Luzy zaworów

Luzy zaworów

Postautor: Leon7112 dodano: 13 lis 2008, 12:58

Co do regulacji gaźników to zdania są tak podzielone że nie wiadomo gdzie tkwi prawda, w jednych moto potrzebna regulacja w innych nie. W naszych przy ustawieniu 0,05 powinny się przebarwiać kolanka, a się nie przebarwiają. Podjąłem się wymiany na puste, to je wymienie :D ,i nie będę nic regulował zobaczymy co się będzie działo. Zamontowałem je prowizorycznie ( są jeszcze przed chromowaniem i montażem uchwytów) i syn stwierdził że pracuje jak HD :)) muzyka dla ucha.
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 13 lis 2008, 15:09

Z chęcią posłucham jak Twoja maszyna pracuje na tych tłumikach :D Jeśli będzie ok to też wymienię, bo jak już pisałem kiedyś był taki plan, ale z powodu sprzecznych opinii postanowiłem się wstrzymać.
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Leon7112 dodano: 13 lis 2008, 19:38

Largo pisze:Z chęcią posłucham jak Twoja maszyna pracuje na tych tłumikach :D Jeśli będzie ok to też wymienię, bo jak już pisałem kiedyś był taki plan, ale z powodu sprzecznych opinii postanowiłem się wstrzymać.


Posłuchasz, ale dopiero chyba w nastepnym sezonie. W okresie zimowym planuje jeszcze malowanie areografem i przeróbkę siedzeń szczególnie tylnego. A co do sprzecznych opinii to sam jestem ciekaw co się bedzie działo, ale najlepiej wypróbować na własnej skórze i przekazać potomnym :)) .
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

Luzy zaworów

Postautor: abu dodano: 13 lis 2008, 22:26

Potwierdzam wszystko co napisał Andrzej, oprucz tego że na wysokich "nie było źle" było rewelacyjnie i to bez żadnych regulacji.
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 24 lis 2008, 00:53

Regulacja zaworów w Romecie R-250
Regulacja zaworów tylko z pozoru wydaje się być skomplikowaną. Tak naprawdę wystarczy kilka kluczy i możemy sprawdzić, czy nasz motocykl ma właściwie ustawione zawory, co jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika.
Poniżej w punktach podaję kolejność wykonywanych czynności. Doradzam uszykować wszelkie niezbędne narzędzia przed przystąpieniem do regulacji. Następna wersja tego „podręcznika” będzie zawierała nazwy i rozmiary kluczy, gdyż w tej chwili ich nie pamiętam ;) Podam tylko kilka:
- szczelinomierz
- klucze płaskie: 9mm, 10mm, 13mm
- klucze nasadowe: 14 lub 17mm oraz klucz do świec
- klucz do regulacji zaworów (niektórzy regulują szczypczykami, jednak to może doprowadzić do wytarcia się łebka pokrętła, a w konsekwencji do niemożliwości regulacji)
- nóż do zdejmowania zaślepek pokrywy świec (najlepiej o zaokrąglonej końcówce)
- klucze imbusowe do odlecenia pokrywy świec oraz pokrywy zaworów

A więc jeśli mamy już trochę czasu, miejsce, światło i motocykl z chłodnym silnikiem możemy przystąpić do regulacji. A więc po kolei:

1. Zdejmij zbiornik (pamiętaj o zamknięciu i odłączeniu kranika od wężyka paliwa)

Obrazek

2. Odłącz wszystkie przewody, które są na stałe podłączone do zbiornika (u mnie 4 złączki)
3. Odkręć regulator napięcia

Obrazek

4. Zdemontuj osłony świec (najpierw zaślepki, które są wciśnięte w śruby i trzeba je lekko podważyć nożem lub paznokciem)

Obrazek

Obrazek

5. Zdejmij fajki i zaczep razem z cewkami zapłonowymi o ramę, tak aby nie przeszkadzały przy dalszych pracach
6. Wydmuchaj gniazdo świec sprężonym powietrzem (można też mocno dmuchnąć pompka rowerową) tak aby usunąć wszelkie paprochy mogące wpaść do cylindra i go uszkodzić
7. Odkręć śruby mocujące pokrywę układu rozrządu
8. Odkręć zaślepki pod którymi znajdują się śruba do ustawiania GMP oraz znacznik GMP (znajdują się one z prawej strony silnika)

Obrazek

Obrazek

Oznaczeniem GMP może być literka „T” lub tak jak u mnie po prostu kropka.
9. Ustaw GMP między suwem sprężania, a suwem pracy, poprzez przekręcanie śruby i ustawienie znacznika GMP po środku otworu znacznika (zawory w tym momencie powinny być zamknięte - uniesione do góry - mamy szczeliny między zaworem, a popychaczem :D )

Obrazek

10. Sprawdź kolejno wszystkie zawory przy użyciu szczelinomierza, aby upewnić się, że regulacja jest konieczna.
Zawory ssące znajdują się przy gaźnikach, a wydechowe – analogicznie – przy wydechach
Należy pamiętać, że tłoki chodzą na przemian i najpierw sprawdzamy dwa zawory przy pierwszym cylindrze (tam gdzie znajdujemy się między suwem sprężania, a suwem pracy), a następnie wykonujemy jeden obrót wałem i sprawdzamy zawory na drugim cylindrze.
Działanie silnika czterosuwowego:
http://pl.youtube.com/watch?v=zBOggcrdEfU

Obrazek
Zaworami nazwałem ich śruby regulacji

11. Kluczem płaskim odkręć śrubę kontrującą trzymając jednocześnie kluczem do zaworów łebek zaworu

Obrazek

12. Kluczem do zaworów ustaw wymagany odstęp sprawdzając szczelinomierzem, kiedy odstęp będzie odpowiedni
13. Szczelinomierz powinien wchodzi z oporem między popychacz a zawór. Nie powinno być możliwości, aby wszedł listek większy jak i mniejszy. Listek szczelinomierza powinien się uginać przy wkładaniu w szczelinę, jednak powinien być możliwy do wyciągnięcia
14. Po wyregulowaniu zaworu dokręć nakrętkę kontrującą, trzymając jednocześnie klucz do zaworów na łebku zaworu. Po dokręceniu sprawdź ustawienie zaworu szczelinomierzem. Dokręcania dokonuj bardzo ostrożnie, aby nie rozregulować ustawienia.
15. Po ustawieniu wszystkich zaworów upewnij się, czy GMP został poprawnie ustawiony. Aby dokonać weryfikacji ustawień znacznika obracaj śrubę regulacji GMP (wał korbowy) i obserwuj zawory. Kiedy zawór otwiera się maksymalnie tłok powinien być w Górnym Martwym Punkcie (możesz to sprawdzić np. ołówkiem - ważne! - uważaj, aby nie zarysować powierzchni tłoka lub nie wrzucić do środka jakichś opiłków lub innego brudu, który mógłby uszkodzić gładź cylindra lub tłok.
16. Teraz załóż wszystko w odwrotnej kolejności do zdejmowania.
17. Pamiętaj o podłączeniu przewodów i kranika.

Link do filmiku:
http://pl.youtube.com/watch?v=SZ58gRKRuMg

Ustawienia zaworów to 0,10 ssące i 0,15 wydechowe. Niektórzy ustawiają też oba na 0,05. Osobiście nie sprawdziłem tego ustawienia, ale Andrzej tak ma i poleca. W razie pytań kontaktujcie się z Nim.

Wszystkie śruby dokręcaj dokładnie i z wyczuciem. Pamiętaj o dokładnym wciśnięciu zaślepek śrub mocujących pokrywy świec.
Bardzo ważne jest również dokładne wyczyszczenie gniazda świec przed ich demontażem. Nie można dopuścić, aby w trakcie regulacji do wnętrza cylindra dostał się jakikolwiek brud. Świece musze być wykocone, aby nie powstawała kompresja, która znacznie utrudniłaby ustawienie GMP.
GMP – jest to punkt, w którym tłok jest w swoim najwyższym położeniu, a zawory powinny być zamknięte (podniesione do góry). W tym momencie tłok nie idzie ani do góry ani na dół, dlatego ten moment nazywamy MARTWYM punktem. Również zawory nie powinny się poruszać.
Dziękuję Sławkowi (Jawosowi) za regulację zaworów w moim Romecie R-250 oraz za wszelkie inne prace wykonane przy mojej maszynie!

Obrazek
Mechanik przy pracy ;)

Zdjęcia i opracowanie Adam Król (Largo)
Opracowane na potrzeby Klubu Chińskich Motocykli

Zdjęcia zapewne szybko znikną i jeżeli ktoś chce to może ściągnąć plik doc (otwierany w MS Word) z mojego Chomika (Motocykl/Akcesoria i dodatki/Inne/Regulacja zaworów). Inny sposób to wejście na naszą skrzynkę kcm.2008@o2.pl i pobranie z katalogu "Instrukcje". Mogę też wysłać plik na maila po wiadomości na priva.
W celu obejrzenia filimka, który nakręciłem telefonem podczas regulacji zaworów otwórz plik „Regulacja zaworów” za pomocą programu „QuickTime”. Można go za darmo pobrać ze strony producenta lub np. z http://WWW.dobreprogramy.pl

Jeżeli ktoś doszuka się jakichś błędów to proszę o korektę.
Życzę powodzenia w regulacji! :D

Poprawiłem post wrzucając zdjęcia na "fotosik.pl". Zobaczymy, czy to coś da...
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 01:02 przez Largo, łącznie zmieniany 6 razy
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: scOti dodano: 24 lis 2008, 01:24

:oklasky: świetna robota !

co do GMP - to górny martwy punkt - tak by łatwiej było zapamiętać
scOti
 

Luzy zaworów

Postautor: Shipp dodano: 24 lis 2008, 08:03

Wszysko OK, po kolei i jak należy, tylko po co odkręcac zbiornik paliwa...? Mi nigdy nie przeszkadzał przy wykonywaniu tej czynności.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Luzy zaworów

Postautor: pinio dodano: 24 lis 2008, 11:14

Brawo Largo!A tak na marginesie co ile km. powinno się regulować?MA ktoś instrukcje do Rebelki 250? _bezradny
Awatar użytkownika
pinio
Forumowicz
 
Posty: 213
Rejestracja: 18 cze 2008, 08:50
Lokalizacja: Rogożno Wlkp.
Motocykl: Romet R 250>ZZR600>EN500
Tel. kom.: 600258112
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 24 lis 2008, 11:53

Zrób regulacje zaraz po kupnie, bo np u mnie było rozregulowane. Później gdzieś po około 1500 sprawdź, czy wszystko jest ok. Później możesz jeździć spokojnie i ewentualnie zajrzeć przy jakichś 6000km. Dalej to już chyba wystarczy raz na 5-6 tys. km.
Co do zbiornika - zdjęcie go zajmuje chwilkę (wystarczy odkręcić dwie śruby i wysunąć go "do siebie" z gumowych uchwytów), a dzięki temu mamy więcej miejsca do regulacji i lepiej wszystko widać. Można oczywiście zrobić to bez zdejmowania zbiornika, ale jest wygodniej jest przy pustej ramie :]
A zdjęć już nie ma :D
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: pinio dodano: 24 lis 2008, 12:21

A jak to jest z tym luzem,0,05 lub 0,10 to które jest właściwe jeśli tak i tak jest ok? _bezradny
Awatar użytkownika
pinio
Forumowicz
 
Posty: 213
Rejestracja: 18 cze 2008, 08:50
Lokalizacja: Rogożno Wlkp.
Motocykl: Romet R 250>ZZR600>EN500
Tel. kom.: 600258112
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron