mike_russ pisze:Zasada jest prosta i dotyczy akumulatorów ogólnie: prąd ładowania nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora. Aku 20Ah ładujemy prądem max 2A, aku 9Ah ładujemy prądem max. 0,9A. Napięcie powinno być nominalne (tu około 12,5 V pod obciążeniem - tyle, ile daje normalnie regulator). Oczywiście- ładowanie mniejszym prądem jest zawsze korzystniejsze, choć trwa dłużej. Cała rzecz w nabyciu takiego prostownika, który daje prąd o własciwych parametrach, lub jest wyposażony w regulację o zakresie właściwym do parametrów akumulatora.
Zasada jest znana, dobra i owszem prosta lecz nie jest to już takie proste aby dobrać do tego prostownik jeśli chodzi o samochodowy to tak ale jeśli o motocyklowy to tu nie ma wielkiego wyboru i takich z możliwością płynnej regulacji co by można było ustawić na te 10% pojemności czyli 0,9A po prostu nie ma, są tylko automaty...
-- Dzisiaj, 08:50 --
verdgar pisze:chyba do 20Ah? 20Ah to już spory akumulator, w Chińczykach są sporo mniejsze
Chodzi mi o to że prostowniki z płynną regulacją które oglądałem na pewnym portalu aukcyjnym są od 20Ah i to w przypadku podawania przez sprzedawców że są one z przeznaczeniem także do motocyklowych akumulatorów mnie to także zdziwiło więc napisałem do sprzedawcy pytanie z przeznzczeniem do aku motocyklowych od 20Ah

paranoja...