Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: xperia38 dodano: 19 kwie 2015, 12:07

Jak tak czytam o tych modernizacjach tych małych pierdziawek to płakać mi się chce :-D Ludzie!!!
Toć to maleństwo jest małe słabe i wykonane ze słabych materjalow!!! I sory.. Trzeba było nie kupować pierdziawek tylko wywalić więcej kasy na mocniejszy motocykl!!! Szkoda czasu kasy na tuning czegoś co ma moc skutera!! Poza tym większość tu wypowiadajacych się Panów zasuwa na japońskich maszynach a żeby było śmieszniej korzysta z usług mechaników.. I jak ktoś pierdzieli pierduty ze na 150tce 130 km/h na nim grzał to miał sny po libacji :-D..
Kwoli wyjaśnień! Sam jeżdżę 2sezon na 150tce icierpliwie dokręcam srobki.. To forum to fakt czasami jest kopalnia wiedzy niektórych doświadczonych ludzi którym chce czoła bo nie do nich me słowa ale niektórzy powinni pisać książki o fastamagorii.. Panowie zejdzie na ziemię i kupcie maszyny o pożądanych pojemnościach i nie piszcie o pierdutach
Pozdrawiam :-D
xperia38
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2014, 19:58
Motocykl: romet
Płeć: mężczyzna

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: Michałeczek dodano: 19 kwie 2015, 17:37

xperia38 pisze:Jak tak czytam o tych modernizacjach tych małych pierdziawek to płakać mi się chce :-D Ludzie!!!
Toć to maleństwo jest małe słabe i wykonane ze słabych materjalow!!! I sory.. Trzeba było nie kupować pierdziawek tylko wywalić więcej kasy na mocniejszy motocykl!!! Szkoda czasu kasy na tuning czegoś co ma moc skutera!! Poza tym większość tu wypowiadajacych się Panów zasuwa na japońskich maszynach a żeby było śmieszniej korzysta z usług mechaników.. I jak ktoś pierdzieli pierduty ze na 150tce 130 km/h na nim grzał to miał sny po libacji :-D..
Kwoli wyjaśnień! Sam jeżdżę 2sezon na 150tce icierpliwie dokręcam srobki.. To forum to fakt czasami jest kopalnia wiedzy niektórych doświadczonych ludzi którym chce czoła bo nie do nich me słowa ale niektórzy powinni pisać książki o fastamagorii.. Panowie zejdzie na ziemię i kupcie maszyny o pożądanych pojemnościach i nie piszcie o pierdutach
Pozdrawiam :-D



Ciekawi mnie, dlaczego Kolega od razu nie wywalił więcej kasy na coś lepszego, silniejszego, szybszego...
Co do tych pierdziawek... Konkretne zmiany i modyfikacje zmieniają pierdziawkę ową w coś lepszego.
Po zmianach, które zastosowałem - pierdziawka jest nie tą samą fabryczną, zarówno pod względem wyglądu jak i osiągów.
Co do snów po libacji na temat osiągnięcia 130 km/h.
Kolega zapewne nawet o tym nie śni bo... nie robi modyfikacji, a wręcz przeciwnie - zajmuje się jedynie dokręcaniem śrubek.
Śrubek, które defakto są mitem, bo wcale nie odkręcają się nagminnie.
Wkurza mnie niezmiernie takie podejście, jak prezentowane przez Kolegę.
Po co zatem wchodzić tu na forum, do przykręcania śrubek wystarczy klucz, nie trzeba korzystać z wiedzy ludzi, dla których ten motor i praca przy nim jest swego rodzaju pasją.
Bez urazy - proponuje więcej pokory, bo my tworzący to forum zapewne zostawimy Kolegę w tyle z jego pierdziawką, jadąc szybciej i bardziej komfortowo, bo bez wibracji.
Wbrew pozorom - 150 to bardzo wdzięczna maszyna, podatna na zmiany i dająca dużo radości z ich zastosowania.
Pozdrawiam i życzę zmiany postawy...
Awatar użytkownika
Michałeczek
Forumowicz
 
Posty: 73
Rejestracja: 09 wrz 2010, 10:04
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: beniamin82 dodano: 19 kwie 2015, 19:17

:oklasky: :oklasky: :oklasky: :oklasky:
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: ZARMED dodano: 20 kwie 2015, 13:13

Odniose sie do snów po libacji.
Jak motorek mial juz ok. 1500 km, pewnego dnia, na prostej drodze licznik przez jedna piekna chwile pokazal 130 km/h.
Fakt ze bylo wczesniej lekko z gory :)

150 cm jest swiadomym wyborem, za te same pieniadze moglem kupic w bardzo dobrym stanie Virago 535.
Ale ... Jinlun podobal mi sie bardziej.I to był głowny powód.
Właściwie trzeba potraktować to jako zabawe, szybciej , lepiej, mocniej.
Jak temat sie rozwinie, moze bedzie wiadomo o co mi chodzi.

Dobra, teraz moj motorek.
Mialy byc dziury w tlumiku, ale lepeij chyba wyszlo z tym patetentem.
Na gardziej silnika zalozylem filtr siatkowy, ponoc jakis sport, ale troche inny niz te w sklepikach.
Bardziej zwarty, mniejszy i ciezszy. Podobno ma podwojny filtr, bo jest faktycznie troche ciezszy.
Gardziel gaznika byla troche mniejsz od wymiaru filtra, wiec poprzez nawiniecie 4 warstw tasmy powiekszyla sie srednica.
To co wystawalo obcialem nozykiem. Zalozylem filtr, a z uwagi na to ze pojemnik z tym dziwnym platerkiem gabki zawadzal, pozbylem sie go calkowicie. Zrobilo sie tam sporo miejsca.Teraz dodatkowo nawet wszedl tam spory filtr paliwa.
IDlaczego go wymienilem - filtr powietrza. Jak dobrze sie przyjrzec, ten plasterek gabki wewnatzr obudowy, to wlasciei nic nie fitruje, jest go zbyt malo, jest tez za cienki, o lewym powietrzu nie wspominajac.
Co uzyskalem ?
Sam bylem zaskoczony. Jinlun na pelnym gazie, przy maksymalnie otwartej przepustnicy gazu ani razu nie szarpnal, praktycznie na kazdym biegu. Wczesniej, na prostej, jak obrotomierz osiagnal 7-8 tys, to zaczynalo szarpac i przerywac.
I mam wrazenie, ze z niskich obrotow zbiera sie bardziej rowno, bez tzw. dziur w gazie, gdzie zanim wskoczyl na obroty, musialo to chwilke potrwac, a czasem nawet zgasl silnik na wolnych obrotach. Sprobujcie sami, na wolnych obrotach nagle dodac max gazu, bankowo zgasnie, teraz z tym filtrem tylko czasami, ale za to zbiera sie zdecydowanie lepiej.
No i teraz efekty dzwiekowe. Ta puszka robila tez za tlumik szmerow, teraz, jak jest filtr sietkowy, slychac jak silnik
,, oddycha'' . No efekt w pierwszej chwili jest niezly,
Konkluzja.Maly kroczek, motorek jedzie zdecydowanie lepiej, zlapalem sie na tym ze czesciej jade wiecej niz 70-80, mam o wiele lepsze szanse wjechac na gorke czy wyprzedzic cokolwiek w okolicach 80-100, wczesniej musialem brac duza poprawke na taki manewr.
I na koniec, gumową rure z bloku silnika zostawiamy, kierujac ja pionowo do gory , moze byc tam gdzie byla przy starym filtrze/obudowie,ta rura wychodzi powietrze na zewnatrz, wiec niczego nie zassie (brud, piach) Dla pewnosci zalozyc gabke, ale nie zaslepiac na amen.
Tak doradzil mechanior od uszczelki (polubil chyba mnie) i tak zrobilem. Efekt koncowy jednak zdecydowanie widoczny.


I na koniec, mam swiadomosc co to 150 ccm. Wiekszoc tras po lasach i gorach jade 50-60 km/h. Spacerowo, zamiast roweru, taki byl zamiar.
Ale czasem trzeba cos wyprzedzic albo uciec przed deszczem :)
Cos wiekszego, jest ciezsze, wiecej pali i kosztuje (np. serwis), a ja ten motorek kupilem zamiast kolejnego roweru, a najwiecej frajdy w sobote sprawia mi polerowanie Jinlunka.
No takie hobby. I nie wynika ( ten wybor Jinlin 150-5) z braku kasy tylko z indywidualizmu, nikt w okolicy nie ma takiego motorka, takiego ladnego, wszyscy maja motorki w wieku ladnych dziwczyn albo dojrzalych,
a jam NOWEGO Króla chińskiego ryżu Jinluna.
Na zlocie robił niezłą karierę, bo Dragstarowcy, Vulkany czy inni firmowi wciaz pytali co to za motorek.
Czyli nie mozna przejsc kolo niego obojetnie.
A eksperymenty, aby jechal lepiej, bo nogi spadaja z podnozkow i nie widac auta w lusterkach :D to tak pobocznie.
Nie chcemy na sile zrobic scigacza. tylko lekko poprawic konstrukcje (choc jest poprawna).
Twoj post wiecej by wniosl do tematu gdybys zaproponowal cos konkretnego, bo inaczej to pisanie po proznicy.
Lepeij doradz cos konkretnego, tym zaimponujesz nam, bo to ze ma kiepskie srubki i czasem cos nawali to my wiemy i bez przypominania o tym. Nie zdoluje nas przypomnienie o tym :rad:
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: eNgine dodano: 20 kwie 2015, 13:43

Co do gumowego węża z silnika (odmy) - może podczas pracy silnika nie zassie piachu czy syfu, ale przy wyłączonym silniku coś ci tam może wpaść (piasek kurz owady) - lepiej to zabezpieczyć - ta odma ma wywalać głównie nadmiar oleju z silnika.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: Michałeczek dodano: 20 kwie 2015, 13:44

Kolega Xperia38 nie może na razie nic więcej zaoferować.
Jego "pierdziawka" jeszcze nie zagościła w jego sercu, na razie wozi tylko jego cztery litery ;) ale mam nadzieje, że to się zmieni - przecież człowiek uczy się przez całe życie. Tak więc wszystko przed nim, serce Mu się otworzy i będzie ok - jeszcze będzie jechał 130 km/h i to nie po libacji ;)
Awatar użytkownika
Michałeczek
Forumowicz
 
Posty: 73
Rejestracja: 09 wrz 2010, 10:04
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: ZARMED dodano: 20 kwie 2015, 15:00

eNgine pisze:ta odma ma wywalać głównie nadmiar oleju z silnika.


O, o takiej chorobie mowil mechanior, tylko mi sie zapomnialo ze to odma (nie pluc) :D
Przyjechala zebatka 17 zebow-jak sie przejade to zeznam co i jak.
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: ZARMED dodano: 20 kwie 2015, 18:53

Zaczne od zebatki. Larsson Polska wywiazal sie z obietnicy, zawinil GLS. Oni maja czas, dlatego zebatke odebralem.
Pasuje !!!
To pierwsza rzecz ktora kupilem jako czesc zamienna i pasuje :)
Wymiana to banał. Pierwsza jazda.ak,
Nigdy przy ruszaniu nie zgasł, teraz tak.Trzeba sie przyzwyczaic ze przy ruszaniu wiecej gazu.
Uczucia mam mieszane, wyraznie widac ze spadla moc, silnik na mniejszych obrotach, ale zaciazony tak samo glosniej ,,oddycha'' slychac to przez ten nowy filtr. Obroty przy 80 km/h spadly o rowny 1000.
Jak juz sie rozpedzi, to jedzie, dzwiek silnika jest inny, taki bardziej nazwalbym basowy. Czuc ze danchy bieg jest mocno obciazony. No i nie rozpedza sie tak zwawo jak przed zmiana. Moze jak pojade jutro w trase 100 km, to stwierdze lepiej roznice, na razie uznam ze remis, troche szybciej ale bardziej mulowato robi sie to szybciej. Nie wiem jak z wyprzedzaniem, bo manetka jakby sie wydluzyla na biegach, tzn. to o czym pisza inni ze biegi sa dluzsze, ja uznam ze raczej wolniej sie wkreca na obroty, a w funkcji czasu motorek przejezdza wiekszy dystans, dlatego pada stwierdzenie dluzszy bieg.
Wibracje, no jest ich mniej, ale to wynika raczej z tego ze motorek nie wkreca sie na swoje obroty. Ale zeby az zachwycic sie tym to raczej nie. Wydaje mi sie ze to efekt taki: mniej sie kreci to i mniej sie trzesie.
Musze pojzdzic wiecej, to definitywnie stwierdze plusy i minusy tej zmiany. Na 15 zabach, motorek jechal bardziej za reka, jak dodal gazu, tak przyspieszyl, teraz (na poczatku) troche strach ruszac na skrzyzowaniu, bo albo zgasnie albo za wolno.
To sie pewnie zmieni, jak pocwicze.

Zeby motorkowi jeszcze utrudnic zycie, droga kupna nabylem wielka szybe na przod.
Wczesniej jezdzilem z taka mala szybka
Obrazek
Obrazek
Teraz mam wielka tafle szyby
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podejrzewam ze wlasnie przez ten zagiel motorek stracil troche na animuszu.
No ale tak jak mowilem, wiekszosc czasu jezdzi 50-60 a w razie W szybciej. Przy sporym wietrze mozna teraz nawet latac, bo szyba spora
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=52 ... rule_id=92

Generalnie wyszedl mi remis, to co zyskalem (chyba) stracilem na szybie, opor straszny musi dawac.
ZARMED
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:14
Motocykl: JL-150-5
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: Hawk1985 dodano: 20 kwie 2015, 19:53

Jak to mówią w naturze nie ma nic za darmo, większa zębatka spowodowała zapewne że motocykl pojedzie szybciej, ale motocykl będzie gorzej przyspieszać.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1689
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Jinlun 150-5 jak pojechac szybciej i/lub zwiekszyc moc

Postautor: roman150 dodano: 25 kwie 2015, 08:22

zmien zebatki przod 16 tyl 38 super jazda nie szarpie nie ma drgan
roman150
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2014, 17:12
Motocykl: czoper
Tel. kom.: 880424088
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron