Luz na zębatce

Re: Luz na zębatce

Postautor: Michał_66 dodano: 14 maja 2014, 09:02

Peliks pisze:
Michał_66 pisze:zajrzyj tam zajrzyj bo jak widać na załączonym powyżej obrazku do czego może doprowadzić luz na zębatce


Sorki Michale ale u Foxia to nie luz na zębatce zdewastował koło a zbyt mocno naciągnięty łańcuch. Pozdrawiam. Peliks.

zgadzam się Mareczku że w tym przypadku dużo winy miał naciąg :D ale fakt faktem gdy nie usuwa się luzu na czas to efekt może być podobny :D
Michał_66
 

Re: Odp: Luz na zębatce

Postautor: Michał_66 dodano: 14 maja 2014, 09:08

fsomr88 pisze:Witam, problem nie dotyczy samego rozebrania tyl

ko tego jak to jest zbudowane, zebatke mogę odciągnąć do siebie więc zastanawiam się co te śruby właściwie trzymają, tuleje? Czy śruby idą do felgi? Pytam bo one trzymają się sztywno. Bez podnosnika raczej ciężko to rozebrać.

Luz na łańcuchu to jakieś 25-30mm

śruby trzymają się zębatki a z drugiej strony są kołki które wchodzą w tuleje
nie potrzeba podnośnika wystarczy klocki mieć przygotowane
i jakiś kolega do pomocy stawiasz moto na kosie pochylasz na siebie kolega z drugiej strony podkłada klocki pod ramę potem przechylasz na drugą stronę i podkładasz klocki z drugiej strony i moto już ma koło w powietrzu :D
ja tak robię w Kawie która waży dwa razy tyle co Romek i nie potrzebuje podnośnika
Michał_66
 

Re: Luz na zębatce

Postautor: Michałeczek dodano: 14 maja 2014, 18:28

Albo ja mam niezłą krzepę albo... :)
R150 i R250 mają zbliżoną wagę.
Postawiłem normalnie moto na tej jego podwójnej stopce. Przygotowałem dwa drewniane klocki (pomocne przy późniejszym ponownym zamontowaniu koła bo można je podłożyć i unieść koło). Poluzowałem łańcuch, odkręciłem z obu stron śruby, wybiłem ośkę na której utrzymywane było koło, pozbyłem się łańcucha z tylnej zębatki i... już miałem koło wraz z zębatką poza moto. Można wtedy odkręcić sobie zębatkę, wszystko oblukać łącznie z gumami zabieraka, otworami, śrubami a nawet szczękami hamulca tylnego.
Że tak powiem - więcej jest roboty z babą wieczorem niż z demontażem tego ustrojstwa :)
Awatar użytkownika
Michałeczek
Forumowicz
 
Posty: 73
Rejestracja: 09 wrz 2010, 10:04
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Luz na zębatce

Postautor: fsomr88 dodano: 14 maja 2014, 19:04

Teraz ja czegoś nie rozumiem. Dziś zdjąłem pierścień segera zabezpieczający zębatkę przed spadnięciem i pociągnąłem do siebie zębatkę. Te sruby wypadły z tulejek więc nie trzymają się tam na sztywno, tak powinno być? Może podkładka która jest między pierścieniem a zębatką jest zbyt cienka i jest luz na niej?
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na zębatce

Postautor: Michał_66 dodano: 14 maja 2014, 19:21

te sruby są tam wciskane i nie są na sztywno są tam osadzone dość ciasno ale musi być możliwość ich wyjęcia jeżeli wyleciały dośc lekko to znaczy że tuleje są już wybite
Michał_66
 

Re: Luz na zębatce

Postautor: DaJan dodano: 14 maja 2014, 20:15

Szacun...Deamiens ma patent na te sruby i tulejki....pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Re: Odp: Luz na zębatce

Postautor: fsomr88 dodano: 14 maja 2014, 21:52

No to szczerze jak mam je wymieniać co tysiąc kilometrów to chyba wolę je dorobić z jakiegoś innego materiału... Ech... Tym bardziej że guma jest w świetnym stanie a to wbrew logice że wybiła się stalowa tuleja...
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Re: Odp: Luz na zębatce

Postautor: Karol dodano: 14 maja 2014, 22:49

fsomr88 pisze:No to szczerze jak mam je wymieniać co tysiąc kilometrów

Nie wiem dlaczego co tysiąc, ja wymieniłem po 16 tys. przy okazji wymiany całego napędu, a i dłużej mógłbym jeszcze na starych tulejach pośmigać.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Luz na zębatce

Postautor: fsomr88 dodano: 17 maja 2014, 13:20

Witam, po rozebraniu nie jest ciekawie. Średnica sworzni jest mniejsza niż średnica w tulei metalowo gumowej. Dodatkowo średnica wewnętrzna otworu na piastę w zębatce jest większa niż piasta w kole a podkładka pod pierścieniem segera jest zbyt cienka dzięki czemu cały napęd lata na boki. To wszystko jeszcze mało, luz na wieloklinie zębatki napędowej łańcucha jest tak duży, że również wszystko lata na prawo i lewo.

Jedyny "sposób" na to to dotoczenie nowych tulei z poliuretanu, nowej podkładki pod pierścień segera i kupno ciaśniejszej zębatki napędowej.
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na zębatce

Postautor: beniamin82 dodano: 17 maja 2014, 14:00

Jeżeli chodzi o zębatkę zdawczą to tam muszą być luzy " na boki", innych nie powinno być.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron