osiowość, koła czy zębatki?

osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: gregor dodano: 25 cze 2017, 15:33

Zastanawiam się nad przyczyną problemu. Otóż ustawiając koła w osi zębatki os gubią i odwrotnie ustawiając koło tak aby zębatki były w osi, oś gubią koła . Krzywa rama? Jak ustawić ? Lepiej zębatki czy koła w osi?
Staraj się jeździć tak, aby Twój umysł zdążył ogarnąć co się dzieje w okół Ciebie.
Awatar użytkownika
gregor
Forumowicz
 
Posty: 97
Rejestracja: 29 lip 2015, 02:46
Motocykl: Romet R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: Morph dodano: 25 cze 2017, 19:03

Musi być oś tu i tu _bezradny Jak nie bedą koła w osi motocykl będzie się prowadził jak wózek sklepowy, o zużyciu opon już nie wspomnę ,jak nie będzie osi na zębatkach ucierpi łańcuch i zębatki .Jak to sprawdzasz ,że Ci tak wychodzi ?
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1788
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: Damianos 980 dodano: 25 cze 2017, 19:50

Sprawdź czy nie masz luzów na wahaczu.
Awatar użytkownika
Damianos 980
Forumowicz
 
Posty: 471
Rejestracja: 19 lut 2015, 16:19
Motocykl: Aprilia RX 125
Płeć: mężczyzna

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: gregor dodano: 25 cze 2017, 21:01

Naciagalem łańcuch i żeby złapać oś kół posłużyłem się sznurkiem , ustawiłem idealnie w osi i zauważyłem, że łańcuch idzie krzywo więc ustawiłem tak aby łańcuch był w osi to znów kole zgubiły oś niby nie dużo ale jednak. Na wahaczu luzów nie ma w zasadzie nigdzie nie ma luzów a i dodam, że znaki na wahaczu do ustawianie to można sobie podarować bo jak by nie ustawiać czy na koła cz łańcuch nigdy nie są tak samo, a jak ustawić na znaki to już całkiem nic nie zgrywa.
Staraj się jeździć tak, aby Twój umysł zdążył ogarnąć co się dzieje w okół Ciebie.
Awatar użytkownika
gregor
Forumowicz
 
Posty: 97
Rejestracja: 29 lip 2015, 02:46
Motocykl: Romet R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: Morph dodano: 25 cze 2017, 21:24

Coś mi nie pasuje _bezradny A jak zmieniasz oś między kołami a łańcuchem ?
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1788
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: Morph dodano: 25 cze 2017, 21:27

A tak mi jeszcze przyszło do głowy ,nie masz aby czasem luzów na tylnej zębatce ?
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1788
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: gregor dodano: 25 cze 2017, 21:45

Oś między kołami ustawiam śrubami naciągu tylnego koła tak samo jak ja łańcucha podkrecajac lewa lub prawa śrube naciągu (tylne koła wówczas lekko skręca w lewo lub prawo) , wszystko jest po dokręcane nie ma ani jednej śrubki luznej.
Staraj się jeździć tak, aby Twój umysł zdążył ogarnąć co się dzieje w okół Ciebie.
Awatar użytkownika
gregor
Forumowicz
 
Posty: 97
Rejestracja: 29 lip 2015, 02:46
Motocykl: Romet R 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: Morph dodano: 25 cze 2017, 21:53

Z tego co piszesz musiałby nie być równoległe koło względem zębatki ,albo ten Twój sznurek jest coś nie teges ,innej możliwości nie ma _bezradny
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1788
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: Damianos 980 dodano: 25 cze 2017, 22:56

Ja to bym ustawił tak żeby ogniwa łańcucha były idealnie na środku zębów z tyłu i żeby zębatka szła na oko prosto do łańcucha i nie przejmował bym się. Ważne żeby łańcuch nie spadał i szedł prosto. A co do sprawdzenia osiowości kół najlepiej przejechać po kałuży na prostej drodze i zobaczyć jak wyglądają ślady i czy się pokrywa koło z kołem. Chińczyk to nie Japończyk i rama jest zrobiona na odwal się i mogą być takie cuda. A ustawianie na sznurek to jakieś cuda, zapomnij o tym.
Awatar użytkownika
Damianos 980
Forumowicz
 
Posty: 471
Rejestracja: 19 lut 2015, 16:19
Motocykl: Aprilia RX 125
Płeć: mężczyzna

Re: osiowość, koła czy zębatki?

Postautor: grzechu78 dodano: 26 cze 2017, 06:37

A może tulejki dystansowe na ośce są zamienione miejscami (w sensie lewa z prawą)?
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron