jaki olej

jaki olej

Postautor: board dodano: 05 lip 2011, 02:40

Jeśli znasz zasadę działania sprzęgła to powinieneś wiedzieć że nie może zniszczyć sprzęgło olej jedynie zła regulacja lub jej brak ,ale jeśli przeregulowałeś na ciepłym silniku to ,jedynie w zimne dni po jeszcze nie rozgrzaniu się silnika mogło by ciągnąć , ze względu na zgęstnienie oleju ,aczkolwiek nie powinno coś takiego wystąpić. Olej minerał jest początkowo gęsty ,jednak szybko robi się rzadki (to wówczas jest jego właściwa konsystencja smarna) przy wyższych temperaturach rzekł bym wodnisty .Rozpamiętując czasy prahistoryczne to pierwsze motory jeździły na olejach mineralnych i niebyło problemu te nasze pojazdy są wzorami starych Japońców , syntetyki są od niedawna ,a w Chinach to nie sądzę żeby jeździli na choć by pół syntetykach .Mało tego ,Mój szwagier jeździ Chińskim kładem pojemności 200 skrzynia manual i leje olej hydrauliczny od wózków widłowych ze swojej pracy ,bo żre mu olej ,katuje go nie miłośernie ,Łącznie z wpadnięciem nim do stawu :)) (woda dostała się wszędzie) i ze sprzęgłem niema kłopotów. Jeśli chcesz to wymień na zalecany Przekonasz się . Ja tam bym jeździł do następnej wymiany na tym co wlałeś ,zrobisz jak zechcesz.
PS. :czytaj: Rada na przyszłość. Jeśli nie jesteś pewien tego co robisz (nie jesteś mechanikiem), nie kombinuj stosuj się do zaleceń producenta, a nie bedziesz miał kłopotów i zbędnych wydatków.
Pozdrawiam, Mechanik ;-)
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

jaki olej

Postautor: Deamiens dodano: 18 lip 2011, 16:31

A z innej beczki, czy mogę zmieszać półsyntetyczny Motul 5100 10W40 z półsyntetycznym Motulem 5100 15W50 i dlaczego?
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

jaki olej

Postautor: Luca dodano: 19 lip 2011, 12:40

Możesz zmieszać, ale dlaczego chcesz to zmieszać to sam powinieneś wiedzieć :D
Oleje silnikowe ponoć są mieszalne i to prawie wszystkie, ale jakie właściwości będzie miała traka mikstura to nikt ci nie odpowie.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

jaki olej

Postautor: board dodano: 02 sie 2011, 21:52

Deamiens pisze:A z innej beczki, czy mogę zmieszać półsyntetyczny Motul 5100 10W40 z półsyntetycznym Motulem 5100 15W50 i dlaczego?

Mieszaj .''dlaczego?'' bo wcześniej opisałem już różnicę między olejami ,więc co mam jeszcze dodać :mur:najważniejsze że można mieszać ,więc zmieszaj.
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

jaki olej

Postautor: beniamin82 dodano: 17 sie 2011, 08:11

Na formum klubu wartburga napisano mi tak:

1. Poniższe uwagi dotyczą naszego silnika Z 125.
Oleje oznaczone jako motocyklowe symbolem 4T dla silników czterosuwowych - najczęściej półsyntetyczne o lepkości 10W-40 to humbug marketingowy spreparowany na użytek drenowania kieszeni kupujących.
Podobnie jak i producent - Esso, Castrol, Mobil, Motul czy Total. Znana marka oznacza "drogo".
Olej półsyntetyk z Orlenu za ok. 15 zet a nawet - uwaga - pełen syntetyk z Lidla za 16 zł w promocji znakomicie się sprawdziły.
W tymże Lidlu zakupiłem także olej półsyntetyczny w baniaczku 4 litrowym za 34 zł.
Mój Z 125 i motorower 50 cm Zipp Shock syna znakomicie na nich hulają.
Oleju mineralnego 15W-40 jeszcze nie stosowałem, lecz sądzę że w naszych niewysilonych silnikach także się sprawdzą.

2. Syntetyk lub półsyntetyk samochodowy - odpowiednio 5W-40 i 10W-40 całkowicie spełnią swoje zadanie przy normalnej jeździe. Efekt sklejenia przez olej tarcz sprzęgłowych w koszu sprzęgła przy zimnym silniku występuje zawsze przy wrzucaniu I biegu. I typ oleju nie ma tu żadnego znaczenia. Każdy z nas ma zapewne swoje sposoby na uniknięcie "uderzenia" przy pierwszym wkleszczaniu jedynki.

3. Powyższe opinie nie dotyczą wysilonych wielocylindrowych jednostek japońskich, gdzie z np. 650 ccm generują do 100 KM mocy, a olej oprócz smarowania silnika także chłodzi go. To zupełnie inna "olejowa" bajka.


A jako że jestem własnie przed wymianą oleju i nie uśmiecha mi się płacić 45zł jeśli mogę zapłacić 20zł pytam co wy na to.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

jaki olej

Postautor: Karol dodano: 17 sie 2011, 12:10

Orlen PLATINUM Moto 4T Semisynthetic 10W-40 kosztuje 16 zł/litr i myślę, że nie ma sensu przepłacać w przypadku chińszczyzny.
Ja w tym roku to zalałem i nie mam żadnych negatywnych wrażeń. W przyszłym roku też zapewne go kupię.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

jaki olej

Postautor: mike_russ dodano: 17 sie 2011, 18:31

...No bo właśnie też jestem przed wymianą oleju (pierwszą "własnoręczną" ) i to z uwagi na to, że - jak się dowiedziałem- koszt ewentualnej naprawy silnika (w razie pęknięcia szpilek) wyjdzie niewiele drożej, niż serwis 'gwarancyjny', a nie mam w tej chwili 150 zeta na przegląd. ;) Na upartego tłumik zaciskami ściągnę z głowicą do kupy i zamówię nową głowicę jak nie będzie innego wyjścia.
Zależy mi na nie drogim, a jednocześnie przyzwoitym półsyntetycznym oleju do Lisa. Półsyntetycznym - gdyż takim olejem był zalewany przez serwis od początku (Agip 15W40).
Orlen jest jednak tańszy.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

jaki olej

Postautor: beniamin82 dodano: 17 sie 2011, 18:36

Ja kupiłem jednak w serwisie z beczki. Półsyntetyk Castrol 10w40 do motocykli z mokrym sprzęgłem.
Dałem 35zł. A jestem psychicznie spokojny o silnik.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

jaki olej

Postautor: miqul dodano: 04 sie 2012, 09:51

Jeździ ktoś na mineralnym?
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

jaki olej

Postautor: manko dodano: 05 sie 2012, 10:21

Do docierania mojego Wektora 150 używałem Mineralnego Lotos 10W40. Po dotarciu zalałem Mobil Extra 4T Semi Syntetic 10W40 - to jest półsyntetyk.
Awatar użytkownika
manko
Forumowicz
 
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2012, 09:59
Motocykl: Wektor FD 150-3

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość