dalej jest slaby i czym więcej gazu to go "dusi", zauważyłem teraz że, więcej pali, z serwisu odsyłają mnie do Dębicy do fabryki, bo nie wiedzą co z nim jest nie tak, może ma jakąś wadę fabryczną.
Miał ktoś może podobny przypadek z motorem?
Mam też pytanie, gdzie mogę zmniejszyć dopływ paliwa?
danon555
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:34
Motocykl: R-250
Tel. kom.: 665817923
Płeć: mężczyzna

Zepsuty silnik

Postautor: oleńka dodano: 08 sie 2010, 20:05

Jeśli ten motocykl jest na gwarancji, to serwis MUSI się zająć usunięciem usterki. Nie wiem , jak to jest teraz , ale kiedyś psim obowiązkiem serwisu było naprawić sprzęt na gwarancji, albo odesłać do producenta, czy tam dealera w celu orzeczenia i ewentualnej wymiany. Przeczytaj może dokładnie gwarancję, albo zadzwoń do tej Dębicy, czy Ty sam osobiście masz się z tym bujać. Bo na moje oko, to serwisant miga się z obowiązkiem.
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Zepsuty silnik

Postautor: cruenzo dodano: 08 sie 2010, 20:13

Oleńka ma rację...nie daj się spuścić na drzewo! Nieważne czy kupiłeś gacie czy motocykl. gwarancja obowiązuje i sprzedawca ma obowiązek ją przyjąć i rozpatrzyć w ciągu 14 dni kalendarzowych (!!!). jeśli po tym terminie jej nie rozpatrzy, to uważa się, ze została ona rozpatrzona na korzyść klienta. Jak będą się migać, udaj się (lub postrasz ich) do UOKiK'u i Federacji konsumentów. To pomaga. No i oczywiście relacjonuj jak się sprawa toczy.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Zepsuty silnik

Postautor: Romeciarz dodano: 08 sie 2010, 20:43

cruenzo pisze:.... i rozpatrzyć w ciągu 14 dni kalendarzowych (!!!).


Generalnie to zgodnie z ISO 9001 (takie standardy obowiązują na terenie UE) producenci sprzętu obowiązani są naprawiać wady ukryte produktu przez okres 24 miesięcy w ciągu do 14 dni roboczych od daty przyjęcia do serwisu.
Tak powinno być, jednak gwarant może zawrzeć w regulaminie pewne zmiany. W pewnych przypadkach - nazwijmy je uciążliwe - gwarant może przedłużyć okres naprawy (brak części itp.) o czym obowiązany jest powiadomić zleceniodawce.
Aby zakręty były proste
Awatar użytkownika
Romeciarz
Klubowicz
 
Posty: 1204
Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:45
Lokalizacja: Człuchów-Krzyżakowo
Motocykl: R 250; Hyosung,R 1100 RT -były
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Zepsuty silnik

Postautor: skopi dodano: 08 sie 2010, 21:13

Nie odpusć mają naprawić albo wymienic na model baz wad
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Zepsuty silnik

Postautor: cruenzo dodano: 08 sie 2010, 21:20

a jak nie, to zrobimy pospolite ruszenie i zrobimy sobie tam mały zlot z pochodniami, bejsbolami, mieczami i kałachami <lol>
:lanie:
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Zepsuty silnik

Postautor: KaeM dodano: 08 sie 2010, 23:22

cruenzo pisze:rozpatrzyć w ciągu 14 dni kalendarzowych

nie zupełnie, w ciągu tylu dni muszą zdecydować i powiadomić klienta o decyzji. Jeśli nie odpowiedzą, uznaje się że uznają roszczenia klienta. Termin jest określony jako możliwie krótki. Gwarancja nie jest obowiązkowa, jeśli jednak jest to obowiązują zasady w niej zawarte. Można zdecydować czy chce się z niej skorzystać czy nie. Bo oprócz gwarancji oczywiście obowiązuje 2 letnia odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową kupna-sprzedaży. Jeśli w towarze stwierdzasz wadę która występowała w momencie kupna odpowiada sprzedawca, który później już sobie to z producentem załatwia. Jeśli towar ulega uszkodzeniu w trakcie eksploatacji to podlega gwarancji jeśli taka jest wystawiona przez producenta.
No i jeszcze masz prawo wyboru gdzie zostawiasz reklamowany towar. Możesz to zrobić u producenta lub za pośrednictwem sprzedawcy załatwiać sprawę. Sprzedawca nie może Ci odmówić przyjęcia towaru do reklamacji. Może jednak oznajmić, że przyjęcie towaru u niego przedłuży okres reklamacji o odpowiednią ilośc dni potrzebną na transport między nim a producentem. Wszystko da się załatwić ale zwykle kończy się niekorzystnie terminowo dla klienta.
Awatar użytkownika
KaeM
Forumowicz
 
Posty: 504
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: BMW F800ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Zepsuty silnik

Postautor: danon555 dodano: 09 sie 2010, 14:22

Oni sami mnie odsyłają do fabryki z serwisu, bo u nich nie kupowałem motoru, tylko odkupiłem roczny, a do sklepu gdzie motror rzeczywiście był kupowany, mam jeszcze dalej. Już, żeby się z nimi nie sprzeczać pojadę pewnie, tylko żeby tam nic nie mówili (prywatnej osobie), że sami tak nie mają obowiązku cokolwiek naprawiać.
danon555
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:34
Motocykl: R-250
Tel. kom.: 665817923
Płeć: mężczyzna

Zepsuty silnik

Postautor: Dobry dodano: 09 sie 2010, 19:12

moim skromnym zdaniem jest jeszcze coś takiego jak rękojmia
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1713
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Zepsuty silnik

Postautor: Michoł dodano: 09 sie 2010, 21:52

Niestety ale tak jest że serwis miga się od roboty bo masz chopie ciężki przypadek. Może nie jest to usterka bardzo skomplikowana ale tak wydaje się gostkowi co siedzi na warsztacie. Prawda jest taka że ciężko znaleźć fachowca co bo miał pojęcie o robocie, a siedzi na stanowisku mechanika. Większość to ludzie którzy są z zawodu elektrykami, piekarzami, stolarzami i nie mają wykształcenia mechanicznego a biorą się za taką robotę bo akurat nie mogą jej znaleźć w swoim zawodzie. Mieli kiedyś WSK albo komarka i coś tam potrafili zrobić więc idą do serwisu i próbują swoich sił. Jak mi się uda to szef wysyła ich na szkolenia i wtedy mają jakieś tam blade pojęcie o tej robocie ale i tak nie mają podstaw. Robią coś na pałę i albo się uda albo nie. Wszystko na farta.
Taka rzeczywistość panowie. Ja jak czasem mam okazje oglądać prace takich super fachowców to nóż się w kieszeni sama otwiera.
Ostatnio w mojego brata XJ600 był problem bo motor ciężko palił. zalewało dziada, przepalał bo śmierdziało benią z wydechu, strzelał przy dodawaniu mocno gazu i był trochę słaby. Serwis trzymał 3dni motor, powymieniali przewody zapłonowe i rozłożyli ręce bo resztę sprawdzili i było wszystko dobre.
A ja siadłem i znalazłem, siedziałem cały weekend po 10h dziennie i żeśmy doszli z bratem co jest. Ośka zawieszenia pływaka na 3 gaźniku się oberwała, podstawa pękła i pływak był skoszony i się zawiesił. Specjalny klej do aluminium, nowa ośka z pręta na tokarni zrobiona, łożone do kupy i działa. Ostatnio brat był w Bełchatowie na zlocie i pali książkowo 6.5 na trasie. No ale mi się chciał to zrobić. A serwis ci nie powie że ma hu...ych fachowców i nie wiedzą co jest bo są tępi tylko wysyłają cię do producenta.

Ostatnio przychodzę i mówię bo widzę że gaźnik jest chyba źle wyregulowany bo dławi skuter, na to gostek mówi że go regulował i nic to nie dało. No to mówię ze pewnie jest do czyszczenia a on na to że nie wie jak to się robi i dlatego jak przyjedzie taki skuter i jest właśnie taki problem to wymienia na nowy gaźnik i jest z bani bo i tak klient płaci.
Następna sprawa to taka (i ta co mnie najbardziej wkurwia), że serwis mówi że jest autoryzowany a nie ma dokumentacji do danego motocykla i ten biedny pseudo mechanik boi się co kolwiek rozebrać bo potem nie będzie miał pojęcia jak to złożyć s powrotem.
Dobra bo się rozpisałem, ale przynajmniej wyrzuciłem to z siebie :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości