pingwin pisze:Co do rometa to są części ale nie w wolnej sprzedaży tylko dla serwisów i tylko dla klientów którzy zakupili ich pojazdy..
Handel częściami jest nieopłacalny i bardzo trudny. U nas w firmie generalnie nie obsługujemy innych klientów poza naszymi co oznacza że części generalnie się nie kupi. Jest to bardzo dobra polityka aby tego typu pojazdy kupować w firmach profesjonalnie się tym zajmujących a nie gdzieś u amatorów. Romet ma droższe pojazdy ale gwarantuje klientom częsci czego inni dystrybutorzy nastawiają się tylko na czysty zysk a nie opiekę posprzedażną.
Tak też myślałem, że części są (widziałem na własne oczy) ale niestety nie dla wszystkich. To zrozumiałe, że Romet stosuje taką politykę, chroniącą swoje interesy i swoich klientów. Mogli by jednak innym też sprzedawać ale ze sporym zarobkiem. Kupiłeś sprzęt w Romecie masz 80% rabatu na części zamienne a inni niech bulą jak kupili byle gdzie. Myśle, że nie było by tu żadnych problemów z częściami gdyby nie utrudniony dostęp w chinach. Łatwiej kupić cały motocykl, niż części do niego. Trzeba najpierw zapłacić a potem nie zawsze dostaje się to co się zamawiało, zwłaszcza jeśli chodzi o małe elementy. Natomiast droga reklamacji z Chinami to wyższa szkoła jazdy a koszty transportu trzeba łyknąć samemu.
Czyli ci co kupili w Romecie mogą spać spokojnie a reszta ma przechlapane, no chyba, że się jest szefem KCM to się ma fory
