Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: jurek-28 dodano: 17 paź 2013, 23:24

Postanowiłem napisać tego posta żeby sie podzielić spostrzeżeniami na temat jakości wykonania sprzęta ,rzetelnoscią serwisów oraz poprawkami które można wykonąc we własnym zakresie a które czynią z tego motocykla ,pojazd zdatny do jazdy.Motocykl postawiłem kupic w zeszłym roku uprzednio zdając egzamin na prawo jazdy.Nigdy wcześniej nie miałem styczności z motocyklami ,po prostu postanowiłem zrealizować fanaberię, czasem człowiek musi coś pozmieniać.
Juz w trakcie zakupu okazało się ze trzeba wymienic prędkosciomierz ,fabryczny nie działał prawidłowo.Przegląd wykonałem raz po 500 km i wiem że więcej juz z serwisu nie skorzystam.Motocykl stał 3 tygodnie ,nie zrobione zostało prawie nic i w dodatku zniknęło jeszcze sporo paliwa z baku(może wyparowało przez te 3 tyg :] )
Postanowiłem ze sam bedę serwisować sprzęta.
Co poprawiłem i naprawiłem:
-wymieniłem akumulator na exide bike , oryginalny był..średni
-zmieniłem mocowanie baku ,zamieniając oryginalne mocowanie na te oparte na poduszkach filtra powietrza od mercedesa.Znalazłem ten patent w intarnecie nie pamietam dokładnie gdzie
-rozkręciłem poduszki silnika ,fabrycznie byl tak skrecone ze az guma wyłaziła .Zniknęło około 60 % wibracji
-wymieniłem klocki hamulcowe na RMS ,o niebo lepsza skuteczność hamulca a koszt około 30 pln .Oryginalne klocki były straszne
-linka sprzęgła od kawasaki ,patent zaczerpnięty z forum sprawdza sie,oryginalna się zacinała
-warto tez podokręcac przewody wysokiego napięcia i dokładnie sprawdzic kontakt fajki ze swiecą
-nie ominęło mnie rownież klejenie baku :D
-polecam również przejrzenie wiązki kabli w lampie ,ja znalazłem żle wykonane połączenie doprowadzające głowny prąd z regulatora napiecia,styki były nadtopione przez niechlujny montaż
-musiałem również podokręcać kolektory wylotowe oraz pozakładać uszczelki których fabrycznie nie było(takie miedziane kółka)
-spawanie tłumików ,oryginalne mocowania popękały i cos czuje ze bede je musial wymienic na jakies akcesoryjne bo znów cos zaczyna przedmuchiwac..
Obecnie mam zrobione 5000 kilometrów i zywię szczerą nadzieje ze wreszcie Romet bedzie sprawować sie coraz lepiej.
Kupując nowego nie mozna liczyc na to ze bedzie wszystko cacy taka jest prawda
Ogólnie z biegiem czasu rozumiemy sie coraz lepiej.Romet ma wiele chorób wieku dziecięcego które według mojej oceny mozna wyleczyc samemu przy odrobinie zaparcia cierpliwości
Korzystanie z serwisów naraża tylko na stres ,dłuuugie przestoje w trakcie sezonu i spore wydatki.
Awatar użytkownika
jurek-28
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2013, 00:44
Lokalizacja: Warszawa,Wawer
Motocykl: ROMET R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: Karol dodano: 17 paź 2013, 23:46

Ciekawią mnie te poduszki silnika, bo tam chyba jeszcze nie zaglądałem - gdzie ich szukać, co z nimi i jak zrobiłeś?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: jurek-28 dodano: 17 paź 2013, 23:54

Ja poluzowałem śruby mocujace silnik do ramy ,poprzez gumowe elamenty tłumiące.Oryginalnie są zbyt mocno poskręcane.
Mocowań jest 6 ,2 pod bakiem,2 przy tylnim kole i 2 z przodu ramy.Dobrze byłoby też założyc nakrętki samokontrujące na miejsce starych,oryginalne są zakontrowane farbą
Awatar użytkownika
jurek-28
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2013, 00:44
Lokalizacja: Warszawa,Wawer
Motocykl: ROMET R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: Sułek dodano: 18 paź 2013, 00:15

A gdzie znaleźć ten patent z poduszkami filtra powietrza merca wykorzystanymi do mocowania zbiornika?Jakie to forum? Takie przydatne patenty można przekazać kolegom ,może ktoś wykorzysta i dobrze że się z nami podzieliłeś tylko nie wiem gdzie tego szukać?
:wielkieoczy:
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: Karol dodano: 18 paź 2013, 00:40

Tu na forum jest temat o poduszkach. Sam takie założyłem i myślę, że jest lepiej niż było, wkurza tylko że bak się podniósł i siedzenie trochę lata w pionie, ale to szczegół.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 18 paź 2013, 15:45

Karol pisze:Tu na forum jest temat o poduszkach. Sam takie założyłem i myślę, że jest lepiej niż było, wkurza tylko że bak się podniósł i siedzenie trochę lata w pionie, ale to szczegół.

Razem ze zbiornikiem do góry poszedł płaskownik który trzyma cycek od siedzenia i dlatego powstał luz. Możesz pod niego coś podłożyć i przykleić albo wymienić na inny dogięty wg potrzeby ;-)
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2280
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 71

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: jurek-28 dodano: 18 paź 2013, 20:14

Otóz to ,ja uwazam że ta zmiana jest bardzo istotna .U mnie na fabrycznym mocowaniu zbiornik wydawał takie dzwieki uderzając o ramę że masakra po prostu,nawet powstał dośc znaczny ślad na ramie tak jakby ktos próbował brzeszczotem ciąc ramę :D
Awatar użytkownika
jurek-28
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2013, 00:44
Lokalizacja: Warszawa,Wawer
Motocykl: ROMET R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: szpej dodano: 21 paź 2013, 13:31

Sułek pisze:A gdzie znaleźć ten patent z poduszkami filtra powietrza merca wykorzystanymi do mocowania zbiornika?Jakie to forum? Takie przydatne patenty można przekazać kolegom ,może ktoś wykorzysta i dobrze że się z nami podzieliłeś tylko nie wiem gdzie tego szukać?
:wielkieoczy:


poszukaj sobie przeróbek mojego motocykla (dokonanych jeszcze przez Bobbera) - w dziale o drganiach chińczyków, ale nie wiem czy zaakceptujesz bo to nieoryginalna przeróbka i w ogóle szkoda kasy na takie rzeczy (przecież harleya w ten sposób z niego nie zrobisz, a skutery dalej będą Cię objeżdżać)
szpej
Forumowicz
 
Posty: 86
Rejestracja: 18 cze 2013, 09:42
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: jinlun r250 - bobber
Płeć: mężczyzna

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: Jan dodano: 21 paź 2013, 19:09

Motor ,jak , Motor ,taki, ma, być taka jego konstrukcja
Awatar użytkownika
Jan
Klubowicz
 
Posty: 523
Rejestracja: 09 lut 2013, 14:33
Lokalizacja: Zachodniopomorskie Płoty
Motocykl: Yamaha Venture Royal 1300
Tel. kom.: 693386976
Płeć: mężczyzna
Wiek: 71

Re: Spostrzeżenia po roku eksploatacji

Postautor: jurek-28 dodano: 29 paź 2013, 11:16

Nie zgodzę się z powyzszym stwierdzeniem,zawsze co nieco mozna pozmieniać.Tym bardziej że nie oszukujmy się ,nie jest to jakaś wybitna konstrukcja.
Wczoraj przez przypadek dokonałem ciekawego spostrzeżenia.Odpadł mi boczek z lewej strony,prawdopodobnie od wibracji.Pod tym boczkiem jest filtr powietrza,pojeżdziłem troche bez boczka no i silnik dostał powietrza .Zbiera się szybciej z pod swiateł i no i szybciej jeżdzi ,poprzednio z wielkim bólem dochodził do 120 a teraz spokojnie wskazówka pokazuje 130.
Awatar użytkownika
jurek-28
Forumowicz
 
Posty: 18
Rejestracja: 13 paź 2013, 00:44
Lokalizacja: Warszawa,Wawer
Motocykl: ROMET R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość