jaki olej

jaki olej

Postautor: Kiton dodano: 10 cze 2011, 23:05

:autko: Witam!Jesten nowym posiadaczem wektora 150FD-3 kupiłem go ze stanem licznikowym 320km pokonałem tarse do domu na motorku 200km i olej postanowiłem zmienić zlałem dokładnie cała butelke po wodzie 1,7l (w instrukcji napisane 1l że wchodzi jakieś bzdury) :wielkieoczy: i torszke sie rozlało tyle samo wlałem, padło na olej MOTUL htc 5000 4T myśle że odpowiedni kupiłem jutro wyskakuje w trase :motor: myśle ze wszystko będzie ok pozdr
Kiton
 

jaki olej

Postautor: Zimny dodano: 20 cze 2011, 14:07

Ten motul to bardo fajny olej, ale trzeba się liczyć, że każdy motocykl lubi go "pić" więcej niż innego oleju, nie mam pojęcia czym jest to spowodowane, na paru forach o tym już czytałem, sam doświadczyłem w poprzednim motocyklu i u szwagra w cbr 125 po zalaniu motulem podobne objawy:)widocznie lepiej smakuje moturkom ten olej niż inny.
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

jaki olej

Postautor: Deamiens dodano: 20 cze 2011, 14:59

To w jakim stanie są motocykle? Używałem półsyntetycznych Motuli 5100, 5000, sprawdzałem nawet jakiś minerał, i w żadnym przypadku podczas sprawdzania poziomu oleju nie zauważyłem ubytków. Jeśli nie cieknie spod żadnej uszczelki silnika, to zapewne pierścienie są już tak "dotarte" że puszczają olej i siłą rzeczy go ubywa. A że ten Motul może być z jakiegoś powodu mniej gęsty niż inne, to faktycznie może go schodzić więcej niż innych.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

jaki olej

Postautor: board dodano: 20 cze 2011, 15:33

Korek wraz z bagnetem są chromowane , jest trudno zobaczyć na tak błyszczącej powierzchni olej który jest transparentny. Ja sam się na tym złapałem. Moja rada .Po wlaniu 1 litra oleju ,należy wziąć klucz ampulowy lub śrubokręt itp. który ma powierzchnię oksydowaną (czarną ,matową) odznaczyć na nim długość bagnetu oryginalnego ,poczym włożyć do otworu wlewowego oleju ,na tą samą długość co oryginał (nie dotykając do ścianek wlewu) .Po wyciągnięciu porównać wysokość osadzonego oleju ze znacznikiem na bagnecie oryginalnym .Dzięki temu przekonacie się że wystarczy wlać 1 litr i to wystarczy by poziom był po środku znacznika .Za mały poziom i za duży oleju (będący poza widełkami znacznika ), działa niszcząco na silnik .
Silnik ten jest to stara konstrukcja więc nie jest wymagający, i jeśli chodzi o dobór oleju, to nie przesadzał bym z syntetykami ten asortyment jest kierowany do jednostek nowocześniejszych dokładniej z pasowanych, wystarczy mineralny ,względnie pół syntetyk, w szczególności tym którzy użytkują motocykl w okresie zimy .Oleje Polskiej produkcji posiadają bardzo wysoki standard jakości API więc ze względu na cenę jak najbardziej je polecam np. olej Orlenu Platinium 4T 10W/40 API –SL .
To 4T nie ma większego znaczenia bo to oznaczenie oleju do czterosuwu ,a samochody też nimi są . Znajomy jest pracownikiem rozlewni oleju ELFA i z tej samej beki napełniają butelki do motorów jak i do samochodów i nie jest to nabijanie w butelkę klienta.
Nie bądźcie naiwni. Nie dodawajcie modyfikatorów ani ulepszaczy jest to zbędne ,więcej przynoszą szkody zdrowemu silnikowi ,niż nie wymieniony olej ( utrudniają przepływ oleju ,a niekiedy zapychają skracając żywotność) musieli byście zobaczyć silnik po rozkręceniu by się przekonać jaki to szit. Tego typu rzeczy można stosować jeśli wiemy że silnik jest stary i zużyty, a chcemy do remontu przelatać trochę , wtedy się opłaca. Lepiej wydać pieniądze na lepszy olej, niż stosować modyfikator np. modyfikator teflonowy MOTUL itp. Przestrzegam bo wiem o czym piszę .Pracowałem w firmie gdzie specyfik wycofany z Niemiec gdyż upłynął termin przydatności , był oklejany polskimi naklejkami i wchodził na polski rynek .
Draństwo !.a ilu dało się nabić w butelkę od oleju?
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

jaki olej

Postautor: Zimny dodano: 20 cze 2011, 23:22

Deamiens pisze: A że ten Motul może być z jakiegoś powodu mniej gęsty niż inne, to faktycznie może go schodzić więcej niż innych.
Ot, to motocykle w stanie dobrym cbr 2007 r, i dobrze utrzymany.

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 15:52 --

No...dziś trochę pojeździłem żwawiej używając sprzęgła, i muszę przyznać że się znacznie uspokoiło...czasem jeszcze na postoju mam problem wbić bieg ale zawsze WCHODZĄ nie to co wcześniej, więc spróbuję jeszcze tylko zajrzeć do cięgienek dźwigni biegów czy coś się nie popsuło i tyle, natomiast myślę że pomóc w uszkodzeniu mojego sprzęgła mógł olej...castrol bo castrol ale czarny już najwyższa pora wymienić.I tak Motobi zaleca wlewać olej 10w40 ja się zastanawiam nad olejem mineralnym...bo w sumie jakoś ekstremalnie nie mam zamiaru go eksploatować, a na problemy ze sprzęgłem/skrzynią mógłby być lepszy(Tak mi się wydaje)nie wiem ile dokładnie wejdzie oleju do wektora ale podejrzewam że sporo ponad to co przekazuje instrukcja(1l)dlatego szukam w miarę taniego rozwiązania(biedny uczeń)ale nie chcę lać też syfu.Znalazłem ofertę firm zajmujących się motocyklami HD i oferują one zamienniki oleju serwisowego harleya są to:RevTech Mineral i Motor Factory również mineralny.oleje w cenie odpowiednio 20 i 24 zł za 1 l, czy ktoś może miał do czynienia z tymi olejami?czy jeździ ktoś w chopperze na mineralu?pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

jaki olej

Postautor: Zimny dodano: 27 cze 2011, 23:40

Sprzęgło rozebrałem-totalnie spalone, nic nie da się zrobić:/ zamówiłem sprzęgło które mam nadzieje będzie pasować, ale zanim rozebrałem silnik kupiłem 2 litry oleju mineralnego Orlen Lubro 20w50, samochodowego nie jest oznaczony specyfikacją do mokrego sprzęgła, ale jest gęsty, kiedyś do Jawy 350 TS też lałem olej samochodowy i było ok sprzęgiełko się nie ślizgało.Co sądzicie o tym oleju mogę go zalać czy koniecznie nabyć inny?
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

jaki olej

Postautor: board dodano: 30 cze 2011, 10:28

Zimny ,dokładnie nowe sprzęgło wyreguluj .Olej jak najbardziej może być .
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

jaki olej

Postautor: Zimny dodano: 03 lip 2011, 13:48

Board, ten olej chyba nie bardzo jednak sprawdzi się na dłuższą metę, to najtańszy olej samochodowy, nie ma specyfikacji do pracy w mokrym sprzęgle i jest cholernie gęsty, co zauważyłem to skrzynia pracuje mi lżej krótszy skok między biegami tyle że biegi mi zaczęły wypadać wyższe na luz, jednak regulacja sprzęgła pomogła(podejrzewam że tarczki się "docierały" i to przez to)jednak olej chyba zmienię gdyż ten 20w50 mineral wydaje mi się być za gęsty i może powodować zlepianie się sprzęgła a szkoda nowego podzespołu, więc będę celował raczej w tani olej motocyklowy i raczej mineralny.pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

jaki olej

Postautor: board dodano: 04 lip 2011, 01:13

Olej ten olej :)) ,minerał zawsze jest gorszy od syntetyku .Z uwagi na niejednolitość frakcji w oleju mineralnym(różna długość łańcuchów cząsteczek ) jego gęstość w zakresie temperatur pracy silnika i temperatury zewnętrznej jest wysoce zmienna i niejednolita ,co za tym idzie zmiana lepkości ,szybkość przepływu (szybkość z jaką dociera do powierzchni smarowanych ) , utrata właściwości ,starzenie się . A teraz ,syntetyk . Z uwagi na procentowo wysoką jednolitość frakcji oleju uzyskanej w procesie wyrównania łańcuchów cząsteczek węglowodorów przy użyciu katalizatora ,uzyskujemy olej o wysokiej stabilności w zakresie temperatur pracy silnika i temperatury zewnętrznej (przy -20 C jest porównywalnie płynny jak przy +60 C) co za tym idzie, jest stabilna lepkość, wysoka szybkość przepływu nawet w -20C bardzo ważne przy zimnym silniku, by olej dotarł do jak najdalszych zakątków smarowania silnika jak najszybciej. Wydłuża jego żywotność do 30 tyś a nawet 50 tyś (pomijając jego zabrudzenie, co skutkuje wymianą) .A teraz pół syntetyk, jest to jak by pół na pół w/w oleji jest po to produkowany bo nie każdy silnik morze pracować na tak rzadkim oleju jakim jest syntetyk (chodzi o starsze generacje silników , takie które musimy docierać po opuszczeniu fabryki ) a dzięki temu że jest pół syntetyk, to możemy korzystać połowicznie z super właściwości pełnego syntetyka,( takie dobrodziejstwo ).A teraz dodatki , o tych nie wspomnę, za długa lista do objaśniania reguluje to norma SAE ta z tyłu butelki oleju np.SAE SF/DC przyczym S to samochód z zapłonem iskrowym (benzyna) i D samochód z zapłonem samoczynnym(diesel) . Litery F i C klasyfikacja dodatków według alfabetu ,im wyższa tym lepiej. Posłuchaj i stosuj. Kupujesz trzy gatunki oleju silnikowego różnicując ich między sobą jedynie normą SAE, z nich dobierz to co tobie odpowiada opierając się na tym co ja tobie napisałem, a nie sugeruj się tym, co cwaniak czereśniaczkowi napisał na butelce .Jeśli piszą że ten olej jest do diesla to oznacza że preferowany jest do tego typu silnika, gdyż zawiera pewne składniki( np. myjące nagar) potrzebne do prawidłowej jego pracy ,nie znaczy to że benzyniak nie będzie na nim jechał ,wręcz przeciwnie jest to olej i dla niego jedynie mogą nie być wykorzystane pewne dodatki( np. myjący nagar ,bo benzyniak tak bardzo się nie brudzi ) Właściwości smarne nie ulegają zmianie .Idź do sklepu weź do ręki dwie butelki i porównaj normę ,przekonasz się że od oleju do motocykla preferowanego przez producenta, istnieją oleje rozbudowane poprzez dodatki i są lepsze , a wartość smarna niestety pozostanie taka sama , cena niestety nie. Zanim wymienisz na inny ,spróbuj raz jeszcze przeregulować sprzęgło na ciepłym silniku .Przeczytaj to co napisałem kilka postów w gurę, ja wlewam półsyntetyk
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

jaki olej

Postautor: Zimny dodano: 04 lip 2011, 11:55

no przeregulowałem sprzęgło i wydaje się być teraz lepiej, ale mam nowe sprzegło i boję się że w dalszej trasie n.p stojąc w korku ten olej może to sprzęgło niszczyć...ja rozumiem lać olej silnikowy samochodowy bo zdaje się Luca jeździ na lotosie półsyntetyku długi czas i jest ok, ale ten orlenowski Lubro kosztował mnie 10 zł za litr, jest gęsty jasny i...śmierdzący :-) a kupiłem właśnie ze względu na cenę tego minerala 20w50 10 zł za litr, do wyboru miałem jeszcze wenola o parametrach zalecanych w mojej instrukcji 15w40 i żałuję że go nie wybrałem, natomiast jeśli miałbym dać za samochodowy więcej niż 13 zł to się to nie opłaca bo w tej samej cenie dostać mogę olej motocyklowy k2 texar...
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron