close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Ziiimna rura...

Ziiimna rura...

Postautor: Mort dodano: 10 lip 2009, 18:15

Witam

Mam taką oto wątpliwość :)

Po około 30 sekundach od uruchomienia zimnego silnika jeden cylinder jest już ciepły, natomiast drugi zimny, jak gdyby nie pracował na wolnych obrotach. Po około 5 minutach, jeden z cylindrów jest już gorący, natomiast drugi ledwo „letni” (Prawy – ciepły, lewy – zimny). Po przejechaniu 50 km da się ręką wyczuć różnice temperatury. Po odłączeniu fajki od lewej świecy, motor uruchamia się normalnie i chodzi normalnie, po odłączeniu fajki prawej (ma wtedy chodzić tylko na tym zimnym cylindrze) motor chodzi, ale tylko gdy utrzymuje wysokie obroty, na niskich gaśnie od razu.

Dodatkowo, z rury lewego cylindra strasznie kaszle gdy jest zimny. Dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, na luzie chodzi w miarę równo. Choć ten nieszczęsny lewy cylinder szybciutko się ochładza na luzie. Dodatkowo, wydechy lewej rury są o wiele zimniejsze niż prawej.

Aha, świece wymienione - napewno, gaźnik wyregulowany – podobno. Przed chwilą wróciłem z serwisu w którym mechanik w tym co opisałem powyżej nie widzi żadnego problemu :/ Jedynie podobno gaźnik wyregulował i wyczyścił.

Mam nadzieję ze w miarę szczegółowo opisałem o co chodzi, będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, jak można ten problem, o ile nie jest to przypadłość wszystkich rometów usunąć :)
Mort
 

Ziiimna rura...

Postautor: tamik78 dodano: 10 lip 2009, 19:35

Hmm. Może coś nie tak z iskrą?
Sprawdź przewody które idą do cewki/cewek zapłonowych, może coś nie łączy?
Możesz też spróbować podłączyć fajki odwrotnie - to znaczy tą co idzie do lewego cylindra podłącz do prawego i analogicznie drugą. Uwaga, ostrożnie, nie wiem czy sięgną przewody. Jak po tej operacji zimny będzie przeciwny cylinder to prawdopodobnie masz problem z przewodami zapłonowymi lub samą cewką.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Ziiimna rura...

Postautor: scOti dodano: 11 lip 2009, 02:27

banalne, ale czy odpalasz moto na stopce ?

czy siedzac na nim, ew na stopce centralnej?
scOti
 

Ziiimna rura...

Postautor: Mort dodano: 11 lip 2009, 10:43

Odpalam go różnie, czasem siedząc na nim, czasem na stopce.

Fajki są dobrze dociśnięte.

Wydaje mi się że iskra jest, skoro pali na wyższych obrotach i zamiany świec miejscami nic nie dają.

Zaworami postaram się zająć dziś. Przy okazji sprawdzę przewody. A propo, mechanik, gdy mu powiedziałem że chciałbym mieć zawory ustawione na 0.10 i 0.15 powiedział że tak się absolutnie nie robi :)

Dzięki za wszystkie sugestie!
Mort
 

Ziiimna rura...

Postautor: Leon7112 dodano: 11 lip 2009, 11:56

Mort pisze:Odpalam go różnie, czasem siedząc na nim, czasem na stopce.

Fajki są dobrze dociśnięte.

Wydaje mi się że iskra jest, skoro pali na wyższych obrotach i zamiany świec miejscami nic nie dają.

Zaworami postaram się zająć dziś. Przy okazji sprawdzę przewody. A propo, mechanik, gdy mu powiedziałem że chciałbym mieć zawory ustawione na 0.10 i 0.15 powiedział że tak się absolutnie nie robi :)

Dzięki za wszystkie sugestie!


Ja bym postawił na świece, u mnie było podobnie niby iskra była, ale latała po całej świecy a nie tam gdzie powinna. Kup najzwyklejsze od skutera wymień oby dwie i zobaczysz, ja tak zrobiłem i powiem ci że na tych skuterowych długo jeździłem bo mi ładnie pracował. A jakie ustawienia zaworów zaproponował ci twój mechanik ?.
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

Ziiimna rura...

Postautor: Mort dodano: 11 lip 2009, 12:02

Nic mi nie zaproponował. Chciał mnie chyba mieć z głowy po prostu (pierwszy raz tam byłem).

Świece już wymieniałem i zamieniałem miejscami, nie pomogło. Teraz spróbuje zamienić miejscami przewody.

Zamieniłem przewody, dzieje się dokładnie to samo, lewy zimny, prawy chodzi.

Czy ktoś mógłby w swoim R250 odłączyć prawą fajkę od świecy i uruchomić silnik? Może to tak ma być, że na niskich obrotach chodzi tylko jeden gar.
Mort
 

Ziiimna rura...

Postautor: pinio dodano: 12 lip 2009, 22:15

Nie kombinuj.U mnie musze cięgno ssania mocniej wyciągać.Miałem ten sam objaw.Sprawdż czy możesz mocniej wyciągnąć lub sprawdz czy oba te grzybki od ssania podnoszą się przy pociągnięciu cięgna ssania.Naprawde chodzi o dosłownie milimetr. :)
Awatar użytkownika
pinio
Forumowicz
 
Posty: 213
Rejestracja: 18 cze 2008, 08:50
Lokalizacja: Rogożno Wlkp.
Motocykl: Romet R 250>ZZR600>EN500
Tel. kom.: 600258112
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Ziiimna rura...

Postautor: DRAGO. dodano: 13 lip 2009, 18:08

Nie jestem specem od R250 ale stawiam na lużne przewody wysokiego napięcia
A i jeszcze jedno jeśli masz go na gwarancji a mechanik serwisu nie widzi problemu niech da ci to w jakiś sposób na piśmie
a tylko dlatego że najprawdopodobniej to będzie przyczyną innych uszkodzeń takich jak przebarwienie lub co gorsza przepalenie
się tłumika tego cylindra który żle pracuje . Ja w swoim R250 V zrezygnowałem z gwarancji i wszystko robie teraz już sam
a to tylko dla tego że mój serwis to kompletna kicha np. nie mogłem rozkręcić gażnika tuż po czyszczeniu bo śruby były zapieczone
podejrzewam że przy przeglądzie ograniczali się tylko do wymiany oleju i nic więcej nie robili.


SZEROKIEJ DROGI .
Awatar użytkownika
DRAGO.
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2009, 17:26
Lokalizacja: Legnica
Motocykl: Romet R250V
Tel. kom.: 664045213
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Ziiimna rura...

Postautor: Mort dodano: 13 lip 2009, 20:31

Grzybki sprawdzę jutro, dobry pomysł.

Natomiast przewody nie są luźne bo ich zamiana nic nie daje. Prawy cylinder chodzi dobrze, lewy na wolnych obrotach wcale :(
Mort
 

Ziiimna rura...

Postautor: bosbrun dodano: 13 lip 2009, 22:26

mam ten sam problem udało ci sie ustalic przyczyne?
bosbrun
 

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość