Akumulator

Akumulator

Postautor: Puchol dodano: 04 wrz 2008, 16:59

Panowie czy jeździcie używając oryginalnego akumulatora o pojemności 7Ah czy wymieniliście na większy?
Zadaję to pytanie, bo mój trzyma 2 dni mimo robienia 50 km dziennie.
Nie jestem do końca przekonany czy się ładuje podczas jazdy. Albo czy sam nie jest kopnięty. Są jakieś sposoby na jego sprawdzenie?
Może macie jakieś sugestie co do takiego stanu rzeczy?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2008, 18:33 przez Puchol, łącznie zmieniany 1 raz
Puchol
 

Akumulator

Postautor: mpkostkas dodano: 04 wrz 2008, 17:26

Musisz najpierw sprawdzić ładowanie najlepiej multimetrem

wzrokowo możesz zrobić tak że zapal motor włącz światła i dodaj gazu jeśli światła zaczną świecić jaśniej to jakieś ładowanie jest dokładnie sprawdzisz tylko multimetrem lub jakimś innym woltomierzem :autko:
Awatar użytkownika
mpkostkas
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:24
Lokalizacja: Ko?min wlkp.
Motocykl: R250
Tel. kom.: 600896163
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Akumulator

Postautor: Puchol dodano: 04 wrz 2008, 17:39

mpkostkas pisze:Musisz najpierw sprawdzić ładowanie najlepiej multimetrem

wzrokowo możesz zrobić tak że zapal motor włącz światła i dodaj gazu jeśli światła zaczną świecić jaśniej to jakieś ładowanie jest dokładnie sprawdzisz tylko multimetrem lub jakimś innym woltomierzem :autko:


A sam używasz akumulatora o tak małej pojemności czy wstawiłeś większy?
Puchol
 

Akumulator

Postautor: mpkostkas dodano: 04 wrz 2008, 20:23

mam fabryczny nic nie wymieniałem
Awatar użytkownika
mpkostkas
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:24
Lokalizacja: Ko?min wlkp.
Motocykl: R250
Tel. kom.: 600896163
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Akumulator

Postautor: andrzej dodano: 04 wrz 2008, 22:01

U mnie jest 4Ah.
Albo podmieniony w serwisie, albo taki był.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Akumulator

Postautor: Puchol dodano: 05 wrz 2008, 07:25

Coś z moim jest jednak nie tak. Naładowałem go wczoraj 0,7A przez ok 5h napięcie skoczyło do 12,5V na mierniku naładowania akumulatora.
Nie podłączałem go do moto i po jakiś 7 godzinach od naładowania dzisiaj mierzę i spadek do 5V.
Puchol
 

Akumulator

Postautor: andrzej dodano: 05 wrz 2008, 08:25

Aku do wymiany.
I to jak najszybciej.
Gwarancja z pewnością to uwzględni.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Akumulator

Postautor: RL77 dodano: 05 wrz 2008, 11:59

Sprawny aku powinien trzymać o wiele dłużej, u mnie niekiedy moto stoi ponad tydzień nie jeżdżone i moto zapala od "kopa" Po za tym ten który mi go sprzedał powiedział, że aku jest zmieniony na żelowy, ale nie ma na nim żadnych naklejek z taka informacją, więc do końca w to nie wierzę. natomiast co twojego problemu to jak masz gwarancję to z niej skorzystaj ponieważ jak piszesz twój aku nie "trzyma" prądu. Tyle, że przed wymianą sprawdź ładowanie na uruchomionym silniku, ja mam 13,5 V
RL77
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2008, 15:41
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Yamaha Diversion 900
Wiek: 47

Akumulator

Postautor: Puchol dodano: 05 wrz 2008, 12:57

Kupiłem nowy akumulator coby czymś jeździć :) Model MotoPower CB7-A za 145 zeta o podwyższonych parametrach rozruchowych. Ma odpowietrzacz z lewej a nie z prawej strony jak oryginał, ale się mieści. Ma pojemność 8Ah i wymiary 137/76/134, także wchodzi bez problemu. Po 0,5h po zalaniu elektrolitem napięcie 12,5V, moto pali na dotyk. Sprawdziłem go teraz na włączonym silniku czy jest ładowanie, rzeczywiście przy wyższych obrotach mam 13,5V. Także wszystko powinno być już ok. Dzięki.
PS. Dzwoniłem do rometa w sprawie wymiany akumulatora, powiedzieli, że wymienią bo moto nowe (dzisiaj minie tydzień). Muszę się tylko udać do swojego lokalnego serwisu i niech go odeślą.
Puchol
 

Akumulator

Postautor: Luca dodano: 16 kwie 2012, 11:10

A mi w sobotę padło aku. Wieczorem chciałem przegonić sprzeta, zapalił od pierwszego, potem zgasł i automatycznie kontrolki przygasły. Nacisnąłem na starter, a tu martwa cisza, tylko kontrolki gasną. Najpierw myślałem, że mam jakieś zwarcie, lub masy brakuje, ale w trakcie poszukiwań okazało się, że na aku jest niecałe 10V. Najprawdopodobniej padła jedna cela.
Aku to Yuasa i wytrzymał siedem sezonów, ósmego już najwyraźniej nie chciał. Teraz szukam nowego.

-- EDYTOWANY Wto Kwi 17, 2012 9:28 am --

andrzej pisze:U mnie jest 4Ah.
Albo podmieniony w serwisie, albo taki był.

Andrzeju nadal śmigasz na tym akumulatorze 4Ah?
Ma ktoś jeszcze u siebie w 250-tce mniejszy aku niż 7Ah?
Mój oryginalny miał 7Ah ale zastanawiam się, czy nie zamontować odrobinę mniejszego. Chciałbym znowu Yuasę, bo są bardzo wytrzymałe, ale 7Ah tani nie jest.
Znalazłem za to, za niecałe 90zł Yuasę 5Ah i się zastanwaiam, czy wydoli?

-- EDYTOWANY Pią Kwi 20, 2012 9:55 am --

Aku przyszło i przegiąłem jak nic :mur: To jakiś pyrtrek jest przy tym moim starym. Myślałem, że stary aku ma 7Ah i prąd rozruchu 70A, to ze sknerstwa zamówiłem sobie ciut mniejszy, czyli 5Ah i prąd rozruchu niewiele mniejszy 65A.
Jak już zapłaciłem za aku, zacząłem w sieci grzebać dalej i natrafiłem na dokładną specyfikację tego mojego starego, który okazuje się, że ma nie 7Ah, tylko 8Ah i prąd rozruchu nie 70 A, tylko 124 A.
Dałem ciała :mur:

P.S.
Może ktoś chce kupić aku do skutera? :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron