Druty w silniku

Druty w silniku

Postautor: mkonowrocki dodano: 08 kwie 2010, 00:20

Koledzy i kolezanki

Moze ktos z Was spotkal sie juz z takim problemem (ale go nie opisla jeszcze, bo nic nie znalazlem)

Przy wymianie oleju w silniku, zauwazylem "uczepione" u magnesu sruby spustowej oleju
2 druciki - wygladajace jakby czas jaki temu byly razem zespolone.
(Zdjecia wychodza zlej jakosci, bo nie mam funkcji MAKRO)
Byly to 2 kawalki cienkiego, chromowego drutu (mozliwe, ze przelamane/przerwane na pol) z czego jeden
mial ma 2 "przegiecia" pod katem 90st (jak korba) a na koncu jest zagiety w splaszczone oczko / ucho.
Drugi kawalek jest kompletnie prosty.
Niedomaganiem silnika jest brak mozliwosci znalezienia "N" w trakcie pracy silnika (no chyba, ze sie pochyle
i reka delikatnie porusze dzwignie). Nawet wylaczenie silnika nie powoduje samoczynnego przejscia w "N"

Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie. :pliz:

P.S. / Jak znajde aparat z funkcja MAKRO to zalacze zdjecia.
Awatar użytkownika
mkonowrocki
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: ... i wreszcie jest juz R250
Tel. kom.: 605298926
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Druty w silniku

Postautor: tregas dodano: 08 kwie 2010, 08:53

Ja znalazłem takie druciki odkręcając pokrywę zaworów przy śrubie pokrywy.
Może u ciebie taki drucik wpadł aż na samo dno.
U mnie ten drucik był zaokrąglony jakby pochodził z jakiejś sprężyny.
Tyle mogę w tym temacie.
tregas
 

Druty w silniku

Postautor: mkonowrocki dodano: 08 kwie 2010, 09:17

Pytanie tylko, czy to bylo "wazne" i jaki negatywny wplyw na silinik miec do bedzie.
Silinik pracuje, moto jezdzi, wiec raczej nie odmowie sobie jazdy, jak tylko slonko
zacznie znow przyswiecac mocniej.

Srednica tego drucika to ok. 1-2 mm (chromowany)
Awatar użytkownika
mkonowrocki
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: ... i wreszcie jest juz R250
Tel. kom.: 605298926
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Druty w silniku

Postautor: slick dodano: 08 kwie 2010, 10:07

jestes w 100% pewny ze te druciki wyciekly z olejem, a nie byly juz wczesniej w puszcze do ktorej spuszczales stary olej??
slick
 

Druty w silniku

Postautor: mkonowrocki dodano: 08 kwie 2010, 12:13

nie znalazlem ich w oleju, lecz zdjalem je ze magnesu sruby spustowej oleju,
wiec na 100% pochodza z wnetrza silnika. Aby dostaly sie przy wlewaniu oleju do
silnika, to trzeba byloby je specjalnie ulozyc "wzdluznie" bo inaczej nie weszlyby
przez otwor wlewu.
Awatar użytkownika
mkonowrocki
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: ... i wreszcie jest juz R250
Tel. kom.: 605298926
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Druty w silniku

Postautor: slick dodano: 08 kwie 2010, 13:57

hmmm dziwne - ale sadze ze jesli silnik dziala poprawnie to daruj to sobie (tym bardziej jesli masz na gwarancji) szkoda byloby rozpołówkowac kartery .

Nie wchodzący bieg jałowy (N) to nie wina zlego dzialania silnika tylko jak juz sprzęgła a w najgorszym wypadku skrzyni biegów.

Spróbuj podciągnąć-naprężyć linkę sprzegła (przy klamce, jesli nie da rady to po prawej stronie silnika masz tą linke zaczepioną - spróbuj tam ją podkręcić - potrzeba tam chyba 2 kluczy 12 albo 13) to powinno ci pomóc w wyłapywaniu luzu.

Dla pewności sprawdz tez czy lewa stopka i dzwignia zmiany biegów są prawidłowo dokręcone.

ps. jesli nie masz czym lub nie potrafisz tego zrobic to daj znac - w wekend moge Ci pomóc.
slick
 

Druty w silniku

Postautor: Luca dodano: 12 kwie 2010, 09:57

Może to być jakiś kawałek sprężynki lub jak moto nowe coś się zaplątało przy produkcji.
Ja bym pewnie jeździł dalej i się nie przejmował a neutral wyrobi się z czasem. (chyba, że to jakaś sprężynka od neutrala ale nie była by taka cięka, prędzej od czujnika neutrala, czy coś takiego).
Jednym słowem nie przypominam sobie bym u siebie w silniku coś takiego widział.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Druty w silniku

Postautor: Artur dodano: 13 kwie 2010, 07:41

Witajcie
Ten temacik już kiedyś,kiedyś byŁ poruszany. Ktoś juz znalazŁ jakies druciki przy zlewaniu oleju.
Prawdopodobnie to jakieś Łożysko.

Ps. Jeśli nie ma tego tematu to pewnikiem zostaŁ usunięty wraz z rozŁamem KCM
Awatar użytkownika
Artur
Klubowicz
 
Posty: 272
Rejestracja: 31 maja 2009, 15:51
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: URAL Ranger Yamal 2013
Tel. kom.: 502278629
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 3762340 gg
Wiek: 51

Druty w silniku

Postautor: tedim44 dodano: 21 kwie 2010, 21:42

;-) To było właśnie umie , był to centymetrowy drócik o śr. 1 mm. i wygienty pod kontem 90 st.+ rolka o dł. 12 mm.i śr. około 3 mm.
Moto zachowywało się normalnie , ale oddałem je do serwisu .
Po tygodniowym pobycie w serwisie doszli do wniosku że nic nie bendą rozkręcać - bo przy Hinolach to norma .
Przy okazji zrobili przegląd i wyregulowali zawory - no i zasuwam dalej ;-)
tedim44
Forumowicz
 
Posty: 28
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:27
Lokalizacja: Pomorze
Motocykl: Romet R250
Tel. kom.: 696668621
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Druty w silniku

Postautor: slick dodano: 22 kwie 2010, 08:28

tedim44 pisze: przy Hinolach to norma


debile nie serwisanci.
slick
 

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość