close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

problem z bakiem i nie tylko!!!

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: kubus1827522 dodano: 22 gru 2008, 16:35

Prosze o rady w pewnej nurtującej mnie kwestii. A mianowicie okryłem niedawno że w moim baku pływa sporo kawałkow farby odrywającej sie z wnętrza baku. :zalamka:
Z pozbyciem sie tego raczej nie będzie problemu, bo wystarczy odkręcić bak, wylać wszystko no i wypłukac rozpuszczalnikiem. Przy okazji możnaby przeczyścić filter paliwa. Ale jak powstrzymać dalsze odpadanie tego paskudztwa??? :(
No i kolejny problem to czy mogły się przedostac resztki tej farby np.: do gaźnika? W nowym sezonie tak czy tak chciłbym oddać moto do regulacji i czyszczenia gaźnika!

pomocy _boisie
kubus1827522
 

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: andrzej dodano: 22 gru 2008, 16:52

Łatwo sie nie pozbędziesz odpadającej farby a wręcz chyba nawet nie ma na to szans.

Możesz jedynie zabezpieczyć się przed ewentualnym zatkaniem gaźnika poprzez dodatkowy filtr paliwa.
Kranik sam w sobie ma siateczkę, która uniemożliwia przedostawanie się grubszych kawałków ścierwa pływającego w gaźniku.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: kacpero dodano: 22 gru 2008, 19:05

Amamtorzy i zwolennicy zabytkowych motocykli napotykali podobny problem - rdza wewnątrz zbiornika paliwa. Jest na to sposób - zaznaczam, że znam go z opowiadań, nie z praktyki. Do wnętrza zbiornika wsypuje się drobno potłuczone szkło, taki praktycznie piasek szklany. Zakręcasz wlew paliwa i potrząsasz zbiornikiem do uzyskania pożądanego efektu :rotfl: Śmieję się bo to proces wymagający dość długiego "potrząsania" ale ponoć przynosi doskonałe efekty. Później należy zbiornik wypłukać (najlepiej benzyną, jest neutralna) i zapie...... w trasę bez stresu :mrgreen: :buttrock:
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: kubus1827522 dodano: 22 gru 2008, 20:54

dittos pisze:a ja myślę z kolei, że tankowanie zawsze do pełna może przynieść pożądany efekt, czyli ograniczenie lub brak rdzy.
Na zimową przerwę wszelkie poradniki w internecie polecają zatankować pod korek ofkoz :D


Co do tego tankowania do pełna, to jest z tym mały problem. Gdy wleje na maxa benzyny,tzn pod korek, po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zauważam smugi benzyny wylewajacej się spod korka!! Ale na to już mam pomysł, dodatkowa podkładka gumowa pod korkiem!!!
A na zime i tak zalałem już do pełna. Raczej przy obecnej pogodzie nigdzie się nie wybiorę!! Mam tylko nadzieję, że zima będzie krótka i szybko wrócimy do naszych dwóch kółek!! :tango: :chopper2:

kacpero pisze:Amamtorzy i zwolennicy zabytkowych motocykli napotykali podobny problem - rdza wewnątrz zbiornika paliwa. Jest na to sposób - zaznaczam, że znam go z opowiadań, nie z praktyki. Do wnętrza zbiornika wsypuje się drobno potłuczone szkło, taki praktycznie piasek szklany. Zakręcasz wlew paliwa i potrząsasz zbiornikiem do uzyskania pożądanego efektu :rotfl: Śmieję się bo to proces wymagający dość długiego "potrząsania" ale ponoć przynosi doskonałe efekty. Później należy zbiornik wypłukać (najlepiej benzyną, jest neutralna) i zapie...... w trasę bez stresu :mrgreen: :buttrock:


Z tym szkłem to nie byłby taki zły pomysł. Ale zastanawiam się bardziej nad piaskowaniem. Choc nie wiem czy dało by rade czły zbiornik wypiaskowac od środka!

Wielkie dzięki chłopaki za cenne rady!! pozdro :buttrock:
kubus1827522
 

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: scOti dodano: 22 gru 2008, 20:57

gwarancja juz sie skonczyla? ciezka sprawa z tym bakiem, w najgorszym razie mozna zamowic z UK (linki w dziale gielda)
scOti
 

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: kubus1827522 dodano: 22 gru 2008, 22:39

Niestety gwarancja już dawno się skończyła, mój moto liczy już trzy wiosny!
A nad zamówieniem nowego z uk jeszcze pomyśle,
Dzięki za pomysł!

pozdro :motor:
kubus1827522
 

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: dorplas dodano: 22 gru 2008, 23:58

a ja się tak zastanawiam od kiedy maluje się zbiornik paliwa od wewnątrz!?
z reguły jest to goła blacha przy nowościach konserwowana olejem
----------------------------------------------------------------------------------
Myśl Za Dużo! a stworzysz problem, którego wcześniej nie było!
Awatar użytkownika
dorplas
Klubowicz
 
Posty: 1538
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: Largo dodano: 23 gru 2008, 01:17

Ja Ci doradzam odkręcić zbiornik i wrzucić do środka trochę ołowianych kulek - np wędkarskich "śrucin" lub śrutu do wiatrówek. Wrzuć tego ze dwie garści i pobaw się w grzechotkę. Farba powinna się oderwać. Na koniec wypłucz wszystko rozpuszczalnikiem. Na zimę zalewaj pod korek, ale pamiętaj, że przy wyższej temperaturze paliwo zwiększa swoją objętość znacznie bardziej niż zbiornik i dlatego może Ci się przelewać z okolic korka. Więc zachowaj umiar. Pamiętaj, że nigdy nie zalejesz tyle, żeby cały zbiornik był w benzynie, a to ze względu na jego kształt. Od czasu do czasu możesz potrząsnąć motocyklem, aby zbierająca się woda na górze zbiornika przemieszała się z benzyną. No chyba, że tankujesz taką, co to tej wody nie ma wcale [utopia] :D
Pozdrawiam i życzę udanego czyszczenia zbiornika! :]
Largo
 

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: Greedo dodano: 04 sty 2009, 03:11

Testowałem na baku od MZ ETZ 150 - wlej tam trochę nitro i potrząśnij. Tylko żeby nie uszkodzić lakieru, odkręć kranik i przez niego wylej syf. Możesz tam też wrzucić trochę ostrych kamyczków dla lepszego efektu.
Awatar użytkownika
Greedo
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 31 maja 2008, 20:09
Lokalizacja: Stolica
Motocykl: Japoński x4 i chiński czoper:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

problem z bakiem i nie tylko!!!

Postautor: kubus1827522 dodano: 04 sty 2009, 11:47

Dzieki Greedo, n apewno skorzystam z Twojej rady. Musze sie za to wziąść jak tylko znajde roche wolnego czasu.

pozdro :))
kubus1827522
 

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości