dym

dym

Postautor: magik dodano: 20 cze 2010, 17:30

po dzisiejszej przejażdżce zauważyłem że z wężyka który wychodzi góry z karterów wydostaje się dym :/
i teraz nie wiem po co ten wężyk jest i czy to normalne i ze dymi.
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

dym

Postautor: Luca dodano: 21 cze 2010, 09:28

Czyli ci dymi z odmy.
Jeszcze powiedz czy na zimnym, czy na gorącym silniku?
No i koniecznie zdradź czy motorek jest na dotarciu, czy nie?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

dym

Postautor: magik dodano: 21 cze 2010, 16:42

motor był ciepły a motor ma przejechane jakieś 2200km.
a co ta ta odma ??
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

dym

Postautor: Zbigniew dodano: 21 cze 2010, 21:26

Odma to rura odpowietrzająca komorę korbowodową . Jeżeli ciśnienie w komorze jest duże ze względu na przedmuch pierścieni tłokowych , to wtedy się ,,dymi,, z odmy .
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

dym

Postautor: magik dodano: 21 cze 2010, 21:43

czyli wychodzi na to że mam walnięte pierścienie

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 21:48 --

a jeszcze jedno mam źle ustawione zawory może to przez to ??
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

dym

Postautor: Luca dodano: 22 cze 2010, 09:32

Żle ustawione zawory nie powinny wpływać na dymienie z odmy ale zanim zaczniemy zabawę ustaw zawory prawidłowo.
Mogą być to popękane pierścienie ale nie muszą, przyczyną może być też nieprawidłowe dotarcie pierścieni do gładzi cylindra.
Jak moto na gwarancji to spróbujemy szybkie docieranie, może się jeszcze uda.
Po ustawieniu zaworów, wymień olej na zwykły najtańszy mineralny, może być 10W/40 lub 15W/40 lub 15W/50.
Odpal sprzęta i niech się silnik nagrzeje potem w bezpiecznym miejscu, najlepiej bez ludzi by nie p[atrzyli na ciebie jak na wariata docierasz sprzęta.
Na rozgrzanym silniku najlepiej na trzecim biegu (może być na drugim jak za szybko), jedziesz i odkręcasz stopniowo manetkę na jakieś 3/4 obrotów (maxa raczej unikaj) i jak dojdziesz do tych obrotów (maszyna ma bardzo ryczeć) odrazu odpuszczasz całkowicie gaz i jak obroty zejdą znowu robisz to samo. Czyli odkręcasz manetkę i puszczasz i tak cały czas sobie jeździsz przez około 10min.
Potem gasisz sprzeta i czekasz aż ostygnie do takiej temperatury, że można spokojnie trzymać rękę na silniku, no i znowu to samo przez około dziesięć minut.
Pobaw się tak ze trzy godzinki i potem przejedź się już normalnie ze 30km i chyba nic więcej nie zrobimy.
Może pierścienie się dotrą a jak są uszkodzone to coś pierdyknie i będą musieli naprawić na gwarancji.
Po tej zabawie wylej ten tani minieralny olej (powinno być w nim trochę opiłek) i zalej olejem docelowym.
Tyle z mojej strony, ja bym tak zrobił a ty zdecyduj sobie sam, czy mnie posłuchać bo jakieś małe ryzyko uszkodzenia silnika zawsze istnieje.
Daj znać jak coś zaczniesz działać. :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

dym

Postautor: magik dodano: 22 cze 2010, 11:50

moto nie ma niestety gwaranci .
dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

dym

Postautor: Luca dodano: 22 cze 2010, 12:13

No to sam musisz zdecydować, czy jeździć dalej i się nie przejmować, czy rozbierać silnik i sprawdzić pierścienie, czy może zaryzykować docieranko na ostro.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

dym

Postautor: magik dodano: 01 lip 2010, 14:02

na razie będę się kulał dalej, ustawie zawory wymienię olej i zobaczę.
generalnie nie odczułem żadnego spadku mocy myślę że będzie dobrze :)

:motor:
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40


Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość