odblokowanie

odblokowanie

Postautor: przemono dodano: 04 wrz 2009, 21:51

moduł ok silnik wkręca się na 10000 obr/min w czasie jazdy , reszta jak wróce z Gródka.
Awatar użytkownika
przemono
Sympatyk
 
Posty: 171
Rejestracja: 25 mar 2008, 12:25
Lokalizacja: Oborniki ko?o Poznania
Motocykl: ROMET R 150
Tel. kom.: 697010223

odblokowanie

Postautor: stahuza dodano: 07 wrz 2009, 21:58

klosek6 pisze:I co zakładał już ktoś odblokowany moduł ? czy lepiej chodzi?

Tak jak wcześniej wspominałem znalazłem w necie sklep http://www.quad4u.pl/ i zamówiłem tam tuningowy moduł http://www.quad4u.pl/product.php?id_product=54 Moduł dotarł do mnie dzisiaj i po pracy zaraz go zamontowałem. Motorek odpalił bez problemów i pojechałem na próbę. Wtyczki modułu pasują do instalacji ale moduł tuningowy ma aluminiową obudowę z radiatorem do chłodzenia i jest 2 x większy gabarytowo od oryginału. Nowy moduł można umieścić pod bakiem (tam gdzie jest oryginalny moduł) ale trzeba trochę pokombinować i dorobić obejmę lub zamocować go plastikowymi opaskami zaciskowymi. Ja zamocowałem moduł pod lewą osłoną boczną. Zrobiłem obejmę z paska blachy i wykorzystałem do zamocowania śrubę M6 mocującą obudowę filtra powietrza. Po wymianie modułu zrobiłem tylko kilkanaście km bo nie bardzo miałem czas na długą jazdę ale czuje sie różnice. Nie wiem jakie silnik ma obroty bo w Julku 150 nie ma obrotomierza ale motorek "zbiera sie" lepiej i jest bardziej dynamiczny. Na razie nie daję mu za dużo "w palnik" bo mam przejechane dopiero 750 km i nie chcę go męczyć.Przed wymiana modułu wymieniłem też zębatkę zdawcza na Z-16.Prawdopodobnie będę musiał jeszcze wymienić na większe dysze w gaźniku ale to dopiero jak trochę pojeżdżę.Koszt modułu nie powala na kolana i uważam że warto trochę poeksperymentować.
Pozdrawiam wszystkich
stahuza
Forumowicz
 
Posty: 54
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:38

odblokowanie

Postautor: eNgine dodano: 07 wrz 2009, 22:52

Dziś będąc u mechanika w salonie rometa w Łodzi usłyszałem ciekawą rzecz a pro po wymieniania modułów na "tuningowe" - co prawda tyczyło się to motoroweru romet ogar 900 ale może dać to trochę do myślenia - trafił się właśnie w serwisie ogar, którego właściciel wymienił sobie moduł na tuningowy i po przejechaniu paruset kilometrów pourywały mu się tłoki na sworzniach. Widać ktoś fabryczne moduły robi adekwatne do wytrzymałości silników - a tego typu żyłowanie osiągów poprzez zwiększanie maksymalnych obrotów może diametralnie skrócić żywotność silnika. To tak ku przestrodze.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

odblokowanie

Postautor: mnich86 dodano: 08 wrz 2009, 06:34

Ja mam ogara i powiem tak. Roczniki 2008 i starsze nie miały zablokowanego modułu i mogły jechać ok 70-80km/h zależnie od ustawień. Roczniki 2009 były blokowane właśnie na module, prędkość maks to przepisowe 45 km/h. Cały pic polega na tym że odblokowane "tuningowe" moduły można kupić już za 30zł i potem takie problemy... Oryginalny odblokowany moduł kosztuje już ponad 70zł, ale wtedy problemów nie ma. A co do obrotów to ogar ma do 12tysięcy...
mnich86
 

odblokowanie

Postautor: stahuza dodano: 08 wrz 2009, 10:01

eNgine pisze:Dziś będąc u mechanika w salonie rometa w Łodzi usłyszałem ciekawą rzecz a pro po wymieniania modułów na "tuningowe" - co prawda tyczyło się to motoroweru romet ogar 900 ale może dać to trochę do myślenia - trafił się właśnie w serwisie ogar, którego właściciel wymienił sobie moduł na tuningowy i po przejechaniu paruset kilometrów pourywały mu się tłoki na sworzniach. Widać ktoś fabryczne moduły robi adekwatne do wytrzymałości silników - a tego typu żyłowanie osiągów poprzez zwiększanie maksymalnych obrotów może diametralnie skrócić żywotność silnika. To tak ku przestrodze.

Według krzywej N moc silnika wzrasta ze wzrostem prędkości obrotowej i w jakimś momencie osiąga największą wartość .Dalszy wzrost prędkości powoduje spadek mocy tak że nie można silnika podkręcać w nieskończoność. Podobnie jest z procesorami kompa i kartami graficznymi które poprzez podkręcanie na siłę można popsuć. Niczego nie można robić „w ciemno” i wypada zastanowić się co ma wpływ na moc silnika. Na pewno nie da się zrobić z osiołka rumaka ani ze 150-tki 150-co konnego ścigacza.. Mnie najbardziej odpowiada jazda Julkiem z prędkością 85-90 km ale chciałbym mieć jeszcze trochę zapasu a mam świadomość że z silniczka można jeszcze trochę mocy wycisnąć i postaram się to w granicach rozsądku zrobić. Co do urwanych tłoków to popsuć można wszystko. Tłoki najczęściej urywają się po zatarciu układu tłok-cylinder czyli „zakatowaniu” silnika na maksymalnych obrotach a nie z powodu wymiany modułu CDI.
pozdrawiam
stahuza
Forumowicz
 
Posty: 54
Rejestracja: 17 kwie 2009, 21:38

odblokowanie

Postautor: przemono dodano: 12 wrz 2009, 21:47

witam po dłuższej przerwie, więc po wymianie modułu , troszkę lepsza jazda / 5 bieg można włączyć przy 100 / wszystko ładnie i pięknie od 2 do 4 biegu silnik kręci do 10000 obr/min lecz na piątym biegu tylko do 8 000 / brak paliwa/ ale do wyprzedzania jest ok.pozdrawiam
Awatar użytkownika
przemono
Sympatyk
 
Posty: 171
Rejestracja: 25 mar 2008, 12:25
Lokalizacja: Oborniki ko?o Poznania
Motocykl: ROMET R 150
Tel. kom.: 697010223

Poprzednia

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron