światła awaryjne??

światła awaryjne??

Postautor: kubus1827522 dodano: 28 lip 2009, 20:10

:dziendobry:
Drodzy koledzy, wie ktoś może jak coś takiego zamontować do naszych motorków?? Kabelki dzisiaj sprawdzilem i zrobilem nawet próbny montarz z przełącznikiem. Wyszło z tego tyle, że same awaryje działają, ale jak właczam kierunkowskaz (lewy lub prawy) zapalaja się wszystkie cztery kierunki na raz!!! Tak jak po włączeniu awaryjnych.
Może ktoryś z bardziej doświadczonych kolegów robił już coś takiego nie koniecznie w swoim moto!!

Z góry dziękuje za radzy :dzieki:
kubus1827522
 

światła awaryjne??

Postautor: Leon7112 dodano: 28 lip 2009, 21:31

Wydaje mi się że Luca takowe posiada, ale nie jestem pewny czy to są awaryjne czy ma podłączony alarm pod kierunki. Chyba tylko Zipp Raven posiada seryjnie zamontowane awaryjne.
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

światła awaryjne??

Postautor: Luca dodano: 29 lip 2009, 08:59

Nie mam awaryjnych, to tylko alarm :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

światła awaryjne??

Postautor: Peter dodano: 27 lip 2011, 17:10

Odświeżę temat. Zrobił już ktoś sobie awaryjne i ma schemacik jak,co i gdzie podłączać ?
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

światła awaryjne??

Postautor: skopi dodano: 28 lip 2011, 07:25

zrobiłem, podłaczenie -ytoche roboty, potrzebujesz przełacznik 3 pozycyjny podświetlany jezeli chcesz aby mrugał jezeli nie to 2 pozycyjny, bezpiecznik 2,5, do + z przwrywacza dajesz na jeden zacisk bezp dalej z bezp na zacisk przełacznika dalej z drugiego zacisku przełacznika dajesz dwa przewody po jednym naprzewód prawego i lewego kierunku :D ot to wszystko
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

światła awaryjne??

Postautor: Peter dodano: 28 lip 2011, 09:25

skopi pisze:zrobiłem, podłaczenie -ytoche roboty, potrzebujesz przełacznik 3 pozycyjny podświetlany jezeli chcesz aby mrugał jezeli nie to 2 pozycyjny, bezpiecznik 2,5, do + z przwrywacza dajesz na jeden zacisk bezp dalej z bezp na zacisk przełacznika dalej z drugiego zacisku przełacznika dajesz dwa przewody po jednym naprzewód prawego i lewego kierunku :D ot to wszystko


Jest szansa byś to rozrysował ewentualnie wsparł jakąś fotką z opisem? ;)
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

światła awaryjne??

Postautor: skopi dodano: 28 lip 2011, 09:28

spróbuje coś naszkicować po południu
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

światła awaryjne??

Postautor: Karol dodano: 09 sie 2011, 20:33

A mówiąc tak łopatologicznie, to wystarczy podłączyć '+' akumulatora do '+' kierunkowskazów z przerywaczem po drodze.
Machnąłem sobie schemat na kolanie i myślę, że to by nawet działało. W praktyce sporo roboty.

Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

światła awaryjne??

Postautor: Peter dodano: 09 sie 2011, 23:48

pakeroso pisze:A mówiąc tak łopatologicznie, to wystarczy podłączyć '+' akumulatora do '+' kierunkowskazów z przerywaczem po drodze.
Machnąłem sobie schemat na kolanie i myślę, że to by nawet działało. W praktyce sporo roboty.

Obrazek


Ja mam zmontowane to w lampie przedniej. Podpięty jestem do istniejącego wyjścia od przerywacza -nowy przełącznik przez diody do linii wejścia do kierunków pomijający istniejący włącznik. Nie ma długiego ciągania kabla, bo jest go tyle co z lampy do włącznika zamontowanego do mocowania lusterka przy pozostałych włącznikach. :D
Obrazek
o Taki schemacik
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

światła awaryjne??

Postautor: Karol dodano: 10 sie 2011, 00:45

Peter, faktycznie, bardzo fajnie rozwiązane. Może kiedyś w przypływie nudy nawet się skuszę na coś takiego.

A propos diod - jeśli ktoś będzie stosował to rozwiązanie, to niech użyje w tym celu podwójnej diody Schottky'ego. Wszystko w jednej malutkiej obudowie i spadek napięcia 2 razy mniejszy niż na diodzie prostowniczej.
Obrazek


A jakiego użyłeś włącznika ? Są na rynku jakieś ciekawe, dedykowane ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość