zegary

zegary

Postautor: magik dodano: 05 maja 2010, 19:06

witajcie
mam pytanie .
czy ktoś wymieniał żaróweczki w w zegarach?? :)
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

zegary

Postautor: tamik78 dodano: 05 maja 2010, 19:12

Wymieniałem u siebie żarówki w obrotomierzu oraz w prędkościomierzu, tyle że w nieco innej 250'tce. Czego chciałbyś się dowiedzieć?
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

zegary

Postautor: magik dodano: 05 maja 2010, 21:15

jak to rozebrać :)
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

zegary

Postautor: kubus1827522 dodano: 05 maja 2010, 23:14

co prawda mam 250, ale zwegary są chyba podobne ;)
ja w moim potworze wywaliłem starą żaróweczkę i wsadziłem trzy niebieskie diody. Efekt widoczny jedynie w nocy,ale za to oświetlenie pierwsza klasa :)) Zabawy bylo z tym w cholere i troszke zeby te trzy diody tam wcisnąć!! ale praca była warta efektów :))
kubus1827522
 

zegary

Postautor: tamik78 dodano: 05 maja 2010, 23:33

OK. Nie mam motocykla pod ręką więc będę pisał z pamięci, może u Ciebie jest podobnie.

Obrotomierz: najlepiej odkręcić od mocowania (długim kluczem nasadowym, nakrętka dostępna od dołu), ewentualnie odkręcić całą półkę z zegarami (również śruby od dołu - dwie) i dalej odkręcić już sam obrotomierz. Potem wykręć śrubę (na środku obudowy, od spodu) która mocuje obudowę obrotomierza. Po wykręceniu śruby można zdjąć obudowę (chromowany plastykowy kubek). Zapamiętaj jak były ułożone przewody w środku, przyda się potem. Do samego obrotomierza jest podłączone kilka przewodów. Żarówka razem z oprawką jest wciskana (czarna gumowa oprawka wciśnięta w plastyk). Przy wyciąganiu oprawki postaraj się nie porwać tej gumy (o ile jest sparciała, u mnie na szczęście była OK). Potem z oprawki wyciągamy już samą żarówkę (bezcokołowa, dość mała i dostałem taką dopiero w czwartym sklepie). Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.

Prędkościomierz: podobnie dobrze jest odkręcić od mocowania (a może jest przynitowany, nie pamiętam). Można próbować wykręcić jedynie śrubę mocującą chromowaną obudowę i spróbować ją zdjąć (u mnie chyba tak się dało). Po zdjęciu obudowy oczom ukazuje się podobne rozwiązanie z wciskaną gumową oprawką żarówki, łatwo znaleźć. Znowu trzeba uważać przy jej wyciąganiu, potem dobieramy się do samej żarówki (ta jest nieco większa). Montaż wiadomo - odwracamy kolejność. Uwaga na linkę prędkościomierza - mi się udało bez jej odkręcania, ale może nie ma sensu się zawzinać i po prostu ją odkręcić (raczej prościej będzie odkręcić przy kole - mniej problemów z dostępem, a jak już zamocujemy prędkościomierz na swoje miejsce będzie przy nim ciasno co utrudni podłączenie linki przy prędkościomierzu).

Mała uwaga: dla świętego spokoju żeby tego draństwa ponownie nie rozbierać zaopatrzyłem się w zamienniki żarówek na diodach LED. W końcu jednak zamontowałem zwykłe żarówki ponieważ zauważyłem że po jeździe w deszczu wilgoć potrafi się dostać do środka zegarów. Widać to ponieważ ciepło żarówek odparowuje wodę i ta skrapla się na szybkach. Lepiej niech woda odparuje od żarówek niż ma niszczyć powoli elektronikę. To i tak niewielkie obciążenie prądem.

Co do woltomierza nazywanego czasem przez niektórych amperomierzem to powinno być podobnie jak dla obrotomierza, nie rozbierałem jeszcze.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony


Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości