Problem z żarówką lighbara

Problem z żarówką lighbara

Postautor: grzenio dodano: 12 kwie 2010, 08:58

Mam problem z żarówką od prawego lighbara po wymianie przepala żarówkę, zdarzyło się to już kilka razy a następnie pali się żarówka od świateł drogowych/mijania w serwisie wymienili regulator napięcia i nic to nie pomogło, dalej jest to samo...
Awatar użytkownika
grzenio
Forumowicz
 
Posty: 407
Rejestracja: 02 wrz 2009, 00:19
Lokalizacja: PL
Motocykl: Black Star
Płeć: mężczyzna

Problem z żarówką lighbara

Postautor: skopi dodano: 12 kwie 2010, 20:16

ewidentnie na moje regler nawala masz za du że napięcie lub chwilowe skoki i dlatego tak sie dzieje. poszperaj w necie za ogranicznikiem napięcia- wiem ze kiedyś były takie urządzonka - np nie puszczał napiecia powyzej 14V lub 28 V jak dla ciężarowych, jest to ewidentnie zbyt wysokie napiecie - regler nie wyrównuje - dopóki tego nie zrobisz odpusć sobie jakiekolwiek diody - chyba ze będą miały blokadę napięcia 12V.
Teraz są taki że mozesz dać np 30V a i tak urzadzenie blokuje i daje tylko 12V ela takie sa stosowane w lepszych lampach.
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Problem z żarówką lighbara

Postautor: tamik78 dodano: 12 kwie 2010, 20:31

Możesz jeszcze sprawdzić połączenia masy i plusa po stronie akumulatora, masę do silnika (nie wiem jak w Twoim motocyklu - u mnie idzie przewód), masę regulatora i inne złączki (prądnica - regulator). Może coś nie styka _bezradny
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Problem z żarówką lighbara

Postautor: skopi dodano: 12 kwie 2010, 20:42

To nie brak styku to na 99 wina reglera- puszcza większy prad chwilowo i stąd padają żarówki
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Problem z żarówką lighbara

Postautor: grzenio dodano: 13 kwie 2010, 09:58

Tak jeszcze posprawdzam dobrze przewody...
Awatar użytkownika
grzenio
Forumowicz
 
Posty: 407
Rejestracja: 02 wrz 2009, 00:19
Lokalizacja: PL
Motocykl: Black Star
Płeć: mężczyzna

Problem z żarówką lighbara

Postautor: Procent dodano: 25 lut 2011, 16:52

Mam to samo. Obserwowałem w czasie jazdy skoki napięcia i dlatego one się palą. Od kogoś dowiedziałem sie, że te żarówki nie ida przez regulator tylko maja zwykłe oporniki w szereg i tyle. Nawet tego nie sprawdzałem bo za tydzień / dwa wstawię stabilizator napięcia 12 V. Powinno załatwić sprawę. To proste - układzik UL7812 za kilka złotych. Trzeba będzie tylko dobrze go "umasić" żeby ciepło odprowadzał (nadmiar napięcia będzie wywoływał ciepło na nim). Układ ma trzy nóżki : wejście masa i wyjście. Dziecko potrafi to podłączyć.
Jeśli wytrzyma to lampki będą się świecić normalnie. Zamierzam testować motor już za tydzień lub dwa bo we Wro temperatury są zazwyczaj największe w PL. Postaram się opisać wynik. Ten problem opisywany jest już nie pierwszy raz.
Jakby co to mogę wyjaśnić bliższe szczegóły.
Procent
 

Problem z żarówką lighbara

Postautor: skopi dodano: 25 lut 2011, 17:53

Procent pisze:Mam to samo. Obserwowałem w czasie jazdy skoki napięcia i dlatego one się palą. Od kogoś dowiedziałem sie, że te żarówki nie ida przez regulator tylko maja zwykłe oporniki w szereg i tyle. Nawet tego nie sprawdzałem bo za tydzień / dwa wstawię stabilizator napięcia 12 V. Powinno załatwić sprawę. To proste - układzik UL7812 za kilka złotych. Trzeba będzie tylko dobrze go "umasić" żeby ciepło odprowadzał (nadmiar napięcia będzie wywoływał ciepło na nim). Układ ma trzy nóżki : wejście masa i wyjście. Dziecko potrafi to podłączyć.
Jeśli wytrzyma to lampki będą się świecić normalnie. Zamierzam testować motor już za tydzień lub dwa bo we Wro temperatury są zazwyczaj największe w PL. Postaram się opisać wynik. Ten problem opisywany jest już nie pierwszy raz.
Jakby co to mogę wyjaśnić bliższe szczegóły.

Wstaw go w jakiś mały radiator(np kawałek z prosesora od kompa) powinien załatwic problem temperatury w 70% założyc go w przewiewnym miejscu i masz na100% problem z grzaniem z głowy.
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Problem z żarówką lighbara

Postautor: REMIKP dodano: 16 mar 2011, 16:44

Co do skoków napięcia to w JL poluzowały się mi kiedyś śruby mocujące magneto do wału efekt był taki że przerarła się izolacja na iskrowniku(uzwojeniu rozruchowym) tam jest ok 40V i następowało przepięcie do instalacji zanim w serwisie doszli o co chodzi to spalili 4 regulatory
REMIKP
 


Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość