Problem z R-250

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 14 sty 2012, 22:03

Mój brat posiada taki motocykl i niestety ma z nim problemy.
Od nowości motocykl osiągał maxymalnie prędkość 100km/h która graniczyła z cudem. Czytałem na forum, że dużo użytkowników tego motocykla osiąga większe prędkości.
Nie mam pojęcia co mogę zrobić ponieważ sprawdzałem zawory i są jak najbardziej ok. Gaźnik.... Regulowałem bardzo długo i nie dało to żadnych efektów, a nawet były gorsze.
Spalanie też jest bardzo duże bo rzędu 3,5-4l.

Zależy mi na tym, aby motor spalał maksymalnie do 3,5l i miał komfort jazdy przy 80km/h.

Jestem niemal przekonany na 100% ze wina tkwi w gaźniku ale co mam z nim zrobić?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: Deamiens dodano: 14 sty 2012, 22:45

Pytanie brzmi, przy jakich obrotach? Jak ma krótkie przełożenie (nie wiem jakie jest seryjne), to na pełnym gazie nic dziwnego że więcej nie poleci a tyle łyka. A połowę opisów prędkości można (bez urazy dla opisujących!) włożyć między bajki :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 14 sty 2012, 22:58

Przełożenie ma oryginalne i jest to chyba 14-32 i ma max obroty wszystkowyje lata i nie jedzie więcej jak 100km/h a teraz po próbach regulacjo jedzie 80km/h. Co do prędkości to po co mają inni ją wymyślać? Myślę że to bez sensu ale moze się mylę. Zastanawia mnie czy ta blokada w gaźniku rzeczywiście jest czy nie. A i czy zmiana tylniej zębatki o jeden ząb dużo da?
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: kacpero dodano: 14 sty 2012, 23:07

osobiście nie szukałbym przyczyny w gaźniku. Albo to jakaś wersja z kryzą (tutaj może być gaźnik, względnie w wydechu) albo tłumią go katalizatory. Osobiście na początek "przeczyściłbym" mu układ oddechowy :)) sprawdź zasilanie powietrza (średnice gardzieli dolotowej, może jakiś śmieć blokuje, zafajdany filtr) i kompletna "wentylacja" kominów.
Im głębsze gardło tym większa przyjemność :))
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 14 sty 2012, 23:10

A zapomniałem dodać że filtr spr i wszystko ok a wydech jest przewiercony: nie ma ostatniej blaszki + 2 kolejne przewiercone i wywalone zawiracze spalin.. Tylko katalizatory siedzą
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: Deamiens dodano: 14 sty 2012, 23:16

Rada dobra, o ile nie rozwijałby pełnej prędkości obrotowej :) A wnioskując z "ma max obroty wszystkowyje lata" można obstawiać po prostu przełożenie, ew. w skrajnych wypadkach ślizgające się sprzęgło. Co nie zmienia faktu, że sprawdzenie układu oddechowego też jest wskazane.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 14 sty 2012, 23:22

Wydechy tak będą chyba rozcięte w maju/czerwcu jak będe miał wolne (matury :) ) A czy ta zębatka tylna 31 da dużo bo jeden ząb to nie za dużo :P
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: Marcel dodano: 15 sty 2012, 09:19

też się nad tym zastanawiam - ja jednak myślałem o wymianie zębatki zdawczej i zmianie dyszy.
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 16 maja 2011, 22:54
Lokalizacja: Niegoszowice k. Krakowa
Motocykl: Romet R250
Tel. kom.: 501360792
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 15 sty 2012, 10:41

Dyszę zostawię w spokoju bo są 95 jak dobrze pamiętam
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: andrzej dodano: 15 sty 2012, 11:05

matrix pisze:Wydechy tak będą chyba rozcięte w maju/czerwcu jak będe miał wolne (matury :) ) A czy ta zębatka tylna 31 da dużo bo jeden ząb to nie za dużo :P


Zębatka tylna nie zmieni zbytnio jego prędkości ale pomaga.
Wydłużają się biegi i znikają wibracje przy pewnych prędkościach.
Co do prędkości, to mój Jelonek od zawsze latał z prędkością 120 km/h a przy dobrych wiatrach i z górki bujał się do 130 (według wskazań licznika).
100 km/h dla mnie jest prędkością do jazdy, przy której spala nie więcej niż 3.5 litra.

Powiedz, czy przy tej jeździe na maksa nie ma objawów przerywania, nie szarpie?

Czy był to motocykl kupiony od nowości czy od kogoś?
Może masz moduł zapłonowy jakiś inny niż fabryczny?
Zawory ustawiłeś na jakie wartości?
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron