Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Set666 dodano: 24 mar 2019, 21:13

Beniamin82 jaka ma być grubość tarcz ? Bo z tego co widzę to nawet nie ma 0,3 mm korka , nowe mam ustawić w jednej linii ? Wstawiłem zdjęcie jak zrobisz zbliżenie to zobaczysz ile zostało korka .dzięki za zainteresowanie tematem Obrazek

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Set666 dodano: 24 mar 2019, 22:28

Sprzęgło podsumowanie :
- W silniku 162 FMJ występuje wada fabryczna w postaci błędnego mocowania 1 od góry tarczy z korkiem - wszystkie mają być w jednej linii ( w nacięciu przez całą długość kosza sprzęgła ) ???
- fabryczna grubość tarczy z korkiem mierzona suwmiarka to .... ( Proszę o dane )
- dlaczego poprzedni właściciel naciągnął linkę na max bez żadnego luzu ?
- zastanawiam się nad zmianą nakrętki mocującej filtr odśrodkowy na standardowa ( będę szukał takiej i jak znajdę to zamieszcze zdjęcia )
- jak wyciągnę tarcze zamieszczę zdjęcia z wymiarami żeby innym było łatwiej dopasować nowe ( ja w dalszym ciągu nie wiem jeszcze czy takie znajdę w ostateczności regeneracja ale czekam na dane o grubości nominalnej )
Podsumowanie
Niestety do motocykli produkowanych w latach 60-80 mamy masę części bez problemu z dostępem , a w przypadku silników 162 FMJ jest bardzo duży problem , mam pomysł aby utworzyć temat części zamienne gdzie każdy mógłby zaoferować coś co gdzieś się " poniewiera " a inny może właśnie szukać .
Poza tym z racji tego że zajmuje się mechanika pojazdowa zauważyłem że te silniki są prawie niezniszczalne ( dużo walki jeszcze przede mną ) , mianowicie najważniejsze zespoły są połączone kołami zębatymi a nie łańcuchem co przy prawidłowym smarowaniu daje szansę na długie działanie , natomiast największe wady to wykorzystanie "miękkiej stali " na łączeniu elementów kluczowych z tąd problemy z wiecznym zrywaniem gwintów lub gniazd srub .
Odbiegając od wątku ja się bardzo cieszę z mojego zakupu pomimo problemów , mam nadzieję że koledzy naniosą jakieś poprawki gdyż z mechanika motocyklowa nie miałem wcześniej styczności a wszędzie są jakieś sposoby jak coś można obejść i usprawnić . Na tym kończę swój wywód i czekam na komentarze
Pozdrawiam wszystkich Staszek
ps, jak z powrotem założyć pokrywę żeby trzpień wszedł w.wyciecie ???



Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Set666 dodano: 25 mar 2019, 19:53

Witam ponownie filtr odśrodkowy odkręcony , tarcza ma grubość 3 mm czyli chyba poprawnie , po ponownym złożeniu na sucho zgodnie z poradą wszystkie tarcze w jednej linii sprzęgło zaczęło innaczej zupełnie pracować , zniknął problem z naciągnięta na max linka . Popełniłem równiez błąd bo nie sprawdziłem ustawienia klucza udarowego i przeciągnąłem kilka razy silnik w nieprawidłowa stronę . Mam nadzieję że nic nie zepsulem. Zauważyłem jeszcze 1 ciekawa rzecz a mianowicie przed rozbiórka dało się bardzo łatwo obrócic silnik ręką kręcąc za filtr odśrodkowy , po złożeniu w całość opór jest zdecydowanie większy nie wiem z czym to jest związane , teraz czekam na dostawę uszczelek i prawa połowę składam jak należy . Zostanie mi jeszcze wymiana uszczelki z lewej strony i luzy zaworowe . Mam nadzieję że motor będzie działał poprawnie po moich naprawach i że nie zepsulem niczego po drodze ;-p
Pozdrawiam Staszek

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: beniamin82 dodano: 25 mar 2019, 22:03

Set mam tylko serwisówki do 125.
Nie wiem jaka jest fabryczna grubość tarczy w 150cc.
Ale jak pisałem zaryzykował bym kupno tarcz do 125.
Jedyny kontakt który mi przychodzi na myśl to Langer Tychy. On ma sklep z częściami do Chińczyków i chętnie pomaga dobrać odpowiednie części.
smugi.pl chyba, ale lepiej zadzwonić.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Set666 dodano: 25 mar 2019, 22:28

A jaka masz grubość w 125 ?

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: beniamin82 dodano: 26 mar 2019, 10:12

Mam z hondy CG

Clutch Type Wet, multiplate
Number of plates
Plain 4
Friction 5

Plate maximum warpage 0.20 mm (0.0079 in)
Spring free length 35.50 mm (1.3976 in)
Wearlimit 34.20mm (1.3465 in)
Compressed length 23.00 mm (0.9055 in)
Spring pressure (compressed) 23.8 kg (52.5 lbs)
Wearlimit 21.8 kg (48.1 lbs)

Friction plate thickness 2.90-3.00 mm (0.1 142-0.11 81 in)
Wearlimit 2.60mm (0.1024in)
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Set666 dodano: 26 mar 2019, 21:53

Czy tu czegoś nie brakuje ? ObrazekObrazek
Chodzi o to gniazdo z gwintem zaraz koło docisku tej gwiazdy z położeniem biegow
Aha pokrywy będę składał na nowych uszczelkach + profesjonalny silikon do 300° i jedna uwaga jeszcze jak macie ściągniętą obudowę prawa , a ściągnięcie później lewa to wam wypadnie wybierak do biegów i po " poblogoslawieniu pana łacina kuchenna " będziecie mieli wybor albo jeszcze raz zrzucać sprzęgło albo na wyczucie zakładać wybierak żeby sprężyny wpadły w gniazdo ...
Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Luca dodano: 27 mar 2019, 11:40

Set666 pisze:Aha pokrywy będę składał na nowych uszczelkach + profesjonalny silikon do 300°

Żadnego silikonu nie pakuj jak masz nowe uszczelki, bo sobie tylko kłopotu narobisz. Niech się taki kawałek silikonu oderwie i zatka kanalik olejowy.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: Set666 dodano: 30 mar 2019, 20:59

Zakończenie naprawy , jazda próbna i porady
Witam ponownie w tym wątku na naszym forum , żeby się nie rozpisywać podsumowanie w punktach :
- ślizgające i zrywające sprzęgło - ewidentnie wina błędnego ustawienia tarcz grubość moich to 2,89 podobno fabryczna to 30mm ustawić wszystkie tarcze z korkiem w jednej linii - do prac przy sprzęgle nie ma potrzeby spuszczania oleju wystarczy duży przechył motocykla i jest ok ( u mnie była to kostka brukowa pod stopka )
- wywalić wszystkie śruby chińskie i założyć normalne bo bardzo łatwo je pozrywać śruby normalne na klucz 10 pasują bez problemu
- polecam raz na 2 sezony czyścić filtr odśrodkowy dokładnie nożykiem bo nawet nie widać ile tam się zbiera osadu
- chińska śrubę mocująca filtr polecam oszlifować na sześciokąt - ułatwi koleje czyszczenie
- sprawdzać stan sprężyn na docisku bo szybko tracą swoje wymiary - można kupić takie bez problemu z innych motocykli - na szczęście to wymiar standardowy
- pod korek spustowy oleju polecam miedziana uszczelkę
- można również podkręcać wszystkie śruby w środku silnika - u mnie był luz

A na koniec jak ktoś by potrzebował pomocy w tym temacie to proszę pytać służę pomocą
Pozdrawiam Staszek

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Tarcze sprzęgła do silnika skrzyni 162 FMJ

Postautor: AdamS dodano: 02 kwie 2019, 09:57

:brawa: :D Brawo Ty,udanego sezonu,pozdro
AdamS
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2018, 19:43
Motocykl: jinlun
Tel. kom.: 696084512
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości